تریلر گیم پلی جدید بازی Pillars of Eternity II: Deadfire
همانطور که انتظار میرفت، استودیو Obsidian بودجهای را که از طریق منابع سرمایهگذاری جمعی بهدست آورده بود برای تولید ادامه بازی Pillars of Eternity II استفاده کرد. این اولین بار است که آبسیدین یک دنباله را برای یکی از بازیهای خود توسعه داده است. همچنین شایعاتی در رابطه با بروزرسانی صفحه استیم Pillars of Eternity II: Deadfire وجود دارد که ممکن است با بتای آینده بازی Pillars of Eternity II مربوط باشد، اما هیچ حرف رسمیای برای قطعی بودن این احتمال وجود ندارد.
پروژه Pillars of Eternity II: Deadfire در ابتدا با یک کمپین جدید برای جذب سرمایه مردمی آغاز شد و استودیو آبسیدین در این پروژه به دنبال جذب بودجهای ۱.۱ میلیون دلاری برای توسعه دنباله بازی Pillars of Eternity II بود. در مقابل این پول، استودیو آبسیدین قول داد این دنباله از بازی با بازگشت Eothas شروع شود. بعد از بازگشت او، Eothas شما را نیمهجان ترک میکند تا در ادامه، شما سفری را آغاز کنید. این سفر زمانی تمام میشود که با Eothas بجنگید و از او جواب سوالات خود را بگیرید. استودیو آبسیدین در کنار توسعه ویژگیهای هنری و فنی بازی، قول داده است که ویژگیهای گیمپلی این بازی مانند وجود شهرها و آزادی عمل بیشتر، برای کشف دنیای درون بازی گسترش یابد. به زبان سادهتر استودیو قول داده این نسخه از بازی در محیطی جدید و جالب اتفاق خواهد افتاد.
جاش سایر (Josh Sawyer)، مسئول بخش طراحی استودیو آبسیدین اعلام کرد که هدف کلی فرآیند طراحی، ایجاد یک بازی است که تاکید بر سادهسازی، حفظ ضربآهنگ و دستیابی به کیفیتی عالی دارد. با این حال، جاش سایر به هواداران هشدار داد که این دنباله ممکن است چندان طولانی نباشد. در حال حاضر این تیم روی دستیابی به ریتم روایی و کیفیت کلی بهتر برای بازی متمرکز است. سایر در ادامه گفت:
با این حال، در بازی Pillars of Eternity II همه چیز کاملا تغییر نکرده است. در کنار شخصیتهای جدید، شخصیتهای قدیمی هم وجود خواهند داشت و بازی از همان سبک هنری و نمای ایزومتریک، که نسخه اول را به یک بازی کلاسیک و جریانساز تبدیل کرده بود، استفاده میکند. این بازی در حال توسعه است و هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد.