بسیاری از ما با GoWiPe آشنایی داریم که از جمله محبوب‌ترین استراتژی حمله در بازی Clash of Clans است. اما آیا می‌دانید موثر‌ترین روش برای حمله با این چیدمان نیرویی چیست؟ این آموزش بهترین راهکارِ استفاده از ترکیب GoWipe را نشان می‌دهد.

بعد از آموزش استراتژی فارمینگ HoGiBarch، که بیشتر مناسب فارمینگ و کسب تروفی برای بالا رفتن در لیگ بود، اکنون به سراغ ترکیبی جدید از نیروها با نام GoWiPe یا همان گولِم، پِکا و ویزارد می‌رویم.  GoWiPe را می‌توان یکی از قدرتمندترین چیدمانِ نیرویی در بازی جنگ‌ِ قبایل نامید که بخاطر ساختارِ به کار رفته، قادر است تا با کمی دقت حداقل ۲ ستاره را از بسیاری از پایگاه‌ها به ارمغان بیاورد. بازیکنان از تاون‌هال ۸ به بعد قادر هستند تا از ترکیب GoWiPe استفاده کنند. با آزاد شدن گولم در سربازخانه‌ی سیاه و به دلیل پرخرج بودن ساختن نیروهایی مانند ویزارد و به ویژه پِکا اصولا از این روش در Clan War (جنگ بین کِلَن‌ها) و حملات لیگ‌های بالا استفاده می‌کنیم.

در بازی Clash of Clans (کِلَش آف کِلَنز) نیروی گولِم بیشترین سطحِ سلامت، ویزارد بیشترین قدرت ضربه با فاصله و پِکا بیشترین قدرت ضربه را از نزدیک دارا است. گولِم به دلیل سطح سلامت بالا با تبدیل شدن به سپر بَلا می‌تواند فُرصتِ پاکسازیِ ساختار دفاعیِ نقشه توسط پِکا و ویزارد را مُهیا کند.

آیا می‌توانیم جاینت را جایگزین گولم کنیم؟

بله، این کار شدنی است با این حال گولم تاثیر بیشتری را نسبت به جاینت خواهد داشت علی‌رغم اینکه مجموع سلامت جاینت‌ها -با محاسبه فضای کَمپ (۵ در مقابل ۳۰)- بیشتر از گولم می‌شوند، با این حال:

  • گولم از جمله نیروهایی است که بعد از مرگ تقسیم به دو نیروی گولم کوچکتر می‌شود.
  • آنها قادر به از بین بردن تمامی تله‌های فرار (Spring Trap) هستند. در حالی که این تله‌ها جاینت‌ها را از دور خارج می‌کنند.
  • گولم در هنگام مرگ ضربه‌ای را به ساختمان‌ها و نیروهای دشمن اطراف وارد می‌کند. گاهی اوقات تنها نیاز به کمی ضربه برای از بین بردن ساختمان‌های اطراف دارید که این ویژگی بسیار کارآمد خواهد بود.

مقاله مرتبط

ترکیب نیرویی GoWiPe:

بعد از چندین ماه استفاده از روش GoWiPe اکنون بهترین ترکیب نیرویی را در این استراتژی پیدا کرده‌ایم. این بهترین روش پیشنهادی ما بوده و در صورتی که با آن مخالف هستید؛ لطفا چیدمان پیشنهادی خود در روش GoWiPe را با ما به اشتراک بگذارید.

  • ارتش: ۲ گولم، ۱۵ ویزارد (حداقل سطح ۵)، ۳ پکا، ۱۰ وال‌بریکر (حداقل لول ۵)، ۳ بربر و ۲ آرچر (هریک حداقل لول ۵) می‌توانید برای خارج کردن نیرون کلن دشمن یک هاگ نیز با کم کردن از ویزارد‌ها بسازید.
  • قلعه کلن: ۶ ویزارد و ۱ بربر + یک جادوی (Spell) شتاب (Haste) برای ۲۵ فضای قلعه کِلَن؛ ۷ ویزارد، ۲ بربر و یک مینیون + یک جادوی شتاب (Haste) برای ۳۰ عدد فضای قلعه کِلَن
  • جادو (اسپل): اینجا ترکیب بسیاری می‌توان برای جادو معرفی کرد. این گزینه بهتر است توسط بازیکن -مناسب براساس شرایط پایگاه رقیب- انتخاب شود. اینجا برخی از پیشنهاد‌ها را داریم:
  • ۳ جادوی Rage (خشم) + ۱ جادوی Heal (سلامت) + ۱ جادوی سم (Poison)
  • ۲ جادوی Rage (خشم) + ۲ جادوی Heal (سلامت) + ۱ جادوی سم (Poison)
  • ۲ جادوی Rage (خشم) + ۱ جادوی Heal (سلامت) + ۱ جادوی Jump (پرش) + ۱ جادوی سم (Poison)
  • تاون‌هال ۱۰ به بالا: ۲ جادوی Rage (خشم) + ۱ جادوی Heal (سلامت) + ۱ جادوی Jump (پرش) + ۱ جادوی Freeze (یخ) + ۱ جادوی سم (Poison)
  • تاون‌هال ۱۰ به بالا: ۲ جادوی Rage (خشم) + ۱ جادوی Heal (سلامت) + ۲ جادوی Jump (پرش) + ۱ جادوی سم (Poison)

نیروها به این شکل خواهند بود:

در قلعه کِلَن (Clan Castle):

نکته: در صورتی که دوستانتان در کِلَن‌ زیاد علاقمند به کمک نیستند می‌توانید با حذف ویزارد از هم اتحادی‌های خود جاینت یا هاگ رایدر در خواست کنید.

نکاتی که باید قبل از حمله بدانیم:

برج‌های اینفِرنو (Inferno Towers) قاتل نیروهای GoWiPe هستند. اگر سطح نیروهایتان پایین است -درصورتی که انتخاب‌های دیگری دارید- نباید با این چیدمان به تاون‌هال ۱۰ با برج‌های اینفرنوی سطح بالا حمله کنید. نکته‌ی دیگر دقت در پیاده کردن پکا‌ها است. باید توجه داشته باشید که تسلاهای مخفی دو برابر ضربه را به پکا وارد می‌کنند. در نتیجه پکا به سرعت توسط برج‌های تسلا از بین می‌رود. این روش روی تاون‌هال  ۹ می‌تواند بسیار کارآمد باشد. هرچند در تاون‌هال بالاتر نیز برخی از این چیدمان نیروها برای حمله استفاده می‌کنند. در انتهای آموزش ویدیوهایی را برای تاون‌هال های مختلف قرار داده‌ام.

چگونه از ترکیب GoWiPe استفاده کنیم

از کجا باید حمله را آغاز کرد؟

بهتر است از نزدیک مورتارها و قهرمان‌های روستای حریف حمله کنید. بخاطر نزدیک بُرد بودن گولم و پکا، قهرمان‌های دشمن به راحتی می‌توانند بعد از تار و مار شدن ویزاردها توسط مورتار، به سایر نیروها بارها و بارها حمله کنند. مورتارها قادر به نشانه‌گیری فاصله‌ای معین از اطراف خود نیستند. به همین دلیل بهترین راهکار حمله از طرف مورتار و قهرمان‌ها است.

البته این تنها گزینه‌ی پیش‌روی ما نیست. گزینه‌ی دیگر، حمله از سمت سازه‌های دفاعی است که بیشترین حمله در ثانیه‌ را به خود اختصاص می‌دهند. هیچ‌ یک از ما در هنگام حمله اِکس‌بوها (X-Bow) را دوست نداریم. به شخصه بارها دیده‌ام که شخصی به دلیل ماندن یک اِکس‌بو حریف قادر به گرفتن ۳ ستاره در Clan War (جنگِ کِلَن‌) نبوده است. اِکس‌بو با سرعت بالا در حمله قادر به کشتن تک‌ تک نیروها در زمین است.

گزینه‌ی دیگر در رابطه با نقشه‌های متقارن است. در صورتی که با این پایگاه‌ها روبرو شدید بهترین گزینه حمله از سمت نزدیک‌تر به تاون‌هال است. این کار امکان حداقل دریافت ۲ ستاره در کلن وار را می‌دهد. علاوه بر این در حملات لیگ، با توجه به افزایش منابع موجود در تاون‌هال بعد از بروزرسانی ، حمله از سمت تاون‌هال علاوه بر منابع بیشتر پیروزی را حتمی می‌کند.

استراتژی حمله GoWiPeهرچند پایگاهی که قصد توضیح حمله به آن را داریم (تصویر بالا) اصولا نقشه قدرتمند و استواری محسوب نمی‌شود. با این حال،  برای آموزش نحوه حمله با GoWiPe و کارایی هر نیرو، درک بهتری را می‌دهد. در ادامه به شرح مراحل حمله به «پایگاه بالا» می‌پردازیم:

برای بیرون کشیدن نیروهای قلعه کِلَن (Clan Castle) از سمتی که نزدیک به قلعه است، ابتدا نیروی هاگ خود را پیاده کنید. اصولا در وارهایی با تاون‌هال ۹ -بعد از بروزرسانی جادوهای سیاه- از اژدها (دراگون) استفاده می‌شود. در صورت رو در رو شدن با اژدها می‌توانید با چند بربر به همراه ویزارد به راحتی مانند تصویر بالا از سَد آنها عبور کنید. (دلیل از بین بردن نیروی کلن در این حمله، پایین بودن سطح نیروهای حمله و قدرتمند بودن ترکیب دراگون و بالون است. اصولا در صورت وجود سایر نیروها مانند آرچر یا ویچ به راحتی می‌توان با پیاده سازی نیروها، حمله را ادامه داد زیرا ویزارد از پشت آنها را از بین خواهد برد) در صورت استفاده از لاوا این مرحله را رد کنید.

استراتژی حمله GoWiPe 3بعد از فریب و کشیدن اژدها به گوشه نقشه با پیاده کردن یک بربر حواس اژدهای حریف را پرت کرده و با قرار دادن ۱ یا ۲ ویزارد در اطراف اژدها آن را از بین ببرید. در صورتی که اژدها از بین نرفت نگران نباشید از سایر بربرها استفاده کنید، ویزاردها به راحتی کار را تمام خواهند کرد. درضمن استفاده از جادو نارنجی رنگِ سَم (Poison) را فراموش نکنید. زیرا این جادو در کنار کاهش سرعت نیروی حریف، از سطح سلامت آن نیز کم می‌کند.

آغاز حمله با ارتش اصلی:

استراتژی حمله GoWiPeدر ابتدا گولم‌های خود را با کمی فاصله از یکدیگر برای وارد شدن ضربه در محدوده‌ی بیشتر به سازه‌های دفاعی پیاده کنید. در مرحله دوم، ویزاردهای خود را به صورت خطی (مانند تصویر پایین) در پشت گولم‌ها مستقر کنید. این کار باعث می‌شود تا ویزاردها بدون دریافت ضربه به سرعت ساختمان‌ها را از بین ببرند. در ضمن حواستان به مورتار ها باشد.

استراتژی حمله GoWiPe 2برای ورود سریعتر به داخل پایگاه در مرحله سوم وال‌بریکرهای خود را پیاده کنید. بعد از حرکت قهرمان بربر(Barbarian King)‍ به سمت نیروها، جادوی خشم  را روی نیروهای خود بی‌اندازید تا ویزاردها به سرعت قهرمان را از بین ببرند.

استراتژی حمله GoWiPe 5اگر آرچر کوئین دارید در این مرحله برای کشتن بربرین کینگ (Barbarian King) استفاده کنید. علاوه بر این آرچر کوئین با اتک فوق‌العاده خود به سرعت سازه‌های دفاعی پشت دیوارها را از بین خواهد برد.

استراتژی حمله GoWiPe 4در مرحله چهارم مانند تصویر بالا پکا‌های خود را میان مکانی که دو گولم را پیاده کرده‌اید رها کنید. این کار باعث می‌شود با تخریب دیوارهای لایه‌ی اول، پکا‌ها به سرعت با وجود جادوی خشم وارد مرکز پایگاه بشوند. اکنون آخرین نیروهای قهرمان بربرو کلن کستل را رها کنید.

استراتژی حمله GoWiPe 6حال بعد از عبور از دومین لایه‌ی دیوار، جادوی خشم دیگر خود را استفاده می‌کنیم تا آرچر کوئین و ویزاردها با سرعت تاون‌هال و دفاع میانی پایگاه را از بین ببرند. فراموش نکنید هنگامی که نیروها وارد مرکز نقشه شدند، جادوی سلامت (Heal) را استفاده کنید. این کار به نیروها کمک می‌کند تا در مرکز حملات سازه‌های دفاعی زنده بمانند.

استراتژی حمله GoWiPe 8ما در ترکیب نیرویی خود از آرچر نیز بهره بردیم. اکنون فرصت مناسبی است تا از آرچرها برای تخریب ساختمان‌هایی استفاده‌ کنیم که در نقاط کور سازه‌های دفاعی هستند. این کار سرعت تخریب را بالا برده و درصد موفقیت در سه ستاره کردن نقشه را بیشتر می‌کند. فراموش نکنید یک جادوی شتاب (Haste)‌ کوچکی که از هم گروهی‌های خود گرفته‌اید را برای زمانی مناسب استفاده کنید. این جادوی کوچک به ویژه در آخر حمله برای افزایش سرعت نیروهایی مانند پکا بسیار کارآمد است.

مقالات مرتبط

به طور معمول نیروهای معرفی شده حداقل ۲ ستاره‌ را در انتهای حمله به ارمغان می‌آورند. سومین ستاره اما کاملا به قدرت بازی و پیاده سازی نیروها بستگی دارد. شما، با توجه به هر نقشه می‌توانید در تعداد نیروها تغییراتی را ایجاد کنید. به عنوان مثال:

  • در تاون‌هال ۸ و ۹ ترکیب معرفی شده، کارآمد خواهد بود. کاهش یا افزایش تعداد آرچرها بنابر وجود ساختمان‌های خارج از حملات سازه‌های دفاعی، تغییرات در جادو‌ها به عنوان مثال استفاده از جامپ (سبز) یا فریز (آبی) برای تاون‌هال ۹، کاهش یا افزایش تعداد گولم و پکا می‌تواند تغییرات مهمی را در نتیجه حملات ایجاد کند. در تاون‌هال ۹ استفاده از ویچ نیز گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد.
  • در تاون‌هال ۱۰ افزایش تعداد گولم به ۵، کاهش پکا و استفاده از جادوی پنجم مانند ۲ جادوی جامپ یا یک جادوی جامپ و یک جادوی فریز برای از میان برداشتن کوتاه مدت برج‌های اینفرنو کارآمد خواهد بود.
  • در تاون‌هال ۱۱ نیز این حمله قابل استفاده است. شما می‌توانید با کاهش ویزاردها از بالن و لاوا استفاده کنید تا هم از طریق زمین و هم از طریق آسمان نیرو‌ها را در هم بکوبید. استفاده از قهرمان گِرند واردِن نیز فرصت مناسبی را جهت حمله به برج‌های اینفرنو سطح بالا فراهم می‌کند. با استفاده از مهارت این قهرمان جدید می‌توانید برای مدتی نیروها را از حملات سازه‌های دفاع مصون و آنها را احیا کنید.

فراموش نکنید: تمرین شما را قدرتمند می‌کند. شاید در ابتدا در استفاده‌ی درست از این ترکیب نیرویی شکست بخورید با این حال، در صورتی که به تمرین ادامه دهید بدون شک در استفاده از GoWiPe، حرفه‌ای خواهید شد.

در ادامه چهار ویدیو از حمله با چیدمان GoWiPe به تاون‌هال های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ را مشاهده خواهید کرد. در این ویدیو‌ها از ترکیب‌هایی دیگری مانند جایگزینی بالون و لاوا نیز استفاده شده است که در انتخاب ترکیب مورد علاقه خود کمک می‌کند. در ضمن تفاوت‌های ایجاد شده در چیدمان نیرویی برای هر حمله نیز در جایگاه خود دارای اهمیت است:

تاون‌هال ۸:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

تاون‌هال ۹:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

تاون‌هال ۱۰:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

تاون‌هال ۱۱:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. شما چه ترکیب نیرویی را در بازی Clash of Clans ترجیح می‌دهید؟

منبع: Cocland


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده