// سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۴

رونمایی از هدست‌ وایرلس جدید ایکس باکس

مایکروسافت به‌تازگی از جدیدترین مدل هدست وایرلس ایکس باکس رونمایی کرده که دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذابی است. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

طبق جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت از جدیدترین مدل هدست (هدفون) وایرلس ایکس باکس رونمایی کرده است. این هدست با تمام کنسول‌های ایکس باکس از جمله کنسول‌های جدید یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس سازگار است.

همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشخص است، رنگ این هدست مشکی و دارای نوارهایی سبز‌رنگ در اطراف گوشی‌ها است؛ همچنین میکروفن آن نیز حالت ارتجاعی دارد. خود گوشی‌ها نیز از جنس چرم و جنس هدبند آن فلزی است. در حاشیه‌ی خارجی گوشی‌ها دکمه‌های چرخشی پلاستیکی قرار گرفته‌اند که برای تنظیم حجم و توازن صدا بین چت و صدای محیط بازی به کار می‌روند. مایکروسافت در خصوص این هدست می‌گوید عمدا طوری طراحی شده که «زیاد به چشم نیاید» و در محیط اطراف خیلی جلب توجه نکند و به‌نوعی با کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس ترکیب شود.

هدست وایرلس جدید ایکس باکس از زوایای مختلف

محدوده‌ی قیمتی این هدست مانند بسیاری از هدست‌های تخصصی گیمینگ است و ۹۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. گفتنی است که هدست Pulse 3D پلی استیشن 5 نیز به همین قیمت به فروش می‌رسد. سخت‌افزار کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس مانند پلی استیشن 5 دارای قطعه‌ی خاصی است که برای پخش صدای سه‌بعدی ازطریق هدست طراحی شده است. این هدست جدید از سه سیستم صدای سه‌بعدی کنسول‌های جدید ایکس باکس یعنی ویندوز سونیک، دالبی‌ اتموس و DTS Headphone: X پشتیبانی می‌کند.

بااینکه این هدست جدید برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس طراحی شده است، با تمام دستگاه‌های پشتیبانی‌شده‌ی مایکروسافت سازگار است. این یعنی کاربران ایکس باکس وان و ویندوز ۱۰ می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. این هدست از فناوری وایرلس ایکس باکس برای اتصال به کنسول‌ها بدون استفاده از دانگل بهره می‌برد. همچنین ازطریق بلوتوث نیز می‌تواند به کامپیوتر یا گوشی متصل شود.

هدست وایرلس جدید ایکس باکس روی سر

ویژگی دیگر این هدست این است که می‌تواند همزمان به یک کنسول و یک گوشی متصل شود. این قابلیت برای مثال زمانی کاربرد دارد که بازیکن بخواد روی کنسول‌اش بازی کند و در همان حال با دوستانش در شبکه‌ی اجتماعی دیسکورد ازطریق گوشی صحبت کند.

در میکروفن هدست نیز از فناوری خاصی استفاده شده که باعث می‌شود صدای پس‌زمینه‌ی محیط به‌طرز قابل‌توجه‌ای کاهش یابد و فقط صدای شخصی که حرف می‌زند به گوش برسد. علاوه‌براین، کاربر با تنظیم ایزوله بودن صدا می‌تواند تعیین کند که میکروفن چه میزان از صدای محیط را به گوش طرف مقابل برساند. گزینه‌ی دیگری برای این هدست درنظر گرفته شده که زمانی‌که فرد صحبت نمی‌کند، میکروفن به‌صورت خودکار خاموش (میوت) می‌شود و هیچ صدایی را منتقل نمی‌کند. خاموش یا روشن بودن میکروفن توسط یک چراغ ال‌ای‌دی روی هدست نشان داده می‌شود.

هدست وایرلس جدید ایکس باکس روی سر

هدست وایرلس جدید ایکس باکس از تاریخ ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) برای خرید موجود خواهد شد. همچنین پیش‌خرید آن از همین حالا در فروشگاه آنلاین مایکروسافت و چند خرده‌فروشی دیگر شروع شده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی طراحی و ویژگی‌های هدست جدید ایکس باکس چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما درمیان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده