نویسنده: مرتضی کارگر
// یکشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

نگاهی به بهترین بازی های شبیه ساز

اگر به چالش‌هایی مثل مدیریت یک شهر بزرگ یا به پرواز درآوردن یک هواپیمای واقعی علاقمندید، احتمالا سبک شبیه‌سازی همان چیزی است که به کار شما می‌آید. با ما همراه شوید تا شما را با برترین بازی‌های این دسته آشنا کنیم.

همه‌ی ما می‌دانیم که یکی از مهمترین دلایل جذابیت بازی‌های ویدیویی عدم پایبندی آن‌ها به قوانین دنیای واقعی است. هر چقدر دلمان می‌خواهد با ماشینمان گاز می‌دهیم، قانون شکنی می‌کنیم و حتی بالاتر از آن وارد دنیاهایی می‌شویم که اصلا وجود خارجی ندارند. اما در نقطه‌ مقابل این جریان، بازی‌های شبیه‌سازی وجود دارند که با پیاده‌سازی یک رویداد واقعی، سعی می‌کنند بازیکنان را با خطرات و سختی‌های مدیریت چنین شرایطی روبرو کنند و این گونه آن‌ها را به چالش بکشند.

به همین دلیل در آیتم ویدیویی پیش‌رو که بخشی از برنامه لودینگ ۷۷ زومجی است، به معرفی برترین بازی‌های شبیه‌سازی پرداخته‌ایم که هر کدام از آن‌ها دنیایی از جزییات علمی و دقیق را شامل می‌شوند. اگر از علاقمندان این سبک هستید پیشنهاد می‌دهیم تاپ‌فایو برترین بازی‌های شبیه‌ساز را از دست ندهید.

 

دانلود از آپاراتتماشا در یوتیوب

undefined

Cities Skylines

کافی است کمی عاشق بازی‌های مدیریتی و شهرسازی باشید و تو این حالت غیرممکن است که اسم Cities: Skylines به گوشتان نخورده باشد. این بازی به حدی پرجزییات طراحی شده که حتی شهرداری استکهلم هم از آن برای طراحی خطوط حمل و نقل عمومی شهر خودش استفاده کرده است. با این که بازی از همان اول هم شامل جزییات خیلی زیادی می‌شود اما از سال ۲۰۱۵ تا به الان هنوز که هنوز است بطور پیوسته محتویات جدیدی دریافت می‌کند و مثلا در محتوای Natural Disasters تیم سازنده با اضافه‌کردن بلایای طبیعی حال و هوای بازی را به کلی تغییر داده است. به همین خاطر هر وقت صبحت از یک شبیه‌ساز شهرسازی کامل به میان می‌آید، بدون شک Cities: Skylines جزو اولین پیشنهادات خواهد بود.

بازی Project Cars 2

Project Cars II

یک اصطلاح معروفی در رابطه با بازی Project II وجود دارد که می‌گوید، برای درک تمامی تنظیمات خودروهای داخل این بازی شما بهتر است که یک مهندس خودرو باشید! گیم‌پلی این بازی یکی از نزدیک‌ترین تجربه‌های ممکن به مسابقات اتومبیلرانی است که البته همین موضوع هم کمی سختی تجربه آن را افزایش داده است. دیگر خبری از گاز دادن و چند تا ترمز برای اول شدن نیست و شما بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید باید با تنظیمات خودروی خودتان کار کنید و تنها بهترین تنظیمات متناسب با شرایط شما است که می‌تواند در کنار یک رانندگی بی‌نقص، در نهایت منجر به برنده شدن شما بشود. البته همه چیز صرفا به واقعی بودن تنظیمات خودرو و رانندگی شما مربوط نیست و شرایط پویای آب و هوا و صداگذاری طبیعی آن‌ها هم در تجربه هر چه بهتر بازی کمک زیادی می‌کند. اگر دنبال یک شبیه‌ساز ریسینگ واقعی هستید و چالش‌های آن را دوست دارید، به هیچ وجه تجربه  Project Cars II را از دست ندید.

 

Kerbal Space Program 2

Kerbal Space Program

اگر صرفا تریلر معرفی نسخه دوم بازی Kerbal Space Program را دیده باشید و ندانید که این بازی واقعا چه شکلی است، احساس می‌کنید که در تمام بازی با یه ماجراجویی کمدی طرف هستید که داخل آن چند تا موجود بامزه می‌خواهند به فضا بروند. بله هدف بازی رفتن به فضاست ولی برای به فضا رفتن باید در زمینه ساخت یک سفینه فضایی واقعی و البته هدایت آن مهارت داشته باشید. آزمون و خطا مهمترین سرگرمی شما داخل بازی خواهد بود و اگر نمی‌خواهید که این همه تلاش شما هدر برود، باید از هر یک از این تلاش‌ها تا جایی که می‌‌توانید گزارش و اطلاعات جمع‌آوری کنید. بخش فوق‌العاده کامل ساخت سفینه و البته کنترل و نظارت بر آن و جزییات فراوان دیگری که در بخش‌های مختلف بازی وجود دارد، در مجموع Kerbal Space Program را به بهترین شبیه‌ساز پروازهای فضایی تبدیل کرده است.

 

Microsoft Flight Simulator

Microsoft Flight Simulator X

شبیه‌سازهای پرواز قدمت خیلی زیادی در صنعت بازی دارند و اولین نسخه Microsoft Flight Simulator هم حدودا ۳۷ سال پیش منتشر شده است. تا به حال ۱۰ نسخه از این عنوان محبوب تولید شده و نسخه به نسخه بر میزان جزییات و واقعی‌تر بودن آن هم اضافه شده است. سطح کامل بودن نسخه دهم در حدی بود که تازه بعد از ۱۴ سال می‌توانیم نسخه‌ی جدید بازی را با تغییراتی محسوس که بیشتر بر جنبه‌های گرافیکی و پویایی محیط آن تاکید دارند در سال ۲۰۲۰ مشاهده کنیم. آخرین پورت نسخه دهم بازی که برای استیم منتشر شد، شامل ۲۰ هواپیمای مختلف و نزدیک به ۲۴۰۰۰ هزار مقصد فرودگاهی بود که هر کدام با جزییات تمام پیاده‌ شده بودند و می‌توانستند شما را با چالش‌های به پرواز درآوردن پرندهای واقعی در شرایط مختلف مواجه کنند.

 

Arma 3

دنیای شیرین و خیالی شوترهای اول شخصی همانند ندای وظیفه و قهرمان بازی‌های آن را کاملا فراموش کنید. سری بازی‌های Arma و خصوصا آخرین نسخه آن اصلا جای این کارها نیست. شاید خیلی از ما گیمرها تا بخواییم یک مرحله ندای وظیفه را تمام کنیم، چند صدتا تیر بخوریم و یک بار هم نمیریم ولی اولین تیرها و ترکش‌ها در بازی آرما می‌تواند شما را به کل زمین‌گیر کند. کافی است دست شما تیر بخورد تا دقت هدف‌گیری شما پایین بیاید و یک دنیا نکته‌ این شکلی دیگری که برای هر چه واقعی‌تر شدن میدان نبرد داخل بازی در نظر گرفته شده است. به خاطر همین دقت در پیاده‌سازی جزییات بوده که باید برای آشنایی با فضای بازی و درک آن فرصت به مراتب بیشتری را به نسبت بازی‌های دیگر به آن بدهیم تا در نهایت طعم واقعی جنگ را بچشیم.

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده