// دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۱

معرفی ویدیویی مودم نتربیت ND-4230NU با پشتیبانی از درگاه USB

مودم روتر نتربیت ND-4230-NU با ارائه پشتیبانی از امکان اتصال هارد اکسترنال،‌ امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق اتصال پروتکل SMB1 را فراهم کرده است. 

با تصویب قوانین جدید در واردات برخی محصولات از جمله مودم و به موازات آن افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قیمت مودم‌ها در بازار ایران هستیم. بااین‌حال در سال‌های اخیر شرکت‌هایی نظیر Neterbit اقدام به تولید محصولاتی در حوزه شبکه از جمله مودم روتر ها کرده‌اند که درکنار کیفیت مناسب با قیمتی رقابتی در بازار کشور یافت می‌شوند. 

بعد از معرفی متنی مودم روتر ND-4230N از شرکت نتربیت در این مقاله و البته ویدیو معرفی کوتاهی از مودم نتربیت ND-4230NU خواهیم داشت که با اسپانسرینگ شرکت آونگ برای معرفی در اختیار زومجی قرار گرفت. 

تماشا از یوتیوب

مودم روتر ND-4230NU چند روز دست ما بود که توانستیم حسابی با آن کار کنیم. مودم ND-4230NU  از فرکانس ۲.۴ هرتز وایرلس و حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت درثانیه برای انتقال داده پشتیبانی می‌کند. این مودم روتر در مجموع تعداد چهار پورت وایرلس دارد و البته از یک درگاه USB نیز پشتیبانی می‌کند. 

اما این پورت برای چیست؟ شما می‌توانید به کمک این پورت هارد اکسترنال خودتان را به پشت دستگاه متصل کنید و محتوای هارد اکسترنال را با سایر ساکنین خانه به اشتراک بگذارید. این مودم برای اشتراک‌گذاری فایل از سیستم Samba استفاده می‌کند که سرعت بالایی دارد و به‌راحتی راه اندازی می‌شود.

اما زمانی‌که در حال کار با مودم بودیم، متوجه شدیم که درگاه USB پشت مودم از پروتکل SMB1 پشتیبانی می‌کند که پروتکلی قدیمی است، به‌ خاطر همین ویندوز درحال حاضر از پروتکل SMB1 پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه  اگر می‌خواهید از ویژگی یو‌اس‌بی استوریج استفاده کنید باید به‌صورت دستی پروتکل SMB1 را باز کنید. روی موبایل هم می‌توانید از نرم‌افزار ایزی فایل اکسپلورر برای دسترسی به محتوای هارد متصل به مودم استفاده کنید.

پورت های مودم Neterbit ND-4230NU

طبق گفته آونگ درصورتی که هر اتفاقی برای مودم در سال اول گارانتی بیفتد، مودم شما با یک مودم نو به‌طور کامل تعویض خواهد شد

اما چند نکته در رابطه با مودم روتر ND-4230NU داریم که به‌آن اشاره می‌کنیم:

امکان ست کردن وی پی ان در داخل مودم ND-4230NU وجود ندارد،‌ بنابراین برای عبور از تحریم بازی‌ها یا باید DNS روی دستگاه تنظیم کنید یا از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.

خوشبختانه در مودم ND-4230NU از تنظیمات پورت تریگرینگ پشتیبانی می‌شود بنابراین می‌توانید به‌صورت دستی پورت بازی‌ها را برای تجربه آنلاین بهتر باز کنید.

برخلاف خیلی از مودم‌ها که به‌شدت گرم می‌شوند. در چند روز استفاده‌ای که داشتیم ND-4230NU بدنه مودم در حد ایده‌آل گرم شد. 

مودم آنتن دهی خوبی دارد و من از نقاط کور هم توانستم روی موبایل و لپ‌تاپ آنتن دهی خوبی را داشته باشم.

در مودم ND-4230NU خبری از فرکانس ۵ گیگاهرتز نیست. در نتیجه سرعت انتقال محتوا به‌صورت وایرلس در حد و اندازه ۲.۴ گیگا‌هرتز است و نمی‌توانید از ویژگی ۵ گیگا‌هرتز کنسول‌های نسل نهم استفاده کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که پشتیبانی از فرکانس ۵ گیگاهرتز شدیدا روی قیمت مودم تاثیر می‌گذارد. ضمناً باتوجه‌به سرعت‌های فعلی اینترنت ADSL، مودم ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه کاملا جوابگوی نیازهای شما است.

مودم ND-4230NU با گارانتی ۳ ساله از آونگ با قیمت حدودا ۴۵۰ هزار تومن در زمان نگارش این پست به فروش می‌رسد. 

اگر از مودم‌های نتربیت استفاده می‌کنید حتما نظر خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده