بازی Ravenlok با دنیای جذاب و رنگارنگش تجربه آرامش بخش و کم چالشی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

مدتی می‌شود که بازی Ravenlok برای کنسول‌های ایکس باکس و پی سی عرضه شده و از روز عرضه در دسترس کاربران گیم پس قرار گرفته است. داستان این بازی یک نگاه جدید از داستان فری‌تیل یا افسانه‌ای است یک پادشاهی توسط یک ملکه فاسد به خطر افتاده و حالا سرنوشت آن در دست یک دختر نوجوان قرار گرفته است که باید طبق پیش‌گویی‌ها قرار است این دنیا را نجات دهد. بازی ریونلاک درواقع اثر جدید استودیو Cococucumber، سازندگان بازی Echo Generation است که تجربه نسبتا متفاوتی را به بازیکنان وعده داده است.

بازی Ravenlok در ابتدا با یک بخش آموزشی آغاز می‌شود که در ابتدا بازیکن با نحوه انجام یک مرحله بازی آشنا می‌شود و در ادامه نحوه مبارزات شخصیت و استفاده از قدرت‌هایی که در اختیارش قرار داده، آموزش داده می‌شود. گیم‌پلی این بازی اکشن نقش‌آفرینی بسیار ساده و پیش و پا افتاده است و بازیکن قرار نیست در طول بازی با چالش بزرگی مواجه شود. در ابتدا به نحوه جلو بردن مراحل خواهیم پرداخت؛ جایی‌که بازیکن بیشتر باید شی خاصی را برای اتمام داستان در یک محیط متفاوت پیدا کند.

خانه خرگوش و محل اصلی گرفتن ماموریت بازی Ravenlok

گیم‌پلی و سیستم مبارزات بازی Ravenlok بیش از حد ساده و پیش و پا افتاده هستند

برای یافتن مکان صحیح این اشیا و موارد مورد نیاز یک کوئست داستانی، بازیکن نیاز دارد تا به‌شکل کامل به دیالوگ‌ها و صحبت‌های شخصیت‌های بازی و کسانی را که به او کوئست‌ها را می‌دهند، دقت کند. در طول آن شما باید با دشمنان زیادی مواجه شوید، اما از میان برداشتن آن‌ها قرار نیست شما را به چالش خاصی بکشد. مبارزات بازی بسیار ساده هستند و با اینکه دشمنان متنوعی در طول بازی مشاهده می‌کنید، اما تفاوت خیلی زیادی با یکدیگر ندارند و تقریبا همه آن‌ها را می‌توان به یک شکل از میان برداشت.

صد البته با جلو بردن داستان و همچنین باز شدن محیط‌های بیشتر شاهد مواجه شدن با دشمنان متفاوت و قوی‌تری هم هستیم که کمی می‌تواند چالش برانگیزتر از دشمنان اولیه باشد، اما با کمی استفاده صحیح از منابع و Parry کردن به موقع می‌توانید بازی را حتی بدون یک مرگ هم به پایان برسانید. به‌نظر می‌رسد که هدف سازندگان خیلی این نبوده است که بازیکن را به دردسر بیندازد، اما این موضوع می‌تواند به یکنواخت شدن بازی تبدیل شود و عملا حوصله بازیکن از اینکه صرفا پس از ورود به هر محیط شاهد هجوم گروهی قرار می‌گیرد و به‌راحتی آن‌ها را از سر راه بر می‌دارد، سر برود و خسته شود.

دنیای درون نقاشی و ملاقات با یک خرگوش در بازی Ravenlok

همچنین با جلو بردن داستان به بازیکن قدرت‌های جدیدی داده می‌شود که این قدرت‌ها به بازیکن اجازه می‌دهد تا بهتر با دشمنان جدید مبارزه کند و آن‌ها را از میان راه بردارد. البته با بازگشت به محیط این دشمنان نگون بخت باز خواهند گشت و البته همیشه هم لازم نیست که آن‌ها را نابود کنید. همچنین بازی دارای باس فایت‌های نسبتا زیادی هم است که باز هم مانند دشمنانی که در هر محیط مواجه می‌شوید، تفاوت آن‌ها بیشتر ظاهری است تا اینکه واقعا در عمل تفاوت داشته باشند.

باس فایت‌ها درواقع با اینکه ممکن است قدرت متفاوتی داشته باشند، اما بیشتر آن‌ها را می‌توان به یک شکل شکست داد و به‌جز یک یا دو باس فایت، تقریبا مابقی آن‌ها چندان قرار نیست شما را به چالش بشکند؛ به‌خصوص باس فایت پایانی بازی تا حد زیادی ساده و پیش و پا افتاده است. البته همه باس فایت‌ها در بخش داستانی حضور ندارند و برخی از آن‌ها در مراحل فرعی بازی قرار دارند و بدین ترتیب لازم نیست حتما با همه آن‌ها مواجه شوید.

باس فایت هایدرا در بازی Ravenlok

بازی Ravenlok دارای گرافیک پیکسلی و هنری جذاب و آرامش بخشی است

این مشکل تا حدی هم به‌خاطر هوش مصنوعی بازی است. در بازی ریونلاک دشمنان در ابتدا به شکل گله‌ای به بازیکن حمله می‌کنند که باعث می‌شود خیلی سریع یک تاکتیک مشخص برای نابودی آن‌ها داشته باشید. آن‌ها قرار نیست کار دیگری انجام دهند و در همه بخش‌ها این موضوع تکرار می‌شود. همچنین باس فایت‌ها هم در طول مبارزه به تکرار یک یا چند حرکت خواهند پرداخت که با کمی دقت متوجه تکرار آن‌ها خواهید شد و این موضوع در طول بازی‌ و باس فایت‌ها و دشمنان مختلف تکرار می‌شود.

اما کشتن هر باس فایت به شما سلاح یا اسکیل جدیدی می‌دهد و باعث می‌شود تا بازیکن را تشویق به مبارزه با هر یک از آن‌ها بکند. این موضوع بیشتر نشات گرفته از سیستم مبارزات بازی است که طراحی ساده‌ای دارد. اگرچه با باز کردن قدرت‌های بیشتر تا حدی این مشکل برطرف می‌شود، اما در هر حال سیستم مبارزات بازی می‌توانست تنوع بیشتری داشته باشد تا اینکه به این شکل یکنواخت و بدون طراحی خاصی در بازی به اجرا گذاشته شود.

راهرو محل موش های خیاط در بازی Ravenlok

در هر حال گیم‌پلی بازی Ravenlok تا حد زیادی ساده طراحی شده است که این موضوع هم می‌تواند به‌دلیل حد توانایی استودیو باشد هم اینکه سازندگان ممکن است اتفاقی یا عمدا این کار را انجام داده باشند. درواقع بازیکن کنترل یک دختر نوجوان را در بازی در اختیار دارد و مشخصا این موضوع خیلی قابل باور نیست که این شخصیت به دنیایی آورده شود که باید با دشمنان قدرتمند و شکست ناپذیری مواجه شود. اگرچه این موضوع باز هم نمی‌تواند دلیل منطقی باشد، اما باز هم می‌تواند از نظر داستانی آن را منطقی‌تر جلوه دهد.

داستان بازی ریونلاک درواقع همان داستانی مشابه آلیس در سرزمین عجایب است که شخصیت از دنیای واقعی به دنیای دیگری آورده می‌شود که قرار است دنیای بازی را از دست یک ملکه شرور نجات دهد. در طول داستان شما باید به شخصیت‌های فانتزی بازی مثل خرگوش و جادوگر کمک کنید و با موجوداتی مثل خرچنگ یا مار سه سر مواجه شوید. در هر حال بازی قرار نیست خیلی تجربه طولانی را در اختیار بازیکن قرار دهد و بیشتر با یک داستان تقریبا آشنا طرف هستیم که البته مدت زمان بازی با پتانسیلی داستانی آن هم‌خوانی دارد.

شخصیت اصلی بازی Ravenlok بالای سر باس فایت یوث اسلیر

دوربین بازی Ravenlok در مبارزات به‌خصوص مبارزه با باس فایت‌ها می‌تواند آزار دهنده باشد

بازی دارای گرافیک پیکسلی و جذابی است که باعث می‌شود ظاهر جذاب و متفاوتی داشته باشد. نکته قابل‌توجه تنوع خوبی است که محیط‌های بازی دارد و درواقع با سفر به هر محیط شاهد طراحی متفاوت و خاصی هستیم. این تنوع باعث می‌شود تا بازیکن با ورود به هر محیط احساس تکراری و یکنواختی نکند و باعث شود در محیط برای یافتن آیتم‌های بیشتر جست‌وجو کند. در هر حال بازی Ravenlok دارای گرافیک هنری جذاب و خاصی است که طراحی پیکسلی آن باعث شده است تا برخی از مشکلات بازی کمتر دیده شوند.

اما بازی دو مشکل عمده دارد. مشکل اول دوربین بازی است که می‌تواند در بسیاری از لحظات آزار دهنده باشد. دوربین بازی به شکل ثابت است که در طول مبارزات ممکن است باعث شود بازیکن نتواند به درستی دشمنان را مشاهده کند یا در مبارزه با باس فایت می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. در مورد جست‌وجو در یک محیط و یافتن آیتم‌های خاص هم این موضوع صدق می‌کند و حتی اگر به دوربین بازی عادت کنید، اما باز هم مشکلات آن قابل چشم‌پوشی نیست و تا پایان بازی با شما همراه خواهد بود.

اولین قلب مورد نیاز برای باز کردن دروازه در بازی Ravenlok

مشکل دوم که کوچک‌تر است، میزان دیالوگ‌ها است. از آنجایی‌که بازی دارای صداپیشه نیست، خواندن همه دیالوگ‌ها بدون اینکه آن را رد کنید، می‌تواند بسیار حوصله‌ سر بر و خسته کننده باشد. اگرچه این موضوع به خودی خود قرار نیست یک مشکل بزرگ باشد، اما زمانی‌که بازیکن نیاز دارد تا برای یافتن یک آیتم داستانی وارد مأموریت جدیدی شود، احتمال دارد از صحبت‌های شخصیت‌ها خسته شود و ناخواسته یک دیالوگ مهم را نخوانده و آن را رد کرده باشد.

بازی Ravenlok در مجموع قرار نیست خیلی تجربه خاص و متفاوتی را به بازیکن ارائه دهد و با داشتن گیم‌پلی ساده و مبارزات پیش و پا افتاده و هوش مصنوعی متوسط دشمنان، در مجموع یک تجربه کوتاه و ساده با داستانی آشنا به سبک کارهای دیزنی را ارائه می‌دهد که مشکلاتی مثل دوربین آزار دهنده را دارد. اما در مقابل اگر به‌دنبال یک تجربه آرامش بخش هستید و می‌خواهید از فضای بازی‌های جدی و خشن دور شوید، ریونلاک با داشتن گرافیک پیکسلی و هنری جذابش می‌تواند انتخاب جالب و جذابی باشد.

بررسی بازی روی ایکس باکس سری ایکس انجام شده است.


منبع زومجی

Ravenlok

بازی Ravenlok در مجموع قرار نیست خیلی تجربه خاص و متفاوتی را به بازیکن ارائه دهد و با داشتن گیم‌پلی ساده و مبارزات پیش و پا افتاده و هوش مصنوعی متوسط دشمنان، در مجموع یک تجربه کوتاه و ساده با داستانی آشنا به سبک کارهای دیزنی را ارائه می‌دهد که مشکلاتی مثل دوربین آزار دهنده را دارد. اما در مقابل اگر به‌دنبال یک تجربه آرامش بخش هستید و می‌خواهید از فضای بازی‌های جدی و خشن دور شوید، ریونلاک با داشتن گرافیک پیکسلی و هنری جذابش می‌تواند انتخاب جالب و جذابی باشد.
مسیح کریمی

7

نقاط قوت

  • +گرافیک پیکسلی و هنری جذاب
  • +تنوع خوب محیط‌های بازی
  • +ارائه یک تجربه آرامش بخش

نقاط ضعف

  • -زاویه دوربین
  • -سادگی بیش از حد گیم پلی و مبارزات بازی
  • -هوش مصنوعی متوسط دشمنان
  • -چالش برانگیز نبودن باس فایت‌ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده