نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

مایکروسافت: مردم با مقایسه، ارزش ایکس باکس وان ایکس را درک خواهند کرد

آرون گرینبرگ از مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود در نمایشگاه گیمزکام 2017 در مورد ایکس باکس وان ایکس سخن گفت.

برقراری ارتباط با مفهوم رزولوشن 4K همیشه برای افرادی که تاکنون آن را تجربه نکرده‌اند، چالش بزرگی به حساب می‌آید و به همین علت تبلیغات برای کنسولی مثل ایکس باکس وان ایکس که پشتیبانی از این رزولوشن یکی از ویژگی‌های اصلی آن به شمار می‌رود، کار دشواری محسوب می‌شود.

با این حال مایکروسافت معتقد است که خود بازیکنان این چالش را برطرف خواهند کرد؛ چرا که مقایسه میان گرافیک ایکس‌باکس وان ایکس و دیگر کنسول‌ها تفاوت را آشکار خواهد کرد. در جریان نمایشگاه گیمزکام 2017 در کلن، آرون گرینبرگ، مدیر تبلیغات ایکس باکس در مصاحبه با وبسایت DualShockers توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه داد.

گرینبرگ معتقد است هنگامی که عرضه بازی‌هایی که از ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی می‌کنند آغاز شود و بازیکنان ببینند که رزولوشن 4K واقعی چگونه خواهد بود، آن‌ها شگفت‌زده می‌شوند. در این راه، ویدیوها و مطالب مقایسه‌ای فراوانی منتشر خواهد شد و به بازیکنان برای انتخاب کنسول کمک خواهد کرد.

گرینبرگ در مواجهه با پرسشی در مورد اینکه آیا مایکروسافت خودش هم مقایسه‌ای منتشر خواهد کرد پاسخ واضحی نداد، اما با گفتن کلمه «شاید» احتمال انجام این کار از سوی کمپانی را افزایش داد. البته گرینبرگ افزود که بدون دخالت مایکروسافت هم تاکنون مقایسه توسط طرفداران و رسانه‌ها انجام گرفته و به نظر شخصی خودش این روش بهتر است؛ چرا که این مقایسه‌ها بی‌طرفانه خواهد بود و مردم می‌توانند خودشان نتایج را مشاهده کنند.

در مجموع، مایکروسافت مطمئن است هنگامی که مردم مقایسه پهلو به پهلوی عملکرد کنسول‌ها در اجرای بازی‌ها را مشاهده کنند (مانند ویدیوی بازی Rise of the Tomb Raider که توسط دیجیتال فاندری منتشر شد)، متوجه تفاوت‌ها خواهند شد.

طبق گفته گرینبرگ، مایکروسافت قصد ندارد اظهارنظر بدی در مورد دیگر کنسول‌ها انجام دهد و فقط می‌خواهد که مردم بتوانند خودشان کنسول بهتر را انتخاب کنند. وی معتقد است بازی‌ها روی پلی استیشن 4 پرو عالی به نظر می‌رسند، روی ایکس باکس وان اس عالی هستند و انتخاب نهایی هم وابسته به شخصیت بازیکن است؛ اینکه چه مواردی برایش مهم است و چه بودجه‌ای دارد.

همچنین گرینبرگ در این مصاحبه گفت که مایکروسافت در حال مذاکره با سونی برای بازی میان پلتفرمی برای بازی Minecraft است و همچنین طرفداران ایکس‌باکس وان می‌توانند در آینده منتظر بازی‌های ژاپنی بیشتری باشند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده