نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۴

کارت گرافیک RTX 2070 انویدیا معرفی شد

کمپانی انویدیا دقایقی پیش کارت گرافیک RTX 2070 را به عنوان ارزان‌ترین مدل از کارت‌های سری RTX 20 معرفی کرد. 

انویدیا امروز از ساعت ۲۰‌:۳۰ دقیقه به وقت ایران رویداد رونمایی از کارت‌های گرافیکی جدید خود را آغاز کرد و در نهایت پس از ارائه توضیحاتی در مورد پیشرفت‌های فنی شرکت در زمینه‌های مختلف و نمایش مواردی مثل تاثیر تکنولوژی ری‌تریسینگ روی بازی‌هایی چون Battlefield V، از سه کارت گرافیک جدید از سری RTX 20 رونمایی کرد. ارزان‌ترین کارت معرفی‌شده در این بین، RTX 2070 است که با قیمتی معادل ۴۹۹ دلار در تاریخ ۲۹ شهریور عرضه خواهد شد. 

RTX 2070 با استفاده از جدید‌ترین معماری انویدیا در تولید کارت‌های گرافیک یعنی Turing ساخته شده است و ۸ گیگابایت حافظه ۲۵۶ بیتی از نوع GDDR 6 خواهد داشت و پهنای باند حافظه آن هم ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه خواهد بود. تعداد هسته‌های CUDA این کارت ۲۳۰۴ عدد خواهد بود و کلاک پایه آن هم برابر با ۱۴۱۰ مگاهرتز است. همچنین سرعت کلاک در حالت بوست برای نسخه معمولی برابر با ۱۶۲۰ و برای نسخه Founder's برابر با ۱۷۱۰ مگاهرتز خواهد بود. 

کارت گرافیکی RTX 2070 همچنین از تکنولوژی‌های مختلف انویدیا از جمله انسل یا G-Sync پشتیبانی خواهد کرد اما بدون شک اصلی‌ترین تکنولوژی که این کارت از آن پشتیبانی می‌کند همان مساله ری تریسینگ است که تاثیر آن را در بازی‌های ویدیویی هم مشاهده خواهیم کرد. بشینه حرارت کارت گرافیک RTX 2070 برابر با ۸۹ درجه سانتی‌گراد اعلام شده و بشینه مصرف این کارت هم ۱۸۵ وات ذکر شده است. 

کمپانی Nvidia اعلام کرد که به مدت ۱۰ سال در حال کار روی فناوری‌های استفاده‌شده در نسل جدید کارت‌های گرافیکی خود بوده و به همین دلیل هم این کارت‌ها بیش‌ترین میزان افزایش عملکرد را در مقایسه با نسل قبلی ارائه خواهند کرد. 


منبع انویدیا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده