// یکشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۴

بازی Might & Magic: Showdown معرفی شد

به تازگی بازی Might & Magic: Showdown معرفی شد و بصورت دسترسی پیش از موعد در استیم قرار گرفته است.

مجموعه‌ی Might & Magic، مجموعه‌ی نقش آفرینی که از زمان آغازش در سال ۱۹۸۶ تاکنون تغییرات مختلفی را به خود دیده، به تازگی نسخه‌ی دیگری را در کارنامه‌ی خود می‌بیند که دارای سبک متفاوتی است.در جدیدترین اخبار بازی، اخیرا کمپانی یوبی‌سافت، ناشر این سری، جدیدترین عضو آن یعنی Might & Magic: Showdown را معرفی کرد که در سبک استراتژی RTS یک به یک ساخته شده است. در حال حاضر نیز نسخه‌ی ناتمام این بازی به قیمت ۱۹/۹۹ دلار از طریق دسترسی پیش از موعد استیم قابل انجام است. کمپانی Ubisoft فعلا تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی بازی را اعلام نکرده و بر اساس صحبت‌های فیلیپه دِچارم، تولید کننده‌ی بازی، تیم سازنده قصد دارد بازی نهایی را بر اساس بازخوردها و خواسته‌های کاربران که از طریق Steam Early Access اعلام می‌شوند بسازد. پیش‌تر و در قالب دمویی که از بازی منتشر شده بود فیلیپه اعلام کرده بود که از بازیکنان می‌خواهند تا اولویت‌های درست را برای قرار دادن در بازی انتخاب کنند.

در این بازی می‌توانید کوچک‌ترین نقاط مجسمه را نیز رنگ‌آمیزی کنید

وی همچنین اعلام کرد که تنها یک بخش از بازی در Steam Early Access برای ماه اول رایگان خواهد بود و این بخش Painting Workshop بازی است. از آنجایی که بازی Might & Magic: Showdown دارای اِلمان‌های داستان‌سرایی نیست، کلیت بازی بر اساس نمونه‌ی رومیزی (TableTop) آن ساخته شده است. شخصیت‌های بازی نیز بر اساس مجسمه‌های کوچک رومیزی آن ساخته شده‌اند، درست همانند مجموعه‌ی وارهمر. از آنجایی که این مجسمه‌ها در ابتدا بی‌رنگ هستند و شما باید آنها را به سلیقه‌ی خود رنگ‌آمیزی کنید، در بازی و بخش کارگاه نقاشی آن نیز می‌توانید تمامی شخصیت‌ها را با ریزترین جزییات به دلخواه خود به هر رنگی درآورید. در زیر می‌توانید تصویر نمونه‌ای از این کارگاه را مشاهده کنید:

Might & Magic: Showdown

در عین حال کاربرانی که علاقه‌ای به رنگ‌آمیزی ندارند می‌توانند از مدل‌های از پیش رنگ شده استفاده کنند و آن دسته نیز که دوست دارند خودشان نیروهای خود را رنگ کنند، می‌توانند از سه حالت تمام رنگ، رنگ آمیزی بخشی و با استفاده از قلم‌مو بهره ببرند. در نسخه‌ی Early Access بازی شما می‌توانید تنها پنج مجسمه را در بخش کارگاه نقاشی آن رنگ کنید، اما در نسخه‌ی کامل بازی این تعداد به ۲۰ عدد می‌رسد که هفت عدد از آنها قهرمان‌های بازی و باقی آنها موجودات دیگری هستند که می‌توانید همگی آنها را به دلخواه خود رنگ کنید. طریقه‌ی کنترل نیروها نیز درست مانند سایر بازی‌های سبک Real Time Strategy است که با انتخاب هر یک از آن‌ها و دستور حمله به نیروهای دشمن، کار نیروها آغاز می‌شود. پس باید مراقب باشید که چه نیرویی را به مقابله با چه نیرویی از دشمن می‌فرستید! با گذراندن هر یک از ۱۵ مرحله‌ی آموزشی بازی که شما را با ۱۵ چالش مختلف روبرو می‌کند، می‌توانید قهرمان‌ها، سلاح‌ها و طلسم‌های جدیدی را برای خود باز کنید.

صرف‌نظر از این‌که شما چه نوع قهرمانی در اختیار دارید، می‌توانید تمامی آنها را به یک شکل کنترل کنید. اما موجودات دیگر بازی در نبردها به شکلی خودکار عمل می‌کنند، اما می‌توانید الگوهای خاصی را برای طریقه‌ی مبارزه‌ی آن‌ها تعریف کنید. دقیق‌تر این‌ که شما می‌توانید یکسری کارها را در ازای دادن یک فرمان خاص به یک موجود، برای آن تعریف کنید. همچنین می‌توانید یک‌ سری شرایط را نیز تعریف کنید که تنها در صورت وقوع آنها، شخصیت مورد نظر شما آن کاری را که از پیش برای او تعریف کرده‌اید انجام دهد. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از این دستورات را مشاهده کنید:

Might & Magic: Showdown

به عنوان مثال شما می‌توانید به عنوان اولویت اول به نیروی Healer خود بگویید تنها و تنها اگر خون وی کمتر از ۲۰ درصد شد، خودش را احیا کند. در غیر اینصورت (بیشتر بودن خون از ۲۰ درصد) وی به انجام وظیفه‌ی دوم (Secondary) خود که بازهم شما برایش تعریف کرده‌اید می‌پردازد. با این سیستم خوب شما می‌توانید شخصیت‌ها را طوری سازمان‌دهی کنید که برای مقابله با حریفی خاص، در موقعیت و زمانی خاص، کار خاصی را انجام دهد! این سیستم فوق‌العاده می‌تواند به بازیکنان خبره و حرفه‌ای این امکان را بدهد تا به بهترین شکل ممکن طرح و نقشه‌ی خود را پیاده کرده و به طرق مختلفی به حریف خود ضربه وارد کنند. برخلاف بخش تک‌نفره‌ی بازی که در آن تعداد موجوداتی که شما دارا هستید بسته به آن مرحله و ماموریت می‌تواند متفاوت باشد، اما در بخش چندنفره‌ی بازی که تمرکز اصلی آن نیز بر این بخش است، شاهد قالب استانداردتری هستیم.

نوع و توانایی نیروهای شما در نبردها می‌تواند نتیجه‌ را تعیین کند

در بخش مولتی‌پلیر بازی Might & Magic: Showdown هر یک از طرفین دارای یک قهرمان و حداکثر سه موجود دیگر هستند. بر اساس صحبت‌های فیلیپه زمان نبردهای آنلاین این بازی بین سه تا پنج دقیقه طول خواهد کشید و از آنجایی که امکان تغییر قهرمان پس از آغاز بازی وجود ندارد، هر یک از طرفین می‌تواند قهرمان انتخاب شده توسط طرف دیگر را مشاهده کند و طبق آن شخصیت مورد نظر خود را انتخاب کند. در زیر نمایی از یکی از نبردهای بازی را مشاهده می‌کنید:

Might & Magic: Showdown

از آنجایی که شما تنها می‌توانید یک شخصیت اصلی را بطور مستقیم کنترل کنید، روند اصلی نبردها راحت به نظر می‌رسد. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، اگر شما بتوانید ویژگی‌ها و وظایف خوبی را برای شخصیت‌های خود تعریف کنید تا در زمان مناسب کارهای درست را انجام دهند، می‌توان تقریبا تضمین کرد که در بسیاری از اوقات می‌توانید  قبل از آغاز نبرد خود را پیروز آن بدانید! البته به شرط برنامه‌ریزی و کنترل درست نیروها! اگرچه بازی Might & Magic: Showdown فعلا در ابتدای راه بوده و مسیر طولانی در پیش دارد تا بتواند در کنار بازی‌هایی مانند بازی 2 XCOM قرار گیرد، اما در حال حاضر می‌توان از نسخه‌ی Early Access این بازی لذت برد. در نهایت نیز می‌توانید تریلری از گیم‌پلی این بازی را در زیر مشاهده کنید:

نظر شما در مورد این بازی چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده