نویسنده: علیرضا قاسمی
// یکشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹

طرفداران ایکس باکس وان منتظر بازی های جدید ژاپنی باشند

آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی بازی‌های ایکس‌باکس، بازی‌های ژاپنی بیشتری برای کنسول ایکس‌باکس وان وعده داده است. او همچنین اعلام کرده که توسعه بازی Scalebound به طور کامل متوقف شده است.

در جدیدترین اخبار بازی و به تازگی، مایکروسافت و شرکای شخص ثالث این شرکت، در نتیجه‌ی سفر فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، به ژاپن و مذاکره با ناشرها و بازی‌ سازان این کشور، چند بازی ژاپنی در حال توسعه برای کنسول ایکس‌باکس وان را معرفی کردند. 

حال، طرفداران ایکس باکس می‌توانند منتظر بازی‌هایی مانند Code Vein و Dynasty Warriors 9 باشند و همچنین می‌توانند با Sword Art Online: Fatal Bullet برای اولین بار یک بازی از مجموعه‌ی Sword Art Online را در این کنسول تجربه کنند. همچنین، چندین بازی ژاپنی دیگر نیز در حال توسعه جهت عرضه در ایکس‌باکس وان است. 

در اولین ماه‌های پس از عرضه‌ی ایکس‌باکس 360، مایکروسافت چندین بازی ژاپنی انحصاری مانند Tales of Vesperia، Lost Odyssey و Infinite Undiscovery را برای این کنسول منتشر کرد. متاسفانه این روند به دلیل عدم موفقیت این بازی‌ها، ادامه نداشت. در طول نمایشگاه گیمزکام، از آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی بازی‌های ایکس باکس، پرسیده شد که آیا باید انتظار داشت که بازی‌های ژاپنی، نقش پر رنگ‌تری در بازی‌های انتشار یافته برای ایکس‌باکس وان داشته باشند؟ 

گرینبرگ اشاره کرد که مایکروسافت همواره احترام زیادی برای بازی سازان ژاپنی قائل بوده است و پیش از این در چند پروژه داخلی یا به صورت شخص ثالث، با آن‌ها همکاری داشته‌اند. فیل اسپنسر هم توجه زیادی نسبت به توسعه دهندگان ژاپنی دارد و همکاری‌اش با این شرکت‌ها از روی علاقه و اشتیاق او ناشی می‌شود و به همین دلیل، او سفرهای متعددی به ژاپن برای دیدار با توسعه دهندگان بازی‌ها انجام می‌دهد. 

طبق گفته‌های گرینبرگ، باید انتظار توسعه‌ی بازی‌های ژاپنی بیشتری برای ایکس‌باکس وان داشته باشیم و مایکروسافت تا جایی که ممکن است، این هدف را پیگیری خواهد کرد. 

او همچنین اشاره کرد که سازندگان ژاپنی همیشه در میان اولین کسانی هستند که تکنولوژی‌های جدید را به کار می گیرند و آزمایش می‌کنند. در مسیر تولید و توسعه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس، مایکروسافت پیشنهادات و ایده‌های خوبی از سوی توسعه دهندگان محلی دریافت کرد. اطلاعات بیشتری در آینده منتشر خواهد شد، اما این یک هدف مهم و ارزشمند برای مایکروسافت و فیل اسپنسر است و می‌دانند که کاربرانشان چشم انتظار این بازی‌ها هستند. 

صحبت از بازی‌های ژاپنی شد، از آرون گرینبرگ در مورد وضعیت توسعه بازی Scalebound پرسیده شد و این که آیا مایکروسافت این پروژه را کنار گذاشته است یا خیر. گرینبرگ تمام شایعات موجود را رد کرد و اعلام کرد که توسعه‌ی این بازی به صورت دائم، متوقف شده است. او گفت که احترام بسیار زیادی برای هیدکی کامیا، کارگردان این بازی، قائل بوده است و این احساس را داشته است که تمام اعضای مایکروسافت، به مشارکت با شرکت بازی سازی پلاتینیوم گیمز و چشم انداز این پروژه باور داشته‌اند. اما گرینبرگ گفت که بعضی مواقع با این که تمام بخش‌ها به درستی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، اما به هر دلیلی، کار جواب نمی‌دهد. این اتفاق برای پروژه‌های فیلم و موسیقی و تمام پروژه‌های ساخت اثر، از جمله صنعت بازی سازی هم رخ می‌دهد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده