Scarf جزو آن دسته از بازی‌هایی است که می‌تواند لحظات آرامش‌بخش و دل‌نشینی را ارائه دهد. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

درکنار بازی‌های چالش‌برانگیز، بازی‌های واقع‌گرایانه داستان محور و سایر شیوه‌های ارائه یک بازی ویدیویی، بازی‌های آرامش‌بخش هم مواردی هستند که می‌توانند تجربه‌ی بسیار خوبی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. تابه‌امروز بازی‌های متعددی را مشاهده کرده‌ایم که قصدشان ارائه یک داستان درگیر کننده یا گیم‌پلی عمیق نبوده است و تنها تلاش کردند که با ارائه یک فضای متفاوت، کاربر را به آرامش برسانند.

محیط شروع بازی Scarf

درظاهر، Scarf داستان بسیار ساده‌ای دارد، اما جهان بازی شامل رمز و رازها و موارد داستانی مختلف است

محصولاتی که بدون هیچ دغدغه‌ای در جهان آن‌ها به گشت‌و‌گذار پرداخته و معمولا مکانیسم گیم‌پلی آن‌ها شامل حل کردن تعدادی پازل مختلف در هر محیط می‌شود. Scarf، ساخته استودیو آپرایزینگ (Uprising Studios)، جزو آن دسته از بازی‌های آرامش‌بخشی است که با تمام سادگی‌ و مشکلاتش، می‌تواند لحظات‌ آرامش بخش و سرگرم کننده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

داستان بازی درباره کاراکتری است که با یک شال گردن شبیه به اژدها هم مسیر می‌شود. درواقع این اژدها و مادرش توسط آزاری که از سوی انسان‌ها دیده‌اند، از یکدیگر جدا شده و حال شما وظیفه دارید این دو را به یکدیگر برسانید. درظاهر، Scarf داستان بسیار ساده‌ای دارد، اما جهان بازی شامل رمز و رازهای و موارد مختلفی است که با پیدا کردن‌شان، داستان بازی را بیش‌ازپیش متوجه خواهید شد. نکته جالب، این است که Scarf دارای دو پایان مختلف بوده و باتوجه‌به آیتم‌هایی که پیدا می‌کنید، می‌توانید پایان بازی را رقم بزنید.

پازل‌های بازی Scarf

مشکل گیم‌پلی Scarf، این است که معماها بیش از اندازه ساده طراحی شده‌اند، اما موردی که باعث شده این اتفاق آنطور که باید و شاید به چشم نیاید، ترکیب بسیار خوب آن با محیط بازی است

ازنظر شخصیت‌پردازی، محصولی را مشاهده نمی‌کنیم که شخصیت پردازی خاصی داشته باشد و هدفش هم ارائه این موضوع نیست. داستان صرفا بهانه‌ای است تا تیم سازنده ازطریق آن هم گیم‌پلی بازی را به‌نمایش بگذارد و هم اینکه بتواند کاربر را به آرامش برساند که دراین موضوع Scarf با اینکه مشکلاتی در گیم‌پلی خود دارد، اما تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهد. Scarf یک بازی مستقل ماجراجویی پازل محور است؛ جایی که شما به‌واسطه همراه خود که یک شال است، باید داستان بازی را پیش ببرید.

به‌عبارتی، با ورود به سه جهان مختلف و حل کردن پازل‌های مربوطه، می‌توانید در داستان بازی پیشروی داشته باشید. معمولا در بازی‌های مشابه، طراحی معماها باید به‌گونه‌ای باشد که نه طراحی چالش‌برانگیزی داشته باشد و نه از سادگی بسیار رنج ببرد. اولین مشکل در گیم‌پلی Scarf، این است که معماها بیش از اندازه ساده طراحی شده‌اند، اما موردی که باعث شده این اتفاق آنطور که باید و شاید به چشم نیاید، ترکیب بسیار خوب آن با محیط بازی است. به‌واسطه‌ی طراحی بسیار خوب محیط‌ها، معماهای بازی هم‌خوانی بسیار خوبی با محیط‌های Scarf پیدا کرده و همین مورد سبب شده که با تمام ساده بودن‌شان، مخاطب همچنان از حل کردن آن‌ها لذت ببرد.

شخصیت اصلی بازی Scarf

Scarf یک تجربه هنری بسیار زیبا را ارائه می‌دهد و گوشه‌وکنار بازی، سرشار از طراحی‌های رنگارنگ و محیط‌هایی است که حسابی چشم شما را نوازش می‌کند

نکته بعد، ارزشمند بودن گشت‌و‌گذار در جهان‌ بازی است. محیط‌های Scarf‌‌ آن‌چنان وسیع و تودرتو طراحی نشده‌اند، اما مواردی در آن‌ها قرار گرفته که به شما کمک می‌کند تا داستان بازی را بهتر متوجه شوید. درواقع سه نوع آیتم در دل محیط‌ها قرار داده شده است. مورد اول، تابلوهای نقاشی است که پیدا کردن آن‌ها سبب می‌شود تا داستان موجودات انسان شکل Scarf را بیش‌ازپیش متوجه شوید و مورد دوم، فرگمنت‌های تاریکی است. این فرگمنت‌ها نقش مهمی در داستان بازی و رسیدن به پایان اصلی داستان Scarf دارند.

این در حالی است که سومین مورد به آیتم‌های جمع‌آوری بازی مربوط شده که اسباب بازی‌های مختلفی هستند. حال سؤال اصلی که برای مخاطب به‌وجود می‌آید، این است که دلیل آرامش بخش بودن بازی چیست؟ چه المان‌هایی از Scarf سبب شده تا مخاطب بتواند برای سه الی چهار ساعت لحظات آرامش‌بخشی را کسب کند؟ از نظر بصری، Scarf یک تجربه هنری بسیار زیبا را ارائه می‌دهد و گوشه‌وکنار بازی، سرشار از طراحی‌های رنگارنگ و محیط‌هایی است که حسابی چشم شما را نوازش می‌کند. از حیث فنی هم با اینکه بازی در بخش‌هایی دچار افت فریم‌های کمی می‌شود، اما در حدی نیستند که روی تجربه‌ی کلی بازیکن تأثیرگذار باشند و مشکل فنی نظیر باگ هم در بازی وجود ندارد.

گرافیک هنری بازی Scarf

موسیقی یکی از اجزای جدا نشدنی بازی Scarf استو در تمامی لحظات تجربه مخاطب از این بازی، شاهد موسیقی‌هایی هستیم که حس و حال آرامش بخشی را به‌وجود آورده است. همچنین یک راوی برای بازی درنظر گرفته شده که با پیشروی در خط داستانی، بیش‌ازپیش مخاطب را با جهان Scarf آشنا می‌کند. وجود موسیقی‌های آرامش‌بخش درکنار گرافیک هنری و معماها سبب شده تا Scarf به یک محصول آرامش‌بخش و سرگرم کننده تبدیل شود؛ محصولی که به شما اجازه می‌دهد لحظات دل‌نشینی را کسب کنید.

آیتم‌های داستانی بازی Scarf

درآخر Scarf تجربه‌ای است که شاید در بهترین حالت خود قرار نداشته باشد، اما به‌خاطر عملکرد خوب سایر بخش‌های بازی، می‌تواند مخاطب خود را برای سه الی چهار ساعت سرگرم کرده و لحظات خوبی را خلق کند. اگر از علاقه‌‌مندان به بازی‌های مستقل هستید، Scarf گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.


منبع زومجی

Scarf

تابه‌امروز بازی‌های مستقل مختلفی را مشاهده کرده‌ایم که با هدف ارائه حس و حال آرامش بخش در اختیار مخاطب قرار گرفته‌اند. Scarf با ارائه یک گرافیک هنری چشم‌نواز و موسیقی‌های آرامش‌بخش، لحظات آرامش‌بخشی را برای مخاطبان به‌وجود می‌آورد. البته که معماهای بازی می‌توانستند طراحی بهتری داشته باشند، اما طراحی بسیار خوب محیط‌ها سبب شده تا ساده بودن بیش از اندازه معماها آنطور که باید و شاید روی تجربه‌ی شما تاثیر منفی نگذارد.
محمد صادق تواضعی

8.5

نقاط قوت

  • + گرافیک هنری چشم نواز
  • + طراحی بسیار خوب محیط‌های بازی
  • + موسیقی گوش‌نواز
  • + ارزشمند بودن گشت‌وگذار در جهان بازی

نقاط ضعف

  • - طراحی بسیار ساده معماها
  • - افت فریم در نقاط مختلف بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده