کالکشن Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga، جزو آن دسته از کالکشن‌هایی است که صرفا کاربران قدیمی را سرگرم می‌کند. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

درکنار عرضه بازی‌های جدید و مدرن، بعضی از سازنده‌ها سعی دارند با جمع‌آوری بازی‌های قدیمی خود و قرار دادن آن‌ها در یک کالکشن، تجربه‌ای نوستالوژی و خاطره‌انگیز را دراختیار کاربران قدیمی قرار دهند. کونامی جزو آن دسته از ناشر و سازنده‌هایی است که به‌واسطه بازعرضه بازی و عرضه کالکشن‌هایی نظیر Castlevania Advance Collection سعی کرده این حس نوستالوژی را میان کاربران مجموعه‌های دوست داشتنی خود به‌وجود آورد.

صحنه پیروزی در Teenage Mutant Ninja Turtles: The Turnament Fighters

ازطرفی بازی Teenage Mutant Ninja Turtles تابه‌امروز توسط بازی‌سازهای مختلفی از جمله کونامی توسعه یافته است. ازاین‌رو اگر از دارندگان کنسول‌های قدیمی نینتندو یا حتی سگا جنسیس باشید، احتمالا با بازی‌های مرتبط با لاک پشت‌های نینجا مثل Teenage Mutant Ninja Turtles: Arcade Game یا Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist آشنایی دارید. محصولاتی که هرکدام از آن‌ها لحظات بسیار خوبی را برای مخاطبان خود به‌وجود آورده‌اند. حال کونامی کالکشن The Cowabunga را دراختیار کاربران قرار داده است که شامل ۱۳ نسخه قدیمی لاک پشت‌های نینجا می‌شود.

قطعا عرضه این دسته از کالکشن‌ها می‌تواند حس و حال خاطره‌انگیزی را برای کاربران قدیمی به‌وجود آورد، اما سؤال اینجا است که آیا برای کاربران تازه‌وارد هم تجربه‌ای قابل قبول و لذت بخشی خواهد بود؟ معمولا در عرضه این دسته از کالکشن‌ها، گیم‌پلی تغییر خاصی نمی‌کند و صرفا تیم سازنده بهبودهای را برای بهتر شدن رابط کاربری و تاحدی برای ساده‌تر شدن بازی برای کاربران تازه‌وارد اعمال می‌کند. این در حالی است که هسته و شالوده گیم‌پلی همان چیزی است که در دهه‌های گذشته وجود داشته است.

دانجن‌های بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Arcade

TMNT: The Cowabunga Collection شامل ۱۳ بازی است که برای کنسول‌های NES، SNES، سگا جنسیس، گیم‌بوی و دستگاه‌های آرکید عرضه شده‌اند. ازاین‌رو با محصولاتی طرف هستیم که گیم‌پلی‌ای شدیدا کلاسیک دارند و بعضی از آن‌ها حتی ساختاری دوبعدی و بسیار قدیمی‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. تیم سازنده برای بهتر کردن شرایط تجربه TMNT: The Cowabunga Collection، منو جدیدی را اضافه کرده که ازطریق آن می‌توانید پیشرفت خود در هر نسخه را ذخیره کنید و همچنین با تغییرات اندازه صفحه‌نمایش و تغییر ساختار دکمه‌ها، شرایط بهتری را برای تجربه فراهم کنید.

قدیمی بودن مکانیسم‌های بازی مثل پرش، حرکت در محیط و موارد مشابه، سبب شده تا یک گیم‌پلی بسیار خشک را در بعضی از نسخه‌ها مشاهده کنیم

همچنین یک ویژگی Rewind هم برای تمامی ۱۳ نسخه درنظر گرفته شده است. ازاین‌طریق کاربران می‌توانند اشتباهات خود را جبران کرده و شرایط بهتری را تجربه کنند. درواقع سازنده تمامی این راه‌کارها را ارائه داده تا گیم‌پلی بازی ساختاری ساده‌تر از قبل به‌خود بگیرد، اما واقعیت این است که با تمامی این تفاسیر، هیچ تغییری روی هسته گیم‌پلی بازی انجام نشده است. تمامی کاراکترها ضربات و حرکات بسیار محدودی دارند و ازطرفی دشمنان می‌توانند اذیت کننده ظاهر شوند و قدیمی بودن مکانیسم‌های بازی مثل پرش، حرکت در محیط و موارد مشابه، سبب شده تا یک گیم‌پلی بسیار خشک را در بعضی از نسخه‌ها مشاهده کنیم.

ضربه خوردن کاراکترها در Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time

ای کاش تمامی بازی‌های فهرست این کالکشن که دارای کوآپ محلی هستند، از کوآپ آنلاین هم پشتیبانی می‌کرند

ازاین‌رو اگر جزو کاربران تازه‌وارد هستید و خیلی اهل تجربه بازی‌های رترو با مکانیسم‌های قدیمی نباشید، قطعا TMNT: The Cowabunga آن کالکشنی نیست که به‌خواهید به‌سراغ تجربه آن بروید. این در حالی است که کاربران قدیمی و همچنین اشخاصی که بازی‌های بسیار قدیمی را تجربه می‌کنند، به‌خوبی می‌توانند با حال و هوای بازی کنار آمده و از تجربه نیمی از آثار این کالکشن لذت ببرند، زیرا بعضی دیگر از بازی‌ها نظیر Teenage Mutant Ninja Turtles: Fall of the Foot Clan یا Teenage Mutant Ninja Turtles II: Back from the Sewers واقعا تاریخ مصرف‌شان گذشته و برای هر دو قشر از گیمرهای ذکر شده قابل تجربه نیستند.

وجود حالت لوکال کوآپ دونفره و چهارنفره سبب شده تا کاربران بتوانند درکنار خانواده یا دوستان خود به‌تجربه بازی پرداخته و لحظات هیجان‌انگیزتری را کسب کنند. البته که چهار عدد از بازی‌های کالکشن The Cowabunga از کوآپ آنلاین هم پشتیبانی کرده و می‌توانید با دوستان خود به‌صورت آنلاین مشغول تجربه آن‌ها شوید. ای کاش تمامی بازی‌های فهرست این کالکشن که دارای کوآپ محلی هستند، از کوآپ آنلاین هم پشتیبانی می‌کرند تا تجربه این گروه از کاربران گسترده‌تر از حالت فعلی باشد. زیرا، تجربه این دسته از بازی‌ها به‌صورت کوآپ باعث می‌شود تا خشک بودن گیم‌پلی و محدودیت‌هایی که در خود جای داده، کمتر خود را نشان دهد.

موج سواری در Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyper Stone Heist

از حیث بصری، TMNT: The Cowabunga Collection همان چیزی است که در گذشته دراختیار کابران قرار گرفته بود و اگر با طراحی‌های پیکسلی مشکلی نداشته باشید، قطعا می‌توانید از نظر بصری با بازی کنار آمده و آن را تجربه کنید. ازطرفی، طراحی بعضی از انیمیشن‌ها نظیر انیمیشن‌های ضربه خوردن لاک پشت‌ها به‌خوبی با فضای طنزآلود کاراکترها هم‌خوانی دارد و پس از گذشت چندین سال همچنان تازگی خود را حفظ کرده‌اند.

موسیقی‌های بازی شاید برای زمان فعلی و طولانی مدت، مخاطب را آزار دهد و افکت‌های صوتی حاصل از ضربه خوردن و موارد مشابه، به هیچ‌وجه برای سال ۲۰۲۲ طراحی و ساختار جالبی ندارند. در انتها، TMNT: The Cowabunga Collection یک تجربه نوستالوژی و تقریبا خوب برای آن دسته از افرادی است که با نسخه‌های قرار گرفته در این کالکشن خاطره دارند و می‌تواند گزینه مناسبی برای تجربه مجدد باشد. این در حالی است که کاربران تازه‌وارد، بهتر است به‌سراغ بازی تازه عرضه شده لاک پشت‌های نینجا بروند.

بررسی بازی باتوجه به نسخه کامپیوتر انجام شده است


تهیه شده در زومجی

Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Colletion

Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga قطعا برای کاربرانی که نسخه‌های قدیمی لاک پشت‌های نینجا را تجربه‌ کرده‌اند، محصول ارزشمندی به حساب آمده و می‌تواند یک تجدید خاطره بسیار خوب برای آن‌ها باشد. اما، واقعیت این است که بسیاری از بازی‌های این کالکشن تاریخ مصرف‌شان گذشته است و به هیچ‌وجه نمی‌توانند برای کاربران تازه‌وارد سرگرم کننده باشند.
محمد صادق تواضعی

7

نقاط قوت

  • + حالت کوآپ بازی همچنان سرگرم کننده است
  • + تازه بودن طراحی انیمیشن‌های بامزه ضربه خوردن کاراکترها
  • + ارزشمند بودن کالکشن برای کاربران قدیمی بازی‌های مورد نظر

نقاط ضعف

  • - تاریخ مصرف گذشته بودن بسیاری از نسخه‌های کالکشن برای کاربران تازه‌وارد
  • - عدم استفاده از حالت کوآپ آنلاین برای تمامی بازی‌ها
  • - صداگذاری و موسیقی‌های نامناسب بسیاری از نسخه‌ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده