نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۳

کاهش قیمت کارت گرافیک اینتل Arc A750 به ۲۴۹ دلار

اینتل ضمن ارائه‌ی درایور جدیدی که عملکرد کارت گرافیک میان‌رده اینتل Arc A750 را به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشیده، با کاهش قیمت فروش آن به ۲۴۹ دلار به رقابت با GeForce RTX 3060 می‌پردازد.

اینتل قیمت کارت گرافیک A750 خود را در آمریکا به ۲۴۹ دلار کاهش داد که ۳۰ دلار کمتر از قیمت زمان عرضه‌ی آن است. این کاهش قیمت در سایر کشورهای جهان نیز اعمال می‌شود، اما فعلا چیزی درباره‌ی نرخ جدید این محصول در کشورهای دیگر گفته نشده است.

اینتل همچنین به تشریح بهبود عملکرد درایور 4086 این کارت پرداخته است و ادعا می‌کند که تغییرات اعمال‌شده می‌تواند به ارتقا عملکرد ۱۰ الی ۷۷ درصدی بازی‌های ویدیویی با Arc A750 منجر شود. درایور جدید همچنین نرخ فریم‌ها را در مقایسه با درایور زمان عرضه‌ی این کارت به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشید.

بهبود عملکرد کارت گرافیک Arc A750 با دریافت درایورهای جدید

بهبود عملکرد کارت گرافیک Arc A750 با دریافت درایورهای جدید

اینتل در ادامه ادعای جالبی را مطرح کرد و می‌گوید کارت گرافیک Arc A750 از نظر نسبت عملکرد به هر دلار هزینه‌ای که برای خرید آن می‌پردازید، ۵۲ درصد بهتر از NVIDIA RTX 3060 است. البته که این اعداد و ارقام توسط خود اینتل اعلام شدند و باید دید که در رسانه‌های مستقل نیز تایید خواهند شد یا نه. NVIDIA RTX 3060 در حال حاضر ۳۹۱ دلار قیمت دارد که بسیار بیشتر از Arc A750 است.

در حال حاضر بیشتر کارت‌های گرافیک سری اینتل آرک با نرخ مصوب MSRP در دسترس قرار دارند. بنابراین می‌توان در آینده این مدل را با قیمت واقعی ۲۴۹ دلار خریداری کرد. این اقدام اینتل می‌تواند انویدیا را مجاب به توجه بیشتر به بازار پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده‌ی گیمینگ کند که مدت‌ها است از آن فاصله گرفته است. اینتل ضمن اعلام این اخبار باندل کارت گرافیک خود با بازی‌های The Settlers: New Allies و Nightingale را نیز فراهم کرده که خریداران می‌توانند به‌صورت رایگان این ویدیوگیم‌ها را دریافت کنند.

ارزش خرید کارت گرافیک Arc A750 در مقایسه با RTX 3060

ارزش خرید کارت گرافیک Arc A750 در مقایسه با RTX 3060

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده