// پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷

ایسوس رسما کارت گرافیک ماینینگ P106-6G را معرفی کرد

کمپانی ایسوس به طور رسمی از کارت گرافیک مخصوص استخراج بیت‌کوین با نام MINING-P106-6G رونمایی کرد.

سرانجام مشخص شد که تصاویر انتشار یافته‌ی مرتبط با پول رمزگذاری شده در هفته‌های اخیر، مربوط به کارت‌های گرافیک ماینینگ ایسوس بوده اند. این کارت‌ها در نهایت به صورت رسمی و برای عموم عرضه شدند.

کارت گرافیک ASUS MINING-P106-6G مبتنی بر هسته‌ی گرافیکی NVIDIA GTX 1060 بوده و هیچ خروجی تصویری ندارد. این نخستین باری نیست که ایسوس یک کارت گرافیک ماینینگ را برای استخراج پول الکترونیکی عرضه می‌کند. این کمپانی چند ماه قبل نیز کارت گرافیک انویدیا MINING-RX470-4G را روانه‌ی بازار کرده بود.

MINING-P106-6G

مشخصات کارت گرافیک MINING-P106-6G

P106 از یک رابط باس استاندارد PCIe 1.0 به همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 با فرکانس موثر ۸۰۰۸ مگاهرتز بهره می‌برد. فرکانس هسته‌ی آن به میزان ۱۵۰۶ مگاهرتز در پایه و ۱۷۰۸ مگاهرتز در حالت بوست است. در هنگام عملیات ماینینگ به صورت شبانه‌روزی، خنک کردن اجزا اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، سیستم خنک‌کنندگی این کارت از دو فن ضد گرد و غبار با استاندارد IP5X تشکیل شده است. استفاده از استاندارد IP5X فقط یک حقه‌ی تبلیغاتی نیست؛ بلکه تضمین می‌کند سیستم در صورت وجود گرد و غبار نیز به کار خود ادامه خواهد داد. ممکن است بر روی فن‌ها گرد و غبار بنشیند، اما هرگز به درون کارت نفوذ نخواهد کرد. سایر اجزای مورد استفاده در MINING-P106-6G نیز بسیار با کیفیت بوده و می‌توانند به طور مداوم فعالیت کنند. انتخاب بهترین کیفیت برای ماژول رگولاتور ولتاژ یعنی Super Alloy Power II نشان دهنده‌ی قابل اطمینان بودن این کارت است.

MINING-P106-6G Hashrate

از حیث عملکرد واقعی در ماینینگ، به نظر می‌رسد GTX 1060 می‌تواند انتخاب خوبی برای کاربران انویدیا باشد. ایسوس معتقد است نرخ هَش (واحد اندازه‌گیری قدرت پردازش بیت‌ کوین) این محصول تقریبا ۳۶ درصد بیشتر از سایر کارت‌های گرافیک غیر ماینینگ است. این کارت گرافیک با نرم‌افزار GPU Tweak ایسوس هم سازگار بوده و به این معنا است که می‌تواند عملکردی فراتر از نیاز داشته باشد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده