نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۷

انتشار تصاویری از سری SUPRIM کارت گرافیک‌ های RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti ام اس آی

اسلایدی که از فایل ارائه‌ی تصویری MSI برای معرفی کارت گرافیک‌های جدید SUPRIM منتشر شده، دو مدل معرفی نشده‌ی Ti از کارت‌های گرافیکی RTX 3080 و 3070 را نشان می‌دهد.

تصاویر تقریباً موثقی که از یک فایل ارائه‌ی تصویری شرکت MSI در اینترنت منتشر شده، به وضوح پیکربندی حافظه‌ی دو کارت گرافیک رده بالا و معرفی نشده‌ی انویدیا را نشان می‌دهد. براین اساس، کارت گرافیک RTX 3080 Ti به ۱۲ گیگابایت و RTX 3070 Ti به ۸ گیگابایت حافظه GDDR6X مجهز شده است. لازم به ذکر است که این نخستین منبعی است که به تأیید حجم حافظه کارت گرافیک RTX 3070 Ti مبتنی بر پردازنده گرافیکی GA104-400 می‌پردازد. قبل از این تنها شایعاتی از آن منتشر شده بود.

تصاویر تبلیغاتی MSI نشان می‌دهند که کارت‌های گرافیکی RTX 3080 Ti و RTX 3080 هردو از یک طراحی PCB برخوردار هستند. این قضیه درباره RTX 3070 Ti و RTX 3070 نیز صدق می‌کند. ضمناً از روی تصاویر PCB کارت گرافیک RTX 3070 Ti نیز می‌توان استفاده از پردازنده گرافیکی GA104 را در این مدل برداشت کرد. (ظاهر محفظه پردازنده‌های GA102 و GA104 باهمدیگر فرق می‌کند.) انتظار می‌رود پردازنده گرافیکی RTX 3070 Ti از ۶۱۴۴ هسته CUDA برخوردار باشد.

تصاویر فاش شده از ظاهر کارت گرافیک های جدید MSI SUPRIM

ظاهراً MSI قصد دارد چهار مدل مختلف از کارت گرافیک‌های RTX 3080Ti و 3070 Ti را روانه بازار کند، اما متأسفانه از تفاوت‌ها و مشخصات فنی آن‌ها اطلاعاتی در دست نیست و تنها به ویژگی‌های اساسی سری SUPRIM که پرچم‌دار محصولات MSI محسوب می‌شوند بسنده شده است. در فهرست مشخصات، به GPU یا حافظه‌ی این کارت‌ها اشاره نمی‌شود لذا هنوز نمی‌توان استفاده از مموری‌های GDDR6X را روی RTX 3070 Ti تأیید یا تکذیب کرد.

یکی از کاربران وبسایت ردیت به نام FaisalKhatib اخیراً تصاویری از یک فروشگاه محلی در کشور امارات را منتشر کرده که نشان می‌دهد کارت گرافیک MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X از همین الان در این کشور در دسترس قرار گرفته است. انتظار می‌رود این کارت گرافیک مجهز به ۱۰۲۴۰ هسته کودا، باس حافظه ۳۸۴ بیتی، فرکانس پایه ۱۳۶۵ مگاهرتز و فرکانس بوست ۱۶۶۵ مگاهرتز باشد. در لینک مطلب مقابل در اینباره بیشتر بخوانید.

تصاویر فاش شده از کارت گرافیک های RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti

اسناد MSI در ارتباط با کارت گرافیک های جدید سری SUPRIM

از طرفی باید انتظار قیمت احتمالی ۹۹۹ دلار را برای RTX 3080 Ti داشته باشیم. البته ITHome ادعا کرده که این کارت در بازار آسیا با قیمت حدودی ۷۹۹۹ یوان چین که معادل ۱۲۰۰ دلار آمریکاست به فروش خواهد رسید. ظاهراً تکنولوژی محدودکننده نرخ هش در زمان استفاده از این کارت در مصارف گیمینگ به مراتب پیشرفته‌تر از نسخه‌های قبلی بوده که در عرض چند روز توسط کاربران دور زده شده بود.

براساس شایعات، هردو مدل در تاریخ ۲۹ می ۲۰۲۱ (۸ خرداد ۱۴۰۰) رونمایی خواهند شد. انتظار می‌رود در اوایل ماه ژوئن شاهد عرضه‌ و انتشار نقد و بررسی این کارت‌ها در نشریات مختلف باشیم.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده