نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵

شایعه: AMD Ryzen 9 6900H از ۱۲ واحد RDNA2 و هسته‌های +Zen3 برخوردار است

براساس اطلاعات غیررسمی منتشر شده، سری پردازنده‌های موبایل Rembrandt به حداکثر ۱۲ واحد محاسباتی گرافیکی RDNA 2 و سبک معماری Zen3+ مجهز خواهند شد.

ExecutableFix از اینسایدرهای قابل اطمینان توییتری، ازطریق پست جدید خود در توییتر تأیید کرده که پردازنده‌های موبایل Rembrandt از حداکثر ۱۲ واحد محاسباتی گرافیکی (معادل ۷۶۸ پردازنده جریانی) برخوردار خواهند بود. انتظار می‌رود که نسخه دسکتاپ این پردازنده نیز از سیلیکون‌های مشابهی استفاده کرده و تعداد هسته‌های GPU یکسانی داشته باشد. این مشخصات، به پردازنده Ryzen 9 6900H(S/X) که به‌عنوان نسخه جدید مدل‌های Cezanne معرفی خواهد شد، نسبت داده می‌شود.

این منبع پیش از این هم ادعا کرده بود که پردازنده Rembrandt تنها موردی است که در اطلاعات کدگذاری شده‌ی AMD از سبک معماری ناشناخته و معرفی نشده‌ی +Zen3 استفاده می‌کند. تاکنون هیچ اطلاعاتی از مدل Warhol که براساس شایعات به هسته‌های +Zen3 مجهز خواهد شد، تأیید نشده است.

اما نکته‌ی مهم‌تر این است که پردازنده AMD Rembrandt بالاخره سبک معماری پردازنده‌های گرافیکی Vega را کنار خواهد گذاشت. البته این معماری از زمان عرضه‌ی کارت گرافیک Radeon VII با پردازنده گرافیکی Vega 20 مورد استفاده قرار نگرفته است، اما CPUهای کلاس دسکتاپ AMD همچنان از آن استفاده می‌کنند. تازمانی که Rembrandt وارد بازار شود، احتمالاً اطلاعات بیشتری از معماری RDNA3 کارت گرافیک‌های دسکتاپ این شرکت نیز منتشر خواهد شد.

برنامه های AMD در سال های پیش رو

پردازنده AMD Rembrandt پیش از این در نقشه‌ی برنامه‌های پیش روی AMD به‌عنوان نسخه جدید Cezanne دیده شده بود. ضمن اینکه این نخستین مدلی بود که استفاده از معماری ۶ نانومتری، پشتیبانی از PCIe Gen4 و فناوری حافظه DDR5 را تأیید می‌کرد.

البته چند روز پیش، خبر مبنی بر احتمال لغو فرایند توسعه پردازنده‌های سری Ryzen 6000 شرکت AMD مبتنی بر سبک معماری +Zen 3 موسوم به Warhol منتشر شده بود که هنوز هیچ یک از این موارد به تأیید منابع رسمی نرسیده است. گفته می‌شد توجه AMD به‌طور کلی روی نسل جدید پردازنده‌های Zen 4 Raphael متمرکز خواهد شد. ExectuableFix عقیده داشت که APU جدید این شرکت موسوم به AMD Phoenix یا همان رایزن 7000 که در منابع مختلفی به آن اشاره شده بود نیز در هیچ کجای این برنامه دیده نشده و ظاهراً دیگر وجود خارجی ندارد.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده