نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۳

معرفی کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1070 Mini ITX OC مخصوص HTPC ها

سیستم‌های کوچک HTPC در حال حاضر کاربردهای فراوانی دارند و شرکت‌های تولید کننده تجهیزات رایانه‌های شخصی در حال تولید محصولات اختصاصی برای این رایانه‌ها هستند. گیگابایت نیز با رونمایی از کارت گرافیک Geforce GTX 1070 Mini به این دسته پیوسته است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

سیستم‌های کوچک HTPC در حال حاضر کاربردهای فراوانی دارند و شرکت‌های تولید کننده تجهیزات کامپیوتر مانند مادربرد و کارت گرافیک در حال تولید محصولات اختصاصی برای این سیستم‌ها هستند. گیگابایت نیز به جمع این تولید کنندگان پیوسته و کارت گرافیک GTX 1070 Mini ITX OC با شناسه GV-N1070IXOC-8GD را به زودی روانه بازار خواهد کرد.

کارت گرافیک Gigabyte Geforce Mini 1070

کارت گرافیک جدید Gigabyte در استاندارد mini-ITX تولید می‌شود و ابعادی برابر با ۱۶/۹ سانتی متر طول و ۱۳/۱ سانتی متر ارتفاع دارد. به این صورت به سادگی در تمامی کیس‌های کوچک استاندارد mini-ITX قابل نصب خواهد بود. خنک کننده اختصاصی گیگابایت به یک عدد فن ۹۰ میلی‌متری مجهز است و سه عدد لوله انتقال حرارت با آلیاژ مس در کنار هیت سینک آلومینیومی وظیفه خنک‌سازی پردازنده گرافیکی GP104 انویدیا را برعهده دارد.

کارت گرافیک Gigabyte Geforce Mini 1070

به نظر می‌رسد خنک کننده دو اسلاتی به کار رفته در کارت گرافیک GTX 1070 ITX گیگابایت توان کافی برای خنک سازی GP104 را دارد. گیگابایت در حالت گیمینگ فرکانس پایه پردازنده گرافیکی را روی ۱۵۳۱ مگاهرتز تنظیم کرده که این میزان با فناوری GPU BOOST به ۱۷۲۱ مگاهرتز افزایش می‌یابد. در حالت اورکلاک، فرکانس ۱۵۵۶ مگاهرتز به عنوان پایه و ۱۷۴۶ مگاهرتز با فناوری GPU BOOST در نظر گرفته شده است.

کارت گرافیک Gigabyte Geforce Mini 1070

هشت گیگابایت حافظه GDDR5X در نظر گرفته شده برای کارت گرافیک GTX 1070 ITX با فرکانس ۲۰۰۲ مگاهرتز فعالیت می‌کنند. خروجی‌های کارت گرافیک شامل دو عدد DVI دو مسیره، یک پورت HDMI نسخه 2.0b و یک خروجی DisplayPort نسخه ۱/۴ می‌شود. توان مورد نیاز کارت توسط یک کانکتور هشت پین PCI تامین می‌شود.

منبع: روابط عمومی شرکت آواژنگ


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده