نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۲

تبلیغ تلوزیونی Doom Eternal صحنه‌های خشونت آمیز این بازی را نشان نمی‌دهد

تبلیغ تلویزیونی Doom Eternal مقدار زیادی از محتوای خشونت آمیز این بازی را سانسور کرده و می‌تواند افرادی که با این مجموعه آشنایی ندارند به اشتباه بیاندازد.

بازی مورد انتظار Doom Eternal قرار است در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۰ (اول فروردین ۹۹) به‌صورت رسمی منتشر شود و تا جایی که می‌دانیم، قرار است در این قسمت نیز مثل همیشه شاهد صحنه‌های بسیار خشن و هیجان انگیزِ خاص این سری باشیم. هرچند اگر قبلاً با مجموعه‌ی بازی Doom اشنایی نداشته باشید، مسلما با تماشای تبلیغ تلویزیونی جدید بتسدا کاملاً به اشتباه افتاده و Doom Eternal را یک بازی اکشن معمولی تصور خواهید کرد.

به دلایل واضحی که به احتمال زیاد از آن مطلع هستید، نمایش محتوای خشونت آمیز و بسیار خشن بازی Doom Eternal بسیاری از قوانین و محدودیت‌های تبلیغات تلویزیونی را زیر پا می‌گذارد. لذا سازندگان این محتوای تبلیغاتی مجبور به حذف بسیاری از عناصر خشن تصاویر این تریلر شده تا در نهایت با ویدیوی اصلاح شده و ناملموس زیر مواجه شویم. خود بازی Doom Eternal توسط وبسایت مرجع ESRB به‌طور اختصاصی برای مخاطب بزرگسال رده بندی شده است.

دانلود از آپارات

در این ویدیو خبری از شلیک سلاح‌های عجیب و غریب، اندام‌هایی که از مفصل پاره می‌شوند، خون‌هایی که روی زمین پاشیده می‌شوند و بدن‌هایی که با سلاح‌های مرگبار این بازی به توده‌ای از خون تبدیل می‌شوند نیست. بلکه به جای آن، با یک موسیقی متن عجیب و ناملموس که در پس زمینه‌ی حرکات کاراکتر Doomslayer در محیط بازی قرار گرفته مواجه هستیم که باعث شده تا این بازی برخلاف واقعیت، بسیار بی‌روح و آرام به‌نظر برسد. البته در این ویدیو نیز کمی خشونت به چشم می‌خورد؛ در بخش‌هایی از آن، یکی از موجودات شیطانی بازی را داریم که درحال خفه شدن بوده و صحنه‌ای که Doomslayer در برابر یک ضربه دفاع می‌کند.

درهرحال اگر با هدف مشاهده‌ی صحنه‌های هیجان‌انگیز و گیم‌پلی بسیار خشن و اکشن این بازی به این ویدیو مراجعه کنید، مسلماً ناامید خواهید شد. اما اگر به دنبال تماشای صحنه‌های کوتاهی از گیم‌پلی واقعی و موسیقی همیشگی هوی متال Doom Eternal هستید، می‌توانید به تریلری که ماه گذشته با محوریت بخش داستانی و Battlemode این بازی منتشر شده، نگاهی داشته باشید.

بازی Doom Eternal همزمان با Animal Crossing: New Horizons منتشر خواهد شد. لذا با آغاز سال جدید، انتظار مشاهده‌ی ترکیبی از صحنه‌های بامزه و کودکانه‌ی Animal Crossing و محتوای خشونت‌بار و شیطانی Doom Eternal را داشته باشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده