نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵

تاریخ احتمالی عرضه کارت های گرافیک‌ GeForce RTX 3070 Ti و 3080Ti

یک بار دیگر اطلاعاتی در رابطه با تاریخ احتمالی عرضه کارت‌های گرافیک‌ پرچم‌دار GeForce RTX 3070 Ti و 3080 Ti منتشر شده که نشان می‌دهد باید ابتدا انتظار مدل قوی‌تر را داشته باشیم.

براساس گزارش وبسایت Wccftech، انتظار می‌رود کارت گرافیک‌های RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti اوایل ماه ژوئن در فروشگاه‌ها قابل دسترس باشند. مطابق این اطلاعات، ۳ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۳ خرداد ۱۴۰۰) به‌عنوان تاریخ عرضه RTX 3080 Ti و ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) به‌عنوان زمان دسترسی به RTX 3070 Ti مطرح شده است. بنابراین باید در روز دوم ماه ژوئن (۱۲ خرداد) انتظار انتشار مقالات مربوط‌به بررسی این محصولات در نشریات مختلف را داشته باشیم.

درحال حاضر هیچ اطلاعاتی از حجم عرضه و وضعیت موجودی فروشگاه‌ها ارائه نشده است. ضمن اینکه معلوم نیست آیا پیش خریدی در کار خواهد بود یا خیر. اما با شرایط موجود، بعید است دسترسی به این کارت‌ها برای عموم علاقه‌مندان کار ساده‌ای باشد. گزارش‌ها اخیر حاکی از آن است که کمبود عرضه کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 در بازار منجر به فروش این محصولات با سه برابر قیمت مصوب در کشورهای اروپایی شده است. از طرفی برای دسترسی به جدیدترین محصولات گیمینگ AMD نیز باید حداقل دو برابر قیمت آن‌ها را بپردازید.

کارت گرافیک GeForce RTX 3070

باتوجه به شرایط موجود، تغییر خاصی در آینده‌ی نزدیک متصور نمی‌شود؛ جز اینکه انویدیا اخیراً سری LHR کارت‌های گرافیک جدید خود را با کاهش نرخ هش استخراج ارزهای دیجیتال معرفی کرده که می‌تواند تا حدودی دست ماینرها را از این محصولات کوتاه کند. سری LHR یا Lite Hash Rate کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 به یک GPU جدید مجهز شده که استخراج رمزارزها را با محدودیت مواجه می‌کند.

در خبری که چندی پیش توسط یکی از کاربران وبسایت ردیت به نام FaisalKhatib مطرح شده بود، تصاویری از یک فروشگاه محلی در کشور امارات را مشاهده کردیم که نشان می‌داد کارت گرافیک MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X زودتر از موعد مقرر در این کشور در دسترس قرار گرفته است.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده