نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۳

مدیرعامل AMD: کمبود عرضه تراشه‌ ها احتمالاً سال آینده برطرف می‌شود

دکتر لیسا سو، مدیرعامل شرکت AMD در اظهارات اخیر خود در مورد رفع کمبود تراشه‌های الکترونیکی در بازار طی نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اشاره کرده است.

درحالی که طی چند هفته‌ی گذشته شاهد شروع مجدد موجی از گرانی‌ها در محصولات گرافیکی انویدیا و AMD بودیم، به نظر می‌رسد که مدیرعامل AMD اخبار امیدوارکننده‌ای را برای آینده به همراه دارد. دکتر لیسا سو، در صحبت‌های اخیر خود در روز دوشنبه به احتمال بهبود قابل توجه وضعیت عرضه‌ی تراشه‌های الکترونیکی تا شش ماهه دوم سال آینده میلادی اشاره داشته است. با اینحال او همچنان عقیده دارد که وضعیت بازار در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ قطعاً پرفشار خواهد بود.

بعد از اینکه دلایل متعددی از قبیل تعطیلی کارخانه‌ها و بالا گرفتن تب رمزارزها موجب شد تا تولیدکنندگان چیپ‌های الکترونیکی قادر به ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا نباشند، کمبود محصولات و در نتیجه افزایش قیمت‌ها بیش از یک سال است که ادامه دارد. حالا دکتر سو عقیده دارد که برنامه‌های تولیدکنندگان برای افزایش روند تولید، در ماه‌های آینده به‌طور کامل اجرایی شده و این امر می‌تواند به بهبود وضعیت عرضه‌ی قطعات کامپیوتری و سایر میکروچیپ‌ها در سال آینده کمک بزرگی بکند.

دکتر سو در کنفرانس Code Conference بورلی هیلز، کالیفرنیا و در بخشی از صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید:

«ما همیشه این بالا و پایین‌ها را در صنعت سخت‌افزار تجربه کردیم. جایی که گاهی اوقات حجم عرضه با تقاضا همخوانی ندارد. اما این بار قضیه فرق می‌کند.»

سو در ادامه توضیح داده که باتوجه به افزایش مرحله به مرحله‌ی ظرفیت تولید کارخانه‌ها، بهبود شرایط بازار نیز متقابلاً به‌صورت تدریجی خواهد بود:

«ممکن است این کار ۱۸ تا ۲۴ ماه به طول بیانجامد. بعضی وقت‌ها پیاده کردن یک برنامه جدید حتی بیشتر از این‌ها زمان می‌برد. اما این سرمایه‌گذاری‌ها حدود یک سال پیش آغاز شده و قطعاً تا چند ماه آینده به مرحله اجرایی خواهند رسید.»

تراشه AMD در دست لیسا سو

AMD از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده‌ها، تراشه‌های گرافیکی و سایر قطعات اساسی کامپیوترها، کنسول‌های گیمینگ و سرورها در جهان محسوب می‌شود. در بهبه‌ی کمبود محصولات گرافیکی و افزایش بی‌رویه‌ی قیمت‌ها، بعضاً اخباری از قبیل خرید عمده‌ی این محصولات توسط ماینرها یا بارهای سنگینی که در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دیده می‌شوند، منتشر می‌شود که نشان می‌دهد تا زمان تغییر رویه‌ی تولید در شرکت‌های عرضه کننده، تغییر چندانی در وضعیت بازار ایجاد نخواهد شد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده