Kirby and the Forgotten Land یک تجربه زیبا، دلنشین و بامزه است که تجربه آن به تمامی کاربران نینتندو سوییچ پیشنهاد می‌شود. با بررسی بازی همراه زومجی باشید.

شرکت نینتندو معروف به داشتن شخصیت‌های بامزه و دوست داشتنی است که هرکدام از آن‌ها به‌نحوی لحظات سرگرم کننده‌ای را در اختیار مخاطبان قرار داده‌‌اند. در سال ۱۹۹۲ اولین نسخه از مجموعه Kirby روانه بازار شد و ماساهیرو ساکورای، شخصی که اکثر ما او را به خالق Super Smash Bros می‌شناسیم، دست به خلق کاراکتری بامزه و متفاوت زد؛ یک توپ صورتی رنگ بامزه و شدیدا جذاب که هرچیزی را می‌بلعد. باگذر زمان نسخه‌های مختلفی از سری Kirby منتشر شد و هرکدام از آن‌ها توانستند تجربه‌ای خوب و لذت بخشی را ارائه دهند.

کشتن دشمنان با مهارت پرتاب آتش بازی Kirby and the Forgotten Land

داستان، روایت داستانی و حتی شخصیت‌پردازی موردی نیست که در Kirby and the Forgotten Land اهمیت بالایی داشته باشد

دوبعدی بودن و ساختار پلتفرمینگ کربی، بین تمامی نسخه‌ها مشترک بود و سال گذشته با معرفی بازی Kirby and the Forgotten Land، استودیو HAL Laboratory دست به ساختار شکنی زد. این بار کربی‌ای را دیدیم که در جهانی سه‌بعدی مشغول سکو بازی و انجام فعالیت‌های مختلف بود. در حالت کلی Kirby and the Forgotten Land به‌خوبی کربی را در جهانی سه‌بعدی قرار داده و به‌واسطه‌ی طراحی مراحل جذاب خود، کاربران را حسابی سرگرم می‌کند.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که کربی در حال قدم زدن در محل زندگی خود است و ناگهان یک پرتال بزرگ ستاره‌ای شکل در آسمان باز شده و همه Waddle Deeها و در انتها خود کربی را می‌بلعد. حالا کربی دوست داشتنی در یک سرزمین ناشناخته است و وظیفه دارد تا مراحل و محیط‌های مختلف را پشت سر گذاشته و تمامی Waddle Deeها را آزاد کند. داستان، روایت داستانی و حتی شخصیت‌پردازی موردی نیست که در Kirby and the Forgotten Land اهمیت بالایی داشته باشد و تیم سازنده از این بخش به‌عنوان یک اهرم استفاده کرده تا گیم‌پلی بازی را به‌نمایش بگذارد. موردی که قرار است تمامی وظیفه سرگرم کردن مخاطب را برعهده داشته باشد.

ظاهر بامزه کربی در مواقع تبدیل به اشیاء مختلف در Kirby and the Forgotten Land

هاب بازی شامل ساختمان‌های مختلف می‌شود که باتوجه به تعداد Waddle Deeهای جمع شده، آزاد می‌شوند

Kirby and the Forgotten Land یک بازی پلتفرمر است که جهان بازی شامل محیط‌های مختلف شده و هر محیط، مراحلی را در خود جای داده تا بازیکن با کامل کردن‌شان بتواند به محیط‌های بعد دسترسی داشته باشد. ساختار بازی هم بدین شکل است که با پشت سر گذاشتن هر مرحله، مرحله بعدی در دسترس قرار می‌گیرد و در انتها، به باس فایت اصلی محیط مورد نظر می‌رسید. در هر مرحله هم یک مأموریت اصلی برای شما تدارک دیده شده که نجات Waddle Deeها است و درکنار آن تعدادی چالش دیگر هم طراحی شده است که با انجام دادن‌شان، می‌توانید Waddle Deeهای بیشتری را کسب کنید.

حال شاید از خود بپرسید که جمع کردن Waddle Deeها به چه دردی می‌خورد؟ با اینکه گفته شد باس فایت انتهایی هر محیط با کامل کردن مراحل در دسترس قرار می‌گیرد، اما برای باز شدن در باس فایت، حتما باید تعداد Waddle Deeهای جمع شده در آن محیط به رقم مورد نظر رسیده باشد. ازطرفی هاب بازی شامل ساختمان‌های مختلف می‌شود که باتوجه به تعداد Waddle Deeهای جمع شده، آزاد می‌شوند. برای مثال، ساختمان ارتقای مهارت‌های کربی یا رستوران بازی و ساختمان‌های دیگر که آزاد کردن هرکدام از آن‌ها، ویژگی مخصوصی را ارائه می‌دهد. درواقع تیم سازنده سعی کرده برای تلاش بیشتر بازیکن، پاداش‌های مخصوص و ارزشمندی را ارائه دهد و در این راه موفق بوده است.

طراحی بسیار خوب محیط‌های Kirby and the Forgotten Land

تمامی موارد ذکر شده خبر از محتویات قابل قبولی می‌دهد که می‌تواند بازیکنان را ۱۲ الی ۱۵ ساعت سرگرم کند، اما سؤال اصلی این است که آیا این محتویات کارکرد مناسبی درکنار طراحی مراحل و ساختار مهارت‌های کربی دارد؟ آیا با محصول سرگرم کننده‌ای طرف هستیم؟ طراحی مراحل بازی خلاقیت بسیار بالایی داشته و نوع قرارگیری موانع در محیط، به‌گونه‌ای است که هم کاربران معمولی و هم آن دسته از بازیکن‌هایی که به‌دنبال چالش هستند، می‌توانند از لحظه به لحظه بازی لذت ببرند. کربی همچنان ظاهر و کارهای بامزه خود را حفظ کرده است. هر مرحله دارای بخش‌‌هایی است که برای پشت سر گذاشتن آن‌ها، باید خود را در ظاهر یکی از اشیاء ویژه بازی در بیاورید. به‌عبارتی کربی با بلعیدن وسیله‌های مختلف مثل ماشین، هواپیما و موارد دیگر، خود را به شکل آن‌ها در می‌آورد. حال از این‌طریق می‌توانید بعضی از چالش‌های درنظر گرفته شده را کامل کنید یا مسیر اصلی را پیش ببرید.

کربی همچنان ظاهر و کارهای بامزه خود را حفظ کرده است

جدا از این موارد، تعدادی مهارت خاص هم برای قهرمان دوست داشتنی و بامزه بازی طراحی شده است. بعضی از دشمنان به‌وسیله سلاح‌های مخصوصی به شما حمله می‌کنند. کربی با بلعیدن این دسته از دشمنان، مهارت آن‌ها را کسب کرده و از آن به‌عنوان یک سلاح برای نابودی سایر دشمنان استفاده می‌‌کند. مهارت‌های کربی طراحی متنوعی دارند، اما مشکل اصلی گیم‌پلی این است که تمامی مهارت‌ها نسبت‌به یکدیگر آنطور که باید و شاید کاربردی نیستند و بدون درنظر گرفتن ساختار کامل کردن چالش‌های محیطی، امکان دارد از ابتدا تا انتهای بازی را صرفا با یک مهارت پشت سر گذاشته و فقط آن را ارتقا دهید.

باس فایت‌ بازی Kirby and the Forgotten Land

Kirby and the Forgotten Land دارای محیط‌های رنگارنگ و شاداب است بوده و حس و حال خوبی را ارائه می‌دهد

پیدا کردن بلوپرینت مخصوص ارتقا مهارت‌ها و همچنین ارتقای آن‌ها به‌واسطه‌ی پیش‌نیازهای خواسته شده، سبب می‌شود تا سیستم مبارزات و باس فایت‌ها و مینی باس فایت‌ها ساده‌تر از قبل شود. ازاین‌رو طراحی کاربردی این بخش شما را مجاب می‌کند تا به گشت‌و‌گذار کامل تمامی محیط‌ها پرداخته و حسابی حواس خود را جمع کنید. جدا از مراحل اصلی، تعدادی Time Trial هم طراحی شده است. چالش‌های Time Trial به شما اجازه می‌دهند تا پول و ستاره‌های مخصوصی را کسب کنید که از این ستاره‌ها، برای ارتقای مهارت‌های کربی استفاده می‌شود. از دیگر محتویات گیم‌پلی بازی هم می‌توان به رستوران و ماهیگیری اشاره کرد. در بخش رستوران جدا از اینکه می‌توانید آیتم‌های بازیابی نوار سلامت را خریداری کرده و وارد مراحل شوید، می‌توانید در قالب گارسن و یک مینی گیم جذاب، به مشتری‌های خود سرویس داده و پول جمع کنید. حالت ماهیگیری The Forgotten Land هم به شما اجازه می‌دهد تا به‌واسطه دکمه‌زنی‌های مختلف، ماهی گرفته و باتوجه‌به ارزشمند بودن آن، پول کسب کنید.

از نظر بصری، Kirby and the Forgotten Land دارای محیط‌های رنگارنگ و شاداب است بوده و حس و حال خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین طراحی محیط‌های بازی هم متنوع است و هرکدام از آن‌ها ساختار پساآخرالزمانی متفاوتی را ارائه می‌دهند. بااین‌حال دشمنان و مینی باس‌های بازی می‌توانستند تاحدی متنوع‌تر باشند. این در حالی است که باس‌های اصلی، طراحی بسیار منحصربه‌فردی داشته و به روش‌های مختلفی شما را به‌چالش می‌کشند. از نظر فنی، Kirby and the Forgotten Land فاقد افت فریم یا باگ خاصی است و چه تو حالت اتصال به داک و چه حالت پرتابل، تجربه‌‌ای روان را ارائه می‌دهد.

کربی در قالب یک ماشین در Kirby and the Forgotten Land

موسیقی یکی از اجزای جدانشدنی Kirby and the Forgotten Land است و درطول تجربه خود مدام موسیقی‌های گوش‌نوازی پخش می‌شود و نکته جالب، هم‌خوانی بسیار خوب موسیقی با باس‌فایت یا محیط مورد نظر است. ازاین‌رو ترکیب موسیقی با طراحی‌های محیطی و همچنین درکنار آن ساختار بامزه و خنده‌دار بازی، سبب شده تا تناقضی دلنشین و درگیرکننده‌ای به‌وجود آید. در انتها Kirby and the Forgotten Land محصولی است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمینگ عرضه شده روی نینتندو سوییچ و یکی از بهترین نسخه‌های کربی اشاره کرد. اگر نینتندو سوییچ دارید، حتما Kirby and the Forgotten Land را در فهرست بازی‌های خود قرار دهید.


منبع زومجی

Kirby and the Forgotten Land

Kirby and the Forgotten Land نزدیک به ۱۲ الی ۱۵ ساعت تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که در ثانیه‌به‌ثانیه آن خنده بر لبان شما است. مهم نیست که اهل بازی‌های پلتفرمر هستید یا نه، اگر نینتندو سوییچ دارید، Kirby and the Forgotten Land یک تجربه واجب برای شما است و به‌واسطه‌ی طراحی بسیار خوب مراحل، ارزشمند بودن پاداشی که ارائه می‌دهد و موارد دیگر، لحظات بسیار خوبی را رقم خواهد زد.
محمد صادق تواضعی

9

نقاط قوت

  • + طراحی بسیار خوب مراحل بازی
  • + ارزشمند بودن گشت و گذار بیشتر در مراحل و کامل کردن تمامی چالش‌ها
  • + سیستم ارتقای مهارت‌های کارآمد
  • + طراحی پازل‌ها و ساختار محیطی
  • + موسیقی‌های گوش‌نواز
  • + کربی

نقاط ضعف

  • - تمامی مهارت‌های بازی آنطور که باید و شاید کارآمد نیستند
  • - دشمنان بازی تنوع بالایی ندارند
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده