نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

هفته نامه ویدیویی ۱۶: از شکسته شدن قفل دنوو تا وجود ۲۳ میلیون گیمر در ایران

با شانزدهمین قسمت از هفته‌نامه ویدیویی زومجی همراه باشید تا مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته داشته باشیم.

هفته‌ گذشته نیز اتفاقات بسیار زیادی در دنیای سرگرمی رخ داد و طبق معمول شنبه‌ها، با شانزدهمین قسمت از هفته‌نامه ویدیویی زومجی با شما همراه هستیم تا مروری سریع بر مهم‌ترین اتفاقات هفته گذشته داشته باشیم. از اتفاقات مهم هفته گذشته، می‌توان به شکسته شدن قفل دنوو و وجود بیش از ۲۳ میلیون نفر گیمر در ایران اشاره کرد.

یکی از اخباری که هفته گذشته دنیای بازی‌های ویدیویی را تحت تاثیر قرار داد، خبر شکسته شدن قفل دنوو بود. این قفل مدت‌ها بود که برروی بسیاری از بازی‌ها قرار داشت و هکرها نتوانسته بودند آن را هک کنند. اوایل هفته پیش، یک هکر بلغاری به نام Voksi، توانست با پیدا کردن یک حفره امنیتی، برای مقطعی این قفل را بشکند اما استیم با یک بروزرسانی، سریعا این مشکل را رفع کرد. مدتی پس از آن، یک گروه هکر دیگر با نام CPY، با روش دیگری توانستند به طور کامل این قفل را دور بزنند و اولین بازی که با استفاده از این ترفند قفلش شکسته شد، بازی Rise of the Tomb Raider بود. 

یکی دیگر از اخبار جالب توجه هفته گذشته، توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد. روابط عمومی بنیاد، گزارشی منتشر و طی آن اعلام کرد که ایران ۲۳ میلیون نفر گیمر دارد که از این تعداد، ۵۳ درصد به صورت مستمر به انجام بازی‌های ویدیویی مشغول هستند. نکته جالب دیگر درباره این آمار منتشر شده، تعداد نسبتا زیاد گیمرهای بالای ۶۰ سال است. بر طبق گزارش منتشر شده، ایران بیش از ۲۳۰ هزار گیمر بالای ۶۰ سال دارد.

اگر در هفته گذشته وقت نداشتید که اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی و سرگرمی را دنبال کنید، از شما دعوت می‌کنیم که هفته‌نامه ویدیویی این هفته را تماشا کنید و آن را از دست ندهید:

| |


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده