نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۸

تاریخ عرضه کارت گرافیک‌ های RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti

وبسایت HKEPC به نقل از منابع غیررسمی تاریخ عرضه نسخه Ti کارت گرافیک‌های RTX 3070 و RTX 3080 را اعلام کرده است.

براساس گزارش وبسایت HKEPC، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti برای عرضه در تاریخ ۲۵ ماه می (سه شنبه ۴ خرداد) و GeForce RTX 3070 Ti برای اوایل ماه ژوئن (خردادماه) برنامه‌ریزی شده است. اگر این تاریخ‌ها واقعاً درست باشند، به نظر می‌رسد که انویدیا بالاخره تصمیم گرفته تا زمان عرضه محصولات جدید خود را با شرکای تجاری خود در میان بگذارد. این شرکت پیش از این تنها به ماه می به‌عنوان زمان تقریبی عرضه کارت گرافیک‌های جدید خود اشاره کرده بود. هرچند اینطور به نظر می‌رسد که تاریخ عرضه کارت گرافیک RTX 3070 Ti عقب افتاده تا تقریباً در یک بازه یکسان شاهد عرضه هردو نسخه Ti از کارت گرافیک‌های رده بالای این شرکت باشیم.

کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti براساس پردازنده گرافیکی GA102-225 برای کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به قوی‌ترین سیستم‌های گیمینگ طراحی شده و در حال حاضر می‌دانیم که این مدل به ۱۰۲۴۰ هسته CUDA و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X مجهز شده که قطعاً بیشتر از نسخه معمولی RTX 3080 است اما تقریباً نیمی از توان RTX 3090، پرچم‌دار این نسل از کارت‌های گرافیکی این شرکت را ارائه می‌کند. انتظار می‌رود که این نسخه در حوالی ۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده باشد.

از سوی دیگر RTX 3070 Ti را داریم که از یک پردازنده گرافیکی GA104-400 با ۶۱۴۴ هسته CUDA استفاده می‌کند. یعنی این مدل درست مثل نسخه موبایل RTX 3080 از سیلیکون کامل GA104 بهره می‌برد. بااین‌حال، انتظار می‌رود که در این مدل همچنان از ۸ گیگابایت حافظه استفاده شده باشد. البته باید انتظار ارتقاء تکنولوژی آن به نسل GDDR6X را داشته باشیم. HKEPC ادعا کرده که RTX 3070 Ti تا اوایل ماه ژوئن به بازار عرضه می‌شود.

توجه داشته باشید که این این اطلاعات تاکنون به تأیید منابع رسمی نرسیده و در حد یک شایعه گزارش شده است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده