نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰

تبلیغ لپتاپ گیمینگ MSI برای استخراج ارز دیجیتال

MSI لپ‌تاپ GE76 Raider خود را که به یک کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 مجهز شده، به علاقه‌مندان برای استخراج ارزهای رمزگذاری شده پیشنهاد می‌کند.

در شرایطی که بسیار از کارت گرافیک‌های جدید گیمینگ در بازار بسیار کمیاب شده یا با قیمت‌های غیرمنطقی و بالایی به فروش می‌رسند، MSI جدیدترین لپ‌تاپ رده بالای خود را برای ماینینگ ارزهای دیجیتال به کاربران پیشنهاد می‌کند. البته که هرکسی حق دارد از سخت‌افزار خریداری شده‌ی خود به هر نحوی استفاده کند، اما تبلیغات مستقیم استخراج ارزهای دیجیتالی توسط شرکتی که خود تحت تأثیر کمبود شدید پردازنده‌های گرافیکی قرار دارد، می‌تواند نشان‌دهنده درک نادرست برخی افراد از شرایط حاکم بر بازار باشد.

MSI در یک مطلب اختصاصی به استخراج رمزارزها ازطریق لپ تاپ های گیمینگ خود پرداخته است. این مقاله‌ی کوتاه با پرداختن به تجربه‌ی یک ماهه‌ی ماینینگ روی لپ‌تاپ GE76 Raider به بررسی توجیه اقتصادی استفاده از این دستگاه برای استخراج کریپتوکارنسی پرداخته است.

تصویر تبلیغاتی لپتاپ GE76 Raider برای ماینینگ

نویسنده این مطلب، یک سری داده‌های اولیه مانند نرخ هش تخمینی سخت‌افزار این لپ‌تاپ را در اختیار مخاطبان قرار داده که بر این اساس، لپ‌تاپ GE76 Raider با استفاده از یک کارت گرافیک GeForce RTX 3080 و در الگوریتم DaggerHashimoto می‌تواند با توان ۵۲.۸ مگاهش بر ثانیه به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازد. برای این تست، از نرم‌افزار ماینینگ NiceHash استفاده شده است. این هش ریت درواقع با یک کارت گرافیک دسکتاپ RTX 3070 برابری می‌کند که اگر قیمت‌ها غیرواقعی این محصولات در بازار نبود، می‌توانست سودآوری بسیار بالایی را برای ماینرها به‌دنبال داشته باشد.

کارت گرافیک RTX 3080 در لپ‌تاپ GE76 Raider درواقع یکی از معدود نسخه‌های Max-P موجود در بازار است که این موضوع به‌معنی بالاترین نرخ توان مصرفی (TDP) این لپ‌تاپ (۱۵۵ وات) در زمان بهره‌مندی از توان پردازنده گرافیکی است. در این مطلب، اطلاعاتی درباره تنطیمات مورد استفاده در این تست ارائه نشده اما معمولاً ماینرها برای دریافت بازده بهتر از دستگاه، به تنظیم محدودیت‌های توان مصرفی و سرعت کلاک حافظه می‌پردازند.

عملکرد لپتاپ GE76 Raider در زمان ماینینگ

تصویر رسمی MSI از سودآوری و توجیه اقتصادی ماینینگ با استفاده از لپ‌تاپ MSI GE76 RTX 3080

 

نرخ هش لپتاپ GE76 Raider

تصویر رسمی MSI از عملکرد لپ‌تاپ MSI GE76 RTX 3080 در زمان استخراج ارزهای دیجیتال  

این در حالی است که شرکت‌هایی مانند انویدیا برای مقابله با خرید عمده‌ی کارت گرافیک‌های جدید گیمینگ برای مصارف ماینینگ و در نتیجه کمبود شدید این محصولات در بازار اقدام به اعمال محدودیت در نرخ هش برخی از کارت‌های پرفروش خود از جمله RTX 3060 کرده که البته اخیراً چند ماینر چینی موفق به دور زدن این محدودیت‌ها شده‌اند. در پایان می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده