نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

به‌روزرسانی 361.43 انویدیا با هدف بهبود مصرف بالای برق کارت‌های Maxwell عرضه شد

اگر شما هم از دارندگان سری کارت‌های Maxwell انویدیا هستید و پس از به‌روزرسانی‌های اخیر درایور با مشکل مصرف بالای برق روبرو شدید، این کمپانی با عرضه درایور 361.43 این باگ را رفع کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

پس از عرضه نسخه پیشین درایور گرافیکی انویدیا، کاربران دارنده سری کارت‌های Maxwell این کمپانی از مشکل مصرف برق بالای کارت گرافیکی‌شان گله می‌کردند. البته این مشکل در افرادی که از مانیتور‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری G-Sync و با Refresh Rate بالا استفاده می‌کردند حاد‌تر نیز بود. حال کافی است تا درایور جدید 361.43 انویدیا را دانلود کنید تا این مشکل به کلی رفع شود.

البته این مورد تنها ویژگی درایور جدید انویدیا نیست و در این نسخه تغییراتی هم برای بهبود قابلیت‌های واقعیت مجازی و تکنولوژی OpenGL اعمال شده است. انویدیا در این نسخه یک افزونه OpenGL شخصی‌سازی شده معرفی کرده که GL_NVX_linked_gpu_multicast نام دارد و باعث رندر بهتر تصاویر در استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی می‌شود و عملکرد آن‌ها را تا ۱/۷ برابر ارتقا می‌دهد.

هر دو کمپانی انویدیا و ای‌ام‌دی استفاده از دو کارت گرافیکی را به شکل SLI یا Cross Fire برای داشتن تجربه بهتر از بازی‌های واقعیت مجازی پیشنهاد می‌کنند. چرا که در این حالت، هر یک از کارت‌ها تصاویر مربوط به یک چشم را پردازش می‌کنند. حال فناوری OpenGL جدید انویدیا باعث می‌شود تا یک تصویر مشخص همزمان بر روی هر دو کارت آپلود شود و در نتیجه سرعت پردازش بسیار سریع‌تر شود.

به هر حال کم‌کم در حال نزدیک شدن به زمان عرضه هدست‌های واقعیت مجازی مثل آکیولس ریفت هستیم و کمپانی‌های سازنده کارت‌های گرافیکی هم سعی می‌کنند تا بهترین شرایط را برای پشیتبانی از بازی‌‌های این فناوری فراهم کنند.

اگر به‌روزرسانی جدید انویدیا را دانلود کردید، نظرات خود را درباره مواردی که ذکر کردیم با ما در میان بگذارید.

منبع: Extreme Tech


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده