نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

سازندگان بازی Flight Simulator درباره بخش چندنفره آن توضیح می‌دهند

در بخش چنده نفره بازی Microsoft Flight Simulator، آسمان دنیای بازی با بازیکنان دیگر به اشتراک گذاشته شده و شرایط آب و هوایی و ترافیک هوایی بازی، به صورت زنده شبیه سازی خواهد شد.

سال گذشته‌ی میلادی، امکان دسترسی به نسخه اولیه بازی جدید Flight Simulator برای برخی از کاربران فراهم شد تا اولین تجربه خود را با جدیدترین بازی از مجموعه‌ی قدیمی مایکروسافت به اشتراک بگذارند. درحالی که در این نسخه، تاحدودی با ویژگی‌های بصری منحصر به فرد این بازی از قبیل محیط واقع‌گرایانه و همچنین جزئیات جالبی از قبیل ترافیک هوایی زنده و شرایط آب و هوایی واقعی آن آشنا شدیم، حالا وبسایت Windows Central ویدیوی جدیدی را از گیم پلی این بازی منتشر کرده که توسعه دهندگان این بازی در آن به بخش چندنفره Flight Simulator اشاره می‌کنند.

حالت چندنفره بازی Flight Simulator براساس اشتراک دنیای بازی طراحی شده و بازیکنان می‌تواند در حین بازی، سایر کاربران آن را نیز در محیط بازی مشاهده کنند. این امکان با استفاده از سرورهای سرویس ابری Azure فراهم شده تا ظرفیت مورد نیاز برای آن فراهم شود. از ویژگی‌های این حالت، می‌توان به پرواز بازیکنان در دنیای واقعی و با بیشترین ترافیک هوایی که براساس داده‌های دریافتی به صورت زنده اعمال می‌شود، اشاره کرد. ضمن این که درصورت عدم امکان دریافت اطلاعات، ادامه‌ی حرکت بازیکنان حاضر در دنیای بازی، توسط طریق هوش مصنوعی برعهده گرفته خواهد شد.

دانلود از آپارات

برای بازی در این حالت، باید شرایط آب و هوایی را در وضعیت Real-Time قرار داده و مراجعه به بخش ترافیک هوایی، این بخش را نیز در صورت تمایل به حالت فعال یا غیرفعال درآورید. اگر تمایلی به استفاده از تنظیمات و قوانین پیش‌فرض بازی نداشتید، مراجعه به حالت All Players می‌توانید امکان پرواز با شرایط مورد نظر شما را فراهم کنید. ضمن این که امکان تجربه انفرادی یا اضافه کردن گروه خاصی از دوستان شما در بازی نیز فراهم شده است. در حالت گروهی، لیدر گروه می‌تواند زمان، آب و هوا و سایر تنظیمات بازی را تعیین کند؛ اما تنها افرادی که در این گروه حضور دارند می‌توانند این تغییرات را مشاهده کنند.

سباستین ولوش (Sebastian Wloch) رئیس تیم توسعه دهندگان این بازی می‌گوید که مهم نیست از چه تنظیماتی استفاده می‌کنید، این بازی قادر است تا به صورت همزمان از پس نمایش زنده‌ی ده‌ها، صدها یا هزاران هواپیما برآید. با این حال، سرورهای بازی ترافیک هوایی زنده را در محدوده‌ی ۲۰۰ کیلومتری برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن این برای جلوگیری از شلوغ‌ شدن بیش از حد محیط بازی، تعداد این هواپیماها به حداکثر ۵۰ عدد محدود شده است. با این حال، تعداد بازیکنانی که در اطراف خود مشاهده خواهید کرد، به قدرت پردازش سیستم شما بستگی خواهد داشت. بازیکنان می‌توانند نمایش نام سایر هواپیماهای حاضر در محیط بازی را به حالت فعال یا غیرفعال درآورند.

زمان زیادی از عرضه‌ی بازی‌های Flight Simulator X: Steam Edition و همچنین نسخه رایگان و البته با عمری کوتاه Microsoft Flight می‌گذرد و حالا علاقه مندان می‌توانند امسال به جدیدترین نسخه از بازی شبیه ساز پرواز مایکروسافت لذت ببرند.   


منبع engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده