نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲

تماشا کنید: جزییاتی جدید از The Crossing، بازی لغو شده‌ی سازندگان Dishonored

استودیوی آرکین، سازنده‌ی بازی Dishonored، هرگز اطلاعات زیادی درباره‌ی بازی لغو شده‌ی The Crossing ارائه نکرد. همین موضوع برای کانال یوتیوب ValveTime انگیزه‌ای شد تا در جدیدترین قسمت از سری Database خود به The Crossing بپردازد.

در این ویدئو جزییات زیادی درباره‌ی چگونگی و علت لغو شدن پروژه‌ی ساخت بازی در سال ۲۰۰۹ اعلام شده است و علاوه بر آن، اطلاعاتی به نقل از یک منبع ناشناس ارائه می‌شود. اگر مایلید درباره‌ی The Crossing که قبل از لغو شدن، یک بازی جاه‌طلبانه از آرکین و کمپانی ولو به نظر می‌رسید بیشتر بدانید، تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید.

گفته می‌شود دلیل اصلی رها کردن پروژه‌ی ساخت The Crossing توسط آرکین، بروز مشکلات مالی در این شرکت بود. آرکین در سال ۲۰۰۹ رسما تایید کرد که ساخت The Crossing را متوقف نموده و قصد دارد روی بازی‌های کوچک‌تر متمرکز شود. در سال ۲۰۱۲ نیز این استودیو ضمن اعلام همکاری با الکترونیک آرتز برای ساخت بازی LMNO، رسما عنوان کرد که The Crossing هرگز منتشر نخواهد شد.

The Crossing یک بازی تیراندازی اول‌شخص بود که قصد داشت تا ویژگی‌های بازی تک‌نفره و چندنفره را با هم ترکیب کند. داستان بازی تفسیر تازه‌ای از نظریه‌ی دنیاهای موازی بود و شهر پاریس را در دو دوره‌ی مختلف (زمان حال و سال ۱۳۰۷ میلادی) به تصویر می‌کشید.

پس از لغو این بازی استودیوی آرکین مشغول ساخت LMNO شد، اما در کمال تعجب این بازی نیز پس از مدتی لغو گردید. آرکین همچنین در ساخت بازی‌های Call of Duty: World at War و BioShock 2 همکاری داشته است. این استودیو در ماه آگوست سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی Zenimax (مالک شرکت بتسدا) خریداری شد و سپس بازی زیبای Dishonored را در سال ۲۰۱۲ ساخت.

منبع: VG 247