نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۷

کارت‌های گرافیک‌ سری GeForce RTX 20 ایسوس معرفی شدند

پس از آنکه انویدیا ساعاتی پیش رسما کارت‌های گرافیک سری RTX 20 خود را معرفی کرد، ایسوس هم از محصولات جدید خودش در این رده رونمایی کرد. 

پس از اینکه ساعاتی پیش کمپانی انویدیا رسما از کارت‌های گرافیک RTX 2070 و همچنین دو مدل بالارده RTX 2080 و RTX 2080 Ti رونمایی کرد، ایسوس، برند نخست کارت گرافیک در جهان هم بهترین کارت گرافیک‌ها را برای نسل جدید سری GeForce RTX 20 انویدیا معرفی کرد. ROG، خط تولید اختصاصی گیمینگ ایسوس، در حال حاضر سه مدل ROG STRIX, Dual و Turbo را بر اساس دو تراشه معرفی شده NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti و NVIDIA GeForce RTX 2080 تولید کرده است که این کارت گرافیک‌ها از حافظه‌های GDDR6 با سرعت بسیار بالا و رابط VirtualLink به منظور ارتباط با نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنند.

تراشه‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX به منظور افزایش عملکرد پردازشی طراحی شده‌اند که از معماری تراشه NVIDIA Turing بهره می‌برند و این طراحی انقلابی از سه فناوری جدید «پردازش لحظه ای ترکینگ نور در رندر»، «هوش مصنوعی» و «سایه زنی قابل برنامه نویسی» پشتیبانی می‌کند که کیفیت بازی‌ها و نرم افزارهای رندرینگ را دست‌خوش تغییرات اساسی خواهد کرد. این تراشه‌های گرافیکی در رویداد دو روزه انویدیا با نام GeForce Gaming Celebration که امشب در Palladium کلن آلمان شروع شد و در جریان در نمایشگاه Gamescom 2018 رونمایی شدند.

در این رویداد جاستین واکر، مدیر بخش GeForce Desktop در انویدیا از همکاری ایسوس و NVIDIA این چنین صحبت کردند:

تراشه‌های GeForce RTX جدید ما با نسل بی‌نظیری از بازی‌ها عرضه می‌شوند که از دیدن آنها به وجد می‌آیید. ما از همکاری مداوم و دیرینه ایسوس به عنوان یک شرکت با‌تجربه و خلاق در زمینه کارت گرافیک به خود می‌بالیم. بدون شک بروزرسانی طراحی کارت‌های گرافیک ایسوس علاوه بر پوشش کامل نیازهای گیمینگ، با فناوری‌های خنک سازی ویژه، کمک بزرگی به خلق تجربه‌ای جدید از گیمینگ با پی‌سی می‌کند.

ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti و ROG Strix GeForce RTX 2080

هر دو مدل The ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti و 2080 از فن‌های جدید حاشیه‌دار ایسوس بهره می‌برند که کاری خلاقانه از تیم طراحی و تحقیق و توسعه ROG است. در این فن‌ها علاوه بر کاهش سایز محور فن، پره‌های بزرگتر شده با یک حاشیه محافظتی، کل تیغه‌های فن را در بر می‌گیرد تا کنترل جریان هوا به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد و نویز ناشی از جریان هوا به کم‌ترین میزان کاهش یابد.

کارت گرافیک RTX 2080 ایسوس

سری Dual GeForce RTX 2080 Ti و Dual GeForce RTX 2080

هر دو مدل جدید سری Dual، از فن‌های لبه‌دار با فناوری 0dB بهره می‌برند و در قسمت محور فن‌ها نیز به بلبرینگ دوگانه تجهیز شده‌اند. همچنین فن‌ها همانند نسل قبل مدل ROG STRIX، گواهی ضد نفوذ IP5X در خنک کننده سری Dual دارند. به منظور حفظ استحکام و دفع حرارت نیز در قسمت پشت کارت گرافیک، یک پلیت آلومینیومی وجود دارد.

کارت گرافیک RTX 2080 ایسوس

سری Turbo GeForce RTX 2080 Ti و Turbo GeForce RTX 2080

سری Turbo نیز علاوه بر استفاده از قطعات با‌کیفیت و استاندارد SAP II، دارای یک فن دمنده با گواهی ضد نفوذ IP5X و طراحی لبه‌های جدید است که باعث می‌شوند تا دما به بهترین حالت ممکن کنترل شود. همچنین در این سری نورپردازی Aura را در قسمت کناری برای نخستین بار در خانواده Turbo شاهد خواهید بود.

کارت گرافیک RTX 2080 ایسوس

فناوری Auto-Extreme

ایسوس اولین و تنها شرکت تولید کننده کارت گرافیک در جهان است که تمامی کارت‌های گرافیک خود را در خط تولید تمام خودکار خود تولید می‌کند. در این خط تولید که Auto-Extreme نام دارد، تمام مراحل تولید توسط ماشین‌های تمام خودکار در محیطی کاملاً ایزوله انجام می‌شود که به لطف این خط تولید، خطای انسانی حذف شده و محصولات تولید شده با بالاترین کیفیت عرضه خواهند شد و خرابی و نقص حین پروسه تولید در کارت‌های گرافیک ایسوس وجود ندارد. همچنین لحیم کاری تمامی قطعات در یک فاز انجام می‌شود تا از فشار حرارتی به قطعات جلوگیری و از مواد پاک کننده شیمیایی کمتری برای نظافت بردها در حین پروسه تولید استفاده شود. نتیجه استفاده از این روش علاوه بر افزایش دوام، حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت در تولید است.

کارت گرافیک RTX 2080 ایسوس

طراحی 2.7 اسلات

آخرین سری کارت گرافیک های ROG STRIX و Dual ایسوس از فرم فاکتور 2.7 اسلات بهره می‌برند که این سایز به معنای داشتن هیت سینک‌های قطور‌تر است و در طراحی هیت سینک هرچه حجم بزرگتر باشد، دما بهتر دفع می‌شود. سطح تماس با تراشه گرافیکی نیز با فناوری MaxContact ایسوس مجهز شده که سطحی ۱۰ برابر صاف‌تر نسبت به مدل‌های رایج به وجود می‌آورد که در عمل باعث بهبود دو برابری تماس بهتر تراشه و هیت سینک می‌شود.

تمامی مدل‌های معرفی شده همزمان با عرضه رسمی جهانی، در کشور ایران نیز در دسترس خواهند بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده