نویسنده: محمدعلی آشناور
// شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

اطلاعاتی از آپدیت جدید بازی Final Fantasy XV و بسته های الحاقی بعدی آن

اخیرا سازندگان بازی Final Fantasy XV اطلاعاتی را از برنامه‌های آینده‌شان برای این بازی منتشر کرده‌اند.

طبق جدیدترین اخبار بازی و طی برنامه‌ی زنده‌ای از توکیو، کارگردان بازی Final Fantasy 15 (هاجیمه تاباتا) و مدیر فروش این بازی (آکیو اتسوکا) همراه با دیگر اعضای تیم سازنده،‌ اطلاعاتی را از آینده‌ی این بازی نقش آفرینی در اختیار طرفداران قرار دادند.

ابتدا مشخص شد که کمپانی اسکوئر انیکس در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) آپدیتی را برای بسته‌ی الحاقی Comrades منتشر می‌کند تا باگ‌ها و مشکلات مختلفی را برطرف کند. از این مشکلات می‌توان به عدم وجود قابلیت افزایش سطح بازیکن در برخی از مواقع اشاره کرد. همچنین در بعضی ماموریت‌ها دشمن‌ها ظاهر نمی‌شوند و از پیشرفت بازیکنان در بازی جلوگیری می‌کنند. از دیگر پیشرفت‌های آپدیت Comrades می‌توان به زمان‌های لودینگ کاهش یافته، اضافه شدن قابلیت Fast Travel و کم کردن زمان موردنیاز برای به‌وجود آوردن همراهان تحت کنترل هوش مصنوعی اشاره کرد.

در آپدیت جدید Comrades، ماموریت‌های زمانی نیز به بازی Final Fantasy XV اضافه می‌شوند تا بازیکنان با چالش نابود کردن چند دشمن در مدت زمان محدودی روبه‌رو شوند. فروشگاهی با نام فروشگاه جادوگر هم به اضافه شده است که می‌توانید امتیازهای ماموریت‌های زمانی خود را در آن به غذا تبدیل کنید.

در میان صحبت‌های سازندگان بازی Final Fantasy XV به بسته‌ی الحاقی بعدی این بازی یعنی اپیزود Ignis هم اشاره شد. مدت زمان به پایان رساندن اپیزود ایگنیس نیز یک ساعت و نیم تا دو ساعت بیان شده است که حدود دو برابر مدت زمان اپیزود پرومپتو است. این بسته‌ی الحاقی دارای پایان‌های چندگانه هم است که البته تاثیری در داستان اصلی بازی Final Fantasy XV ندارند. به پایان رساندن تمام محتوای بسته‌ی الحاقی اپیزود ایگنیس به همراه پایان‌های چندگانه‌اش حدود ۳ ساعت از زمان شما را می‌گیرد. همچنین پایان‌های چندگانه‌ی این بسته‌ی الحاقی اطلاعات بیشتری از پایان بازی اصلی فاش می‌کنند. کارگردان بسته‌ی الحاقی ایگنیس سه راه مختلف را طراحی کرده است: یکی برای ایگنیس، یکی برای Ravus و یکی هم برای هر دو. در این بین ویژگی جدیدی نیز برای بازی Final Fantasy XV معرفی شد که قابلیت مبارزه در برابر نوکتیس (شخصیت اصلی بازی) را به شما می‌دهد.

سپس مهم‌ترین خبر بازی Final Fantasy XV با صحبت‌های مدیر ساخت این بازی فاش شد. اولین آپدیت سالگرد بازی Final Fantasy XV در ماه دسامبر منتشر می‌شود و به بازیکنان قابلیت تجربه‌ی بازی در نقش هر سه همراه دیگر نوکتیس را می‌دهد. سبک مبارزه‌ی این سه شخصیت هم درست مانند بسته‌های الحاقی مخصوص خودشان طراحی شده است. تریلر آپدیت سالگرد بازی Final Fantasy XV را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

هاجیمه تاباتا در ادامه برای بازیکنان موبایل خبر بدی را به همراه داشت. نسخه‌ی مخصوص موبایل بازی Final Fantasy XV Pocket Edition تاخیر خورده است و بجای پاییز در زمستان منتشر می‌شود.

باقی محتویات اضافی بازی Final Fantasy XV تا پایان امسال مشخص می‌شوند و همزمان با نهایی شدن معرفی خواهند شد. حداقل سه بسته‌ی الحاقی دیگر در حد و اندازه‌های یک اپیزود امسال برای بازی Final Fantasy XV در برنامه‌ی Square Enix قرار دارد. اولین بسته‌ی الحاقی یا اپیزود نیز با نام Ardyn، گذشته‌ی دنیای Final Fantasy XV را برای بازیکنان مشخص می‌کند. همچنین تیم سازنده از درخواست‌های متعدد بازیکنان برای اپیزود لونا نیز مطلع است.

بازی Final Fantasy XV هم‌اکنون روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است. نسخه‌ی پی سی این بازی نیز برای انتشار در اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی برنامه‌‌ریزی شده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده