نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

راهنمای Fallout 4: آموزش استفاده، تعمیر و شخصی‌سازی Power Armor

پاور آرمور بدون شک مهم‌ترین وسیله دفاعی گیمر در دنیای Fallout 4 است که می‌توان در نبرد‌های دشوار بازی بر روی قدرت دفاعی آن حساب کرد. با این حال برای استفاده صحیح از این وسیله ارزشمند دانستن نکاتی ضروری است که می‌توانید در ادامه مطلب زومجی با آن‌ها آشنا شوید.

یکی از مواردی که به گیم‌پلی بازی Fallout 4 تنوع زیادی می‌بخشد، اضافه شدن پاور آرمور به بازی است. وسیله‌ای که در همان ماموریت فرعی اول بازی و در حین کمک کردن به گروه Minuteman اولین نمونه از آن را پیدا می‌کنید و سپس این شما هستید که می‌توانید آن را شخصی‌سازی و تعمیر کنید یا این که با استفاده از نقشه کامل پاور آرمور‌های بازی سراغ مدل‌های دیگر آن بروید. به هر حال در هریک از این شرایط، باید توجه ویژه‌ای به استفاده صحیح از پاور آرمور داشته باشید. چرا که اولا این وسیله به دلیل استفاده از باطری مخصوص خود (Fusion Core) برای مدت زمان محدودی قابل استفاده است و به‌علاوه در صورت تعمیر نشدن منظم نخواهد توانست تا به حد کافی از شخصیت شما محافظت کند. پس با ما و راهنمای کامل استفاده بهینه از پاور آرمور همراه باشید.

«مقالات منتشر شده تا به امروز»

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Fallout 4 Guide

راهنمای فال‌اوت 4

هر پاور آرمور برای قابل استفاده بودن به سه بخش نیاز دارد؛ ۱) قاب و فریم پاور آرمور ۲) شش قطعه مجزا و ۳) باطری مخصوص پاور آرمور. برای این که زره شما قابل استفاده باشد، وجود هر سه این اجزا ضروری است. برای داشتن یک پاور آرمور کامل یا می‌توانید از نقشه‌ای که قبلا هم معرفی کردیم استفاده کرده و یک زره کامل را پیدا یا خریداری کنید یا این که همان پاور آرمور اولیه را به مرور زمان شخصی‌سازی کرده و ارتقا دهید تا یک زره کاملا منحصر به فرد داشته باشید.

پیش از رسیدن به بحث‌های شخصی‌سازی پاور آرمور، لازم است بدانید که به دلیل کمیاب بودن باطری‌های این وسیله باید برای استفاده از آن در بازی برنامه‌ریزی داشته باشید و سعی کنید تا فقط در قسمت‌های واقعا دشوار بازی به زره خود پناه ببرید. چرا که در حین استفاده از این وسیله علاوه بر آسیب کم‌تر ناشی از گلوله‌های دشمن، آسیب کم‌تری از محیط رادیواکتیویته بازی و همچنین سقوط از ارتفاع به شما وارد خواهد شد که همگی نکات مثبت به حساب می‌آیند.

راهنمای فال‌اوت 4

پس از در نظر گرفتن این نکته، به بحث شخصی‌سازی پاور آرمور می‌پردازیم که لازمه شروع آن ورود به یکی از کارگاه‌های مخصوص این زره است که اولین آن‌ها را در منطقه پناهگاه (Sanctuary) ملاقات خواهید کرد و در قسمت‌های دیگر نقشه هم وجود دارند. این کارگاه متشکل از یک فریم زرد رنگ است که باید پاور آرمور خود را در کنارش متوقف کنید و سپس از آن خارج شوید. در صورتی که زره را در جای درست قرار داشته باشید، باید گزینه Craft هنگام نزدیک شدن به فریم زرد رنگ همانند تصویر زیر فعال شده باشد.

راهنمای فال‌اوت 4

حال با وارد شدن به قسمت ساخت و ساز، اولین کاری که باید انجام دهید تعمیر بخش‌های مختلف پاور آرمور است که این کار با زدن کلید مثلث یا Y صورت می‌گیرد. پس از آن باید بر اساس مواد اولیه که دارید شروع به ساخت ماد برای زره خود بکنید. البته در نظر داشته باشید که این کار در مورد پاور آرمور بسیار دشوار‌تر از ساخت ماد برای سلاح‌ها است و هم به ابزار بیشتری نیاز خواهید داشت و هم باید سطح بالایی در پرک‌های Blacksmith و Science داشته باشید.

ساده‌ترین ماد‌هایی که می‌توان برای زره ساخت ماد‌های دفاعی هستند که مقاومت آن را در برابر ضربات فیزیکی و انواع دیگر ضربه‌ها افزایش می‌دهند. همچنین شما می‌توانید انبوهی از ماد‌های هجومی را هم به زره اضافه کنید که مثلا می‌توانند قدرت ضربات فیزیکی وارد شده با پاور آرمور را تا حد چشمگیری افزایش دهند.

راهنمای فال‌اوت 4

به علاوه شما می‌توانید پاور آرمور خود را با رنگ‌های دلخواه تزئین کنید که این امر علاوه بر جلوه‌های ظاهری، می‌تواند بر روی ویژگی‌های زره هم تاثیر گذار باشید. مثلا اگر تمام قسمت‌های آن را به شکل هماهمگ رنگ بزنید، امتیاز مثبتی برای مقاومت زره دریافت خواهید کرد. پیدا کردن مجله‌های «هات رادِر» طرح‌های جدیدی را در اختیارتان می‌گذارد که می‌توان از آن‌ها هم استفاده کرد.

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که یکی از بخش‌های ضروری هر پاور آرمور شش قطعه‌ای است که قسمت‌های مختلف آن مثل دست‌ها و پا‌ها را پوشش می‌دهند. شما در حین گردش در محیط بازی پاور آرمور‌های دیگری هم خواهید دید که می‌توان هریک از قطعات آن‌ها را جدا و بر روی یک فریم کامل استفاده کرد. مثلا مدل اولیه‌ای که در موزه آزادی پیدا می‌کنید از قطعات T-45 ساخته شده که شما می‌توانید با پیدا کردن انواع دیگر مثل Raider Set قسمت‌های مختلف را جایگزین کنید که هریک از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند و مثلا ممکن است یکی در ازای آسیب‌رسانی بیشتر قدرت دفاعی کم‌تری داشته باشد یا برعکس. برای تعویض قطعات باید گزینه Transfer را در حین نزدیک شدن به پاور آرمور انتخاب و سپس قطعه جدید را با قطعه نصب شده تعویض کنید. همچنین اگر چند قاب مخصوص پاور آمور داشته باشید می‌توانید مجموعه‌های مختلفی از قطعات را برای استفاده در شرایط خاص جمع‌آوری کنید و چند پاور آرمور قابل استفاده داشته باشید.

راهنمای فال‌اوت 4

نکته مهم دیگر در مورد پاور آرمو‌ر‌ها باتری مخصوص آن است که می‌توانید از طریق گشتن در محیط، کشتن دشمن و جمع‌آوری لوت و همچنین خرید آن‌ها را پیدا کنید و سپس با رفتن کنار پاور آرمور و استفاده از گزینه Transfer باتری خالی را با باتری جدید تعویض کنید. پاور آرمور شما همواره در روی نقشه با یک علامت کلاه خود مانند نمایش داده می‌شود و البته اگر برای مدت زمان زیادی آن را رها کنید، باید برای پس گرفتنش با دزد‌های احتمالی مبارزه کنید.

موارد ذکر شده تمام نکاتی است که باید برای استفاده صحیح از پاور آرمور در نظر داشته باشید. نظرات خود را در مورد این قسمت از سری مقالات آموزشی Fallout 4 با زومجی در میان بگذارید.

برای مطالعه همه مقاله‌های آموزشی Fallout 4 هم می‌توانید به صفحه اختصاصی این مقالات مراجعه کنید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده