نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳

انتشار اولین تصویر متعلق به کارت گرافیک RTX 3080 Ti

تصویری که ظاهراً به جعبه باربری کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3080 Ti Ventus 3X 12GB OC تعلق دارد، آغاز ارسال محموله‌های این کارت گرافیک به مراکز توزیع را تأیید می‌کند.

تصویری که از یک محموله‌ی باری به مقصد لس آنجلس کالیفرنیا منتشر شده، نام کارت گرافیک‌های جدید MSI را روی برچسب جعبه‌ها نشان می‌دهد. جعبه‌های بزرگی که کارت گرافیک‌های GeForce RTX 3080، RTX 3090، Radeon RX 580 و حتی GeForce GT 710 را به ایالات متحده آمریکا منتقل می‌کنند. اما نکته‌ی جالب توجهی که در اینجا به چشم می‌خورد، درج نام GeForce RTX 3080 Ti Ventus 3X OC روی یکی از این جعبه‌هاست. کارت گرافیکی که هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده است.

اما نکته‌ی مهم‌تری که باید به آن اشاره کرد، تأیید ۱۲ گیگابایتی بودن حافظه‌ی این کارت از روی برچسب جعبه‌های باربری است. لذا می‌توان گفت که این تصویر به تمام شایعاتی که در این مدت از اندازه حافظه‌ی RTX 3080 Ti به گوش می‌رسید، پایان خواهد داد. اخیراً گمانه زنی‌هایی درباره حافظه ۱۶ یا حتی ۲۰ گیگابایتی این کارت مطرح شده بود.

تصویر متعلق به MSI GeForce RTX 3080 Ti Ventus 3X 12GB

اما همان‌طور که اشاره شد، RTX 3080 Ti تنها کارتی نیست که در این محموله منتقل شده است. باتوجه به سایر تصاویری که از همین منبع منتشر شده، می‌توان ارسال حداقل چند پالِت از کارت گرافیک‌های ، RTX 3090، Radeon RX 580 و GeForce GT 710 را به مقصد آمریکا تأیید کرد.

NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti جدیدترین کارت گرافیک قدرتمند انویدیا برای کاربردهای سنگین گرافیکی است که از یک پردازنده GA102-225 شامل ۱۰۲۴۰ هسته CUDA برخوردار است. این مدل نیمی از ظرفیت حافظه‌ی RTX 3090 یعنی ۱۲ گیگابایت تراشه‌ی GDDR6X را استفاده کرده و انتظار می‌رود که در ماه می (اردیبهشت - خرداد) شاهد عرضه رسمی آن باشیم. هرچند انویدیا هنوز تاریخ دقیق آن را تأیید نکرده است.

RTX 3080 Ti مخصوص کسانی است که به‌ دنبال کارت گرافیک رده‌بالا در بین محصولات انویدیا می‌گردند؛ اما نمی‌خواهند بیش از ۱۵۰۰ دلار برای RTX 3090 پول بدهند. کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT AMD دارای قیمت ۹۹۹ دلار است و انتظار داریم RTX 3080 Ti با قیمتی در همین حدود به بازار عرضه شود.

شما کاربران زومجی چه نظری درباره این خبر دارید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده