// چهار شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۹

تاریخ عرضه رسمی کارت های گرافیک سری 11 انویدیا اعلام شد

طبق اخبار رسمی، کارت‌های گرافیک سری 11xx کمپانی Nvidia سه هفته‌ی دیگر رونمایی خواهد شد و ۱۰ روز پس از آن به بازار عرضه می‌شود.

کمپانی Nvidia سرانجام کارت‌های گرافیک سری 11 خود را یک روز پیش از شروع رویداد گیمزکام 2018 آلمان، در تاریخ دوشنبه ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) رونمایی خواهد کرد. این مراسم طی دعوتی رسمی که شب گذشته ارسال شده است، انجام می‌پذیرد. طبق وعده انویدیا، موارد دیگری همچون دموی گیم‌پلی از برترین بازی‌های آینده و تعدادی غافلگیری شگفت‌انگیز هم رونمایی خواهند شد.

طی این رویداد، کارت‌های گرافیک GTX 1180 ،GTX 1170 ،GTX 1160 و +GTX 1180 معرفی خواهند شد. بر اساس افشای ایمیل ارسالی به شرکای تجاری انویدیا که هفته‌ی گذشته منتشر شد، GTX 1180 جایگزین کارت گرافیک محبوب GTX 1080 خواهد شد. این محصول جدید از ۳۰ آگوست (۸ شهریور) برای خرید در دسترس خواهد بود. این در حالی است که GTX 1170 و +GTX 1180 از ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) و کارت گرافیک GTX 1160 از تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) به بازار عرضه می‌شوند.

انتظار می‌رود که این محصولات با فرایند ۱۲ نانومتری ساخت TSMC عرضه شوند و به جدیدترین حافظه از نوع GDDR6 هم مجهز باشند. شایعاتی نیز عنوان می‌کنند که انویدیا پیش از پایان سال جاری میلادی، کارت گرافیکی با فرایند ۷ نانومتری ساخت TSMC عرضه خواهد کرد. مشخص نیست که این کارت +GTX 1180 است یا محصولی جدید که بازار سیستم‌های محاسباتی با کارایی بالا را هدف گرفته است.

شایعات دیگر نشان می‌دهد که کارت گرافیک GTX 1180 برچسب قیمت ۹۹۹ دلاری خواهد داشت. این محصول به همراه ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده، با قیمت حدود ۹۱۰ پوندی در بریتانیا فروخته خواهد شد. همچنین اشاره شده است که این کارت‌ها از اتصال DVI پشتیبانی نخواهند کرد و در عوض با یو‌اس‌بی Type-C به همراه فناوری VirtualLink عرضه خواهند شد. این فناوری با پهنای باند بالای خود، برای اتصال هدست‌های واقعیت مجازی کاربرد دارد.

انویدیا و شرکای آن، زمان زیادی را صرف طراحی و ساخت سیستم‌های خنک‌کننده از جمله خنک‌کننده‌های آبی کرده‌اند. انتشار خبر برگزاری این رویداد یک هفته پس از افشای ایمیل ارسالی به فروشندگان، به آن‌ها هشدار می‌دهد که کارت‌های گرافیک نسل فعلی را پیش از ورود کارت‌های جدید به بازار، به فروش برسانند.

وجود بیش از اندازه کارت‌های گرافیک نسل فعلی در بازار، دلیل آن است که انویدیا علی‌رغم ایجاد فناوری جدید در خط تولید خود، تاکنون از عرضه‌ی کارت‌های سری 11xx خودداری کرده است. در این ایمیل وعده داده شده است که قیمت نسل فعلی انویدیا برای کمک به فروش کارت‌های فروخته نشده سری 10xx، کمی کاهش خواهد یافت.


منبع V3
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده