Need for Speed Hot Pursuit Remastered همچنان جذابیت ۱۰ سال پیش خود را حفظ کرده است، اما مشکلاتی هم که دارد آن را به یک ریمستر معمولی تبدیل کرده است.

Need for Speed نامی آشنا برای گیمرها به حساب می‌آید. مجموعه که اولین نسخه از آن در نسل پنجم بازی‌های ویدیویی روانه بازار شد. با گذر زمان و ساخته شدن نسخه‌های بیشتر از این مجموعه، نید فور اسپید توانست جای خود را در قلب کاربران پیدا کند. متاسفانه، از اواخر نسل هفتم و ورود به نسل هشتم بازی‌های ویدیویی، شاهد افت مجموعه Need for Speed بودیم.

مسابقه با دوج بنفش رنگ در Need for Speed Hot Pursuit Remastered

بعضی از ویژگی‌های بازی برای مقطع فعلی قدیمی شده و دیگر جذابیت قدیم را ندارد، اما همچنان می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد

به شخصه معتقدم یکی از مواردی که باعث افت مجموعه شده، اضافه کردن بخش داستانی است؛ بخشی‌که در هرکدام از نسخه‌ها نمی‌تواند تجربه‌ی جالبی را چه از نظر محتوا و چه از نظر روایت در اختیار کاربران قرار دهد. بااین‌حال چند ماه پیش الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، ناشر Need for Speed، اعلام کرد که ریمستر بازی Need for Speed Hot Pursuit را منتشر خواهد؛ نسخه‌ای که می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در کل مجموعه دانست و درواقع ریبوت دو نسخه قدیمی هات پرسیوت به حساب می‌آمد.

مدتی است که Need for Speed Hot Pursuit Remastered روانه بازار شده و سؤال اصلی این است که آیا Need for Speed Hot Pursuit Remastered همچنان سرگرم کننده است؟ در جواب باید بگویم که بعضی از ویژگی‌های بازی برای حال حاضر قدیمی شده و دیگر جذابیت قدیم را ندارد، اما همچنان می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مسابقه در روز در Need for Speed Hot Pursuit Remastered

ساختار Need for Speed Hot Pursuit Remastered بدین‌گونه است که بازیکنان دو نوع مسابقات مختلف را باید تجربه کنند. به‌عبارتی بازیکنان می‌توانند درقالب مسابقه دهنده یا در نقش پلیس قرار بگیرند و مسابقاتی را که برای آن‌ها درنظر گرفته شده کامل کنند. ساختار مسابقات بدین صورت است که تعدادی دسته مسابقه مشخص در نقشه بازی طراحی شده است و با پیشروی در بازی و ارتقای سطح خود، مسابقات بیشتری را در نوع‌های مختلف در دسته‌های ذکر شده آزاد می‌شود.

نکته‌ای که در گیم‌پلی Need for Speed Hot Pursuit Remastered وجود دارد، این است که به هیچ‌وجه شاهد ارتقا و شخصی‌سازی اتومبیل‌ها از نظر قدرت نیستیم، بلکه تنها شخصی‌سازی‌ای که قادر به انجامش هستید، تغییر رنگ ماشین است. برای زمان حال نبود شخصی‌سازی و ارتقا می‌تواند یک نقطه ضعف برای بازی باشد و جای خالی آن حسابی در Need for Speed Hot Pursuit Remastered حس می‌شود. ارتقا قدرت ماشین و نحوه صحیح انجام آن موردی است که به یکی از چالش‌های نسخه‌های امروزی نید فور اسپید تبدیل شده است.

مسابقات Preview با ماشین پلیس در Need for Speed Hot Pursuit Remastered

به‌عبارتی، اگر ماشین خود را به درستی ارتقا ندهید، امکان دارد در مسابقات ناکام بمانید یا نتوانید آنطور که باید و شاید از قدرت نهایی اتومبیل‌تان استفاده کنید. حال سؤال اصلی این است که کرایتریون گیمز (Criterion Games)، سازنده بازی Need for Speed Hot Pursuit، به چه شکل بازیکنان را به‌چالش کشیده بود؟ چالش اصلی در بازی، طراحی بسیار متفاوت هندلینگ اتومبیل‌ها نسبت‌به یکدیگر است. کوچک‌ترین تغییرات نظیر زمان شتاب یا سرعت نهایی ماشین‌ها در مسابقات تاثیر گذار هستند. ازطرفی، آزاد شدن ماشین‌های جدید به عملکرد شما در بازی بستگی دارد.

کوچک‌ترین تغییرات نظیر زمان شتاب یا سرعت نهایی ماشین‌ها در مسابقات تاثیر گذار هستند

هات پرسیوت بدین شکل نیست که بتوانید اتومبیل‌های تازه‌ای را با پول خریداری کنید، بلکه کسب رتبه اول تا سوم در هر مسابقه، Bountyهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. Bounty دراینجا نقش XP را دریافت می‌کند. زمانی‌که به بازه‌های مشخصی در هر سطح برسد، هم می‌تواند باعث ارتقای سطح شما شود و هم اینکه ماشین‌های تازه‌ای را در اختیارتان قرار دهد. حال اگر نتوانید عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش بگذارید، در مسابقات ناکام خواهید ماند.

مسابقات Preview در حالت مسابقه دهنده در Need for Speed Hot Pursuit Remastered

Preview را می‌توان یکی از چالش‌برانگیزترین و جذاب‌ترین نوع مسابقات در NFS Hot Pursuit Remastered دانست

ازاین‌رو آزاد کردن ماشینی که سرعت آن تنها رقم ناچیزی از ماشین قبلی بالاتر است، می‌تواند تاثیر زیادی روی برد و باخت شما بگذارد. جدا از این چالش، تلاش برای کسب مدال طلا در تمامی مسابقات، مخصوصا مسابقات نوع Preview، مورد دیگری است که ذهن و فکر کاربران را به خود جذب می‌کند. ناکامی چیزی است که در اکثر مسابقات Need for Speed Hot Pursuit آن را تجربه خواهید کرد و کرایتریون به‌خوبی توانسته است این ناکامی را به‌جای خسته کننده جلوه دادن، به یک انگیزه برای مخاطب تبدیل کند؛ انگیزه‌ای که باعث می‌شود مدام مسابقه مورد نظر را تکرار کنید تا زمانی‌که بتوانید در مدت زمان خواسته شده، خط پایان را لمس کنید.

تنوع مسابقات از دیگر مواردی است که می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. از مسابقات زمانی، پیش‌نمایش، Race گرفته تا فرار کردن از دست پلیس، از مواردی هستند که Need for Speed Hot Pursuit را جذاب کرده بودند. دقیقا نسخه ریمستر هم همین حس و حال را به شما القا می‌کند و توجه داشته باشید تمامی این محتویات، تنها به حالتی مربوط می‌شود که در نقش یک مسابقه دهنده باشید. تیم سازنده این بخش را به‌گونه‌ای طراحی کرده که اگر نخواهید در قالب پلیس هم ظاهر شوید، به‌راحتی برای ساعت‌ها خود را سرگرم کنید.

تعقیب و گریز با لامبورگینی پلیس در Need for Speed Hot Pursuit Remastered

بُعد دوم NFS Hot Pursuit که بازی کردن در قالب ماشین‌های پلیس است هم تنوع مسابقات خود را دارد و سیستم کسب ماشین پلیس‌های جدید هم با بالاتر رفتن Bounty انجام می‌شود. نکته‌ای که در این بخش وجود دارد، این است که نمی‌تواند همانند حالت اصلی بازی جذاب و سرگرم کننده ظاهر شود. البته این گفته بدین معنا نیست که حالت پلیس بازی طراحی خوبی ندارد، اما اندازه حالت مسابقه دهنده جذاب نیست. یکی از دلایل این صحبت، زود تمام شدن تعقیب و گریزها است. بااینکه با بالاتر رفتن سطح شما و آزاد شدن مسابقات چالش‌برانگیزتر، شاهد مسابقاتی هستیم که وقت شما را بیشتر خواهد گرفت، اما در حالت کلی می‌توانید هر مسابقه را در زمان بسیار کوتاهی تمام کنید.

ریمستر هات پرسیوت دارای کم‌ترین تغییراتی است که یک ریمستر می‌تواند داشته باشد

گیم‌پلی Need for Speed Hot Pursuit Remastered شاید در ظاهر و پس از گذشت ۱۰ سال تاریخ مصرف گذشته باشد، اما به‌خاطر چالش‌های و طراحی مناسبی که دارد، همچنان درکنار نقاط ضعف خود جذاب است و می‌تواند کاربران امروزی نید فور اسپید را هم سرگرم کند. دراین‌میان بد نیست اشاره‌ای هم به بخش آنلاین بازی داشته باشیم. بازیکنان می‌توانند به‌واسطه‌ی بخش چندنفره Need for Speed Hot Pursuit Remastered دوستان خود را به رقابت دعوت کنند یا اینکه به‌لطف سیستم Autolog، رکوردهای ثبت شده برای یکدیگر را جابه‌جا کنند. 

دور زدن سر پیچ با لامبورگینی در Need for Speed Hot Pursuit Remastered

وقتی صحبت از بازی‌های ریمستر می‌کنیم، باید تغییرات جدیدی را در آن‌ها ببینیم. یک بازی ریمستر خوب نیاز به محتویات جدید دارد و صرفا نباید یک سری تغییرات ظاهری نظیر HD شدن بافت‌ها یا بالاتر رفتن رزولوشن را مشاهده کنیم. متاسفانه Need for Speed Hot Pursuit Remastered جزو آن دسته از ریمسترهایی است که صرفا تغییرات ظاهری دارد و بخش آنلاین آن هم آن‌چنان محتویات جدیدی را ارائه نمی‌دهد.

موسیقی‌های Need for Speed Hot Pursuit Remastered به‌خوبی بازیکن را در هر مسابقه غرق می‌کند

بااین‌حال از نظر ظاهری، Need for Speed Hot Pursuit Remastered به‌واسطه‌ی بالاتر رفتن رزولوشن، نرخ فریم و بهبود یافتن کیفیت بافت‌ها جلوه بهتری نسبت‌به نسخه ۱۰ سال پیش خود پیدا کرده است. کاربران کامپیوتر می‌توانند رزولوشن بازی را روی 4K گذاشته و تجربه‌ی بصری بسیار خوبی را تجربه کنند. البته در حالت 1080p هم بازی همچنان زیبا به‌نظر می‌رسد. یکی از مواردی که باعث چشم‌نواز شدن بازی شده، نورپردازی‌های بهبود یافته بازی است که به‌خوبی تاثیر آن را در هوای بارانی و آفتابی روی Need for Speed Hot Pursuit Remastered مشاهده خواهید کرد.

از حیث طراحی، جدا از مشکلات مربوط‌به نبود شخصی‌سازی برای اتومبیل‌ها، تعداد و عدم تنوع آن‌ها هم یکی دیگر از مواردی است که بعد از گذشت ۱۰ سال، به یک نقطه ضعف تبدیل شده است. همچنین ویژگی آسیب دیدن ماشین شما، رقبا و پلیس همچنان از نظر بصری جذابیت خود را دارد. از نظر فنی هم بازی فاقد افت فریم یا باگ خاصی است و کاربران کامپیوتر به‌خوبی می‌توانند این ریمستر بهینه را روی کامپیوتر خود تجربه کنند. البته بد نیست به محیط‌ها و مسیرهای مسابقه‌ای هم اشاره‌ای داشته باشم که همچنان راضی کننده هستند و وجود راه‌های فرعی مختلف در هر مسابقه، جذابیت را دوچندان کرده است.

مسابقه در محیط کویری در Need for Speed Hot Pursuit Remastered

از نظر صداگذاری و موسیقی هم صداگذاری تمامی ماشین‌ها به‌خوبی انجام شده است و موسیقی، موردی است که بخشی از جذابیت و سرگرم کننده بودن مسابقات را به خود اختصاص داده است. موسیقی‌های Need for Speed Hot Pursuit Remastered به‌خوبی بازیکن را در هر مسابقه غرق می‌کند. بااین‌تفاسیر، اگر به‌دنبال یک بازی آرکید مدرن هستید، Need for Speed Hot Pursuit Remastered همچنان می‌تواند جذاب باشد و راستش را بخواهید، عملکرد این ریمستر از نسخه‌های نسل هشتمی نید فور اسپید بهتر است و می‌تواند لحظات سرگرم کننده‌تری را ارائه دهد.

بررسی بازی روی پلتفرم کامپیوتر انجام شده است


منبع زومجی

Need for Speed Hot Pursuit Remastered

Need for Speed Hot Pursuit را می‌توان یکی از بهترین نسخه‌های عرضه شده در میان مجموعه نید فور اسپید دانست که استودیو کرایتریون گیمز آن را توسعه داده است. پس از گذشت ۱۰ سال، ریمستر این بازی همچنان از نظر گیم‌پلی سرگرم کننده و جذاب است. بااین‌حال نبود بخش شخصی‌سازی ماشین از نظر قدرت و تغییرات ظاهری و همچنین عدم تنوع پایین ماشین‌ها، موردی است که به یکی از نقاط ضعف این ریمستر تبدیل شده است. همچنین NFS Hot Pursuit از نظر بصری به‌خوبی ریمستر شده است و متاسفانه تغییرات این بازی نسبت‌به نسخه اصلی، صرفا به تغییرات ظاهری و اضافه کردن یک بخش جدید به قسمت آنلاین بازی ختم شده است.
محمد صادق تواضعی

8

نقاط قوت

  • + نورپردازی‌های بسیار خوب
  • + سرگرم کننده و چالش‌برانگیز بودن مسابقات پس از گذشت ۱۰ سال
  • + موسیقی‌های گوش‌نواز

نقاط ضعف

  • - نبود بخش شخصی‌سازی ماشین
  • - کم تنوع بودن ماشین‌ها برای یک بازی آرکید ماشین سواری در سال ۲۰۲۰
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده