بازی موبایل Little Misfortune اثری قابل قبول است که سعی می‌کند بازیکن را به ماجراهای کودکانه میسفُرچون ببرد و همراه او اتفاقات مختلفی را تجربه کند. با زومجی همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بازی‌های ویدیویی، ماجراجویی کردن و تجربه کردن اتفاقاتی است که در دنیا واقعی امکان‌پذیر نیست. در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی،‌ بازیکنان فضاهای گوناگونی را تجربه کرده‌ و به مکان‌هایی سفر کرده است که افراد عادی حتی به آن موضوع فکر هم نکرده است. با رونق پیدا کردن پلتفرم‌های موبایلی و پیشرفت بازی‌های موبایل، استودیوهای بسیاری تلاش کردند آثاری جذاب توسعه دهند و بازیکنان را وارد ماجراهای خلاقی کنند. یکی از این آثار موفق، بازی موبایل Oldman's Journey است که توانست با نظر مثبت منتقدین رو‌به‌رو شود. حال، استودیویی سوئدی با نام Killmonday Games بازی موبایل جدیدی در سبک ماجراجویی توسعه داده است که ما را با دختری هشت ساله وارد ماجراهایی می‌کند که کم و بیش توانسته تجربه رضایت‌بخشی را برای بازیکنان ایجاد کند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به بازی موبایل Little Misfortune داشته باشیم. پس تا پایان بررسی این بازی اندروید و آیفون همراه زومجی باشید. 

Little Misfortune

داستان روایتگر دختری به نام میسفرچون است که برای یافتن خوشبختی ابدی وارد ماجراهای مرموزی می‌شود

بازی اندروید Little Misfortune روایتگر داستانی تعاملی است که بیشتر روی گشت‌و‌گذار کردن و تجربه کردن اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی تمرکز دارد. داستان بازی درباره دختری ۸ ساله به نام Misfortune است که صدایی به اسم Mr. Voice در ذهن میسفُرچون پدیدار می‌شود. مستر وویس از او می‌خواهد که برای یافتن Eternal Happiness یا خوشبختی ابدی به بیرون از خانه برود و در مکانی که مستر وویس می‌گوید، خوشبختی ابدی را پیدا کند. داستان با فراز و نشیب‌های بسیاری در طول بازی پیش می‌رود و شاهد تنوع بالای محیط‌ها در بازی هستیم. کلیت داستان فضایی سورئال دارد و شاهد حیواناتی هستیم که می‌توانند راه بروند و از حقوق شهروندی بهره ببرند. تصمیمات بازیکن در طول داستان،‌ بر ادامه ماجراهای بازی تأثیر گذار است؛ به طوریکه اگر بازیکن تصمیم بر انجام کاری بگیرد، تأثیر آن را در ادامه بازی مشاهده خواهد کرد. به‌عنوان مثال، در بخشی از داستان تعدادی همستر در غار زندگی می‌کنند و در بین آن‌ها یک همستر به بهانه زورگیری، به یکی از همسترها حمله می‌کند. در طول این دزدی، بازیکن باید تصمیم بگیرد که از دزدی جلوگیری کند یا آن‌ها را به حال خودشان رها کند. اگر بازیکن تصمیم به جلوگیری از دزدی کند،‌ در ادامه داستان متوجه می‌شود با جلوگیری از دزدی و فرار همستر سارق،‌ باعث شده است همستر پیری از این اتفاق ضرر ببیند و مال خود را که آن همستر دزدیده است، از دست بدهد. البته این تصمیم‌ها در بعضی مواقع تأثیری ندارد و اتفاقی که مدنظر بازیکن است رخ نخواهد داد. 

Little Misfortune

بازی پازل‌های کمی برای حل کردن دارد ولی همین پاز‌ل‌های اندک جذاب هستند

شخصیت‌های میسفرچون و مستر وویس که به‌نوعی کاراکترهای اصلی بازی آیفون Little Misfortune محسوب می‌شوند، از شخصیت‌پردازی خوبی برخودار هستند. ما در طول بازی شاهد حالات و رفتارهای کودکانه میسفرچون می‌شویم که از یکسری مباحث تربیتی و خانوادگی رنج می‌برد. دختری تنها اما پرانرژی و مهربان که دوست دارد خوشبختی ابدی را به مادرش هدیه بدهد تا او از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل دست بکشد. در طول داستان ما با تمامی جنبه‌های شخصیتی میسفرچون آشنا می‌شویم و می‌بینیم که او دوست دارد جهان بی‌رحم را به‌جای بهتری تبدیل کند. روایت داستان روند مرموز خود را تا انتهای بازی حفظ می‌کند و بازیکن اشتیاق بالایی برای ادامه دادن بازی دارد. اما در میانه، داستان کمی افت می‌کند و اینگونه احساس می‌شود که بخش‌هایی در میانه داستان اضافه هستند و باعث می‌شود به روند خوب داستان لطمه وارد کند. در مجموع، داستان بازی با پایان غافلگیرکننده و قابل تأمل خود باعث شده است که بازیکن از انجام و تجربه بازی رضایت داشته باشد. 

 
 
روایت داستان در میانه افت می‌کند و ماجرا کمی کش داده می‌شود

گیم‌پلی بازی موبایل Little Misfortune به‌صورت اشاره و کلیک طراحی شده است. بیشتر گیم‌پلی بازی به پیاده‌روی و گفتگوی میسفرچون و مستر وویس جلو می‌رود و تعداد پازل‌ها در بازی کم و با فاصله زیاد به همدیگر تعبیه شده است. به‌عنوان مثال،‌ در ابتدای بازی شاهد شکستن گلدان خانه توسط میسفرچون هستیم؛‌ با انتخاب تعمیر گلدان، بازیکن باید گلدان را به‌صورت یک پازل به همدیگر بچسباند. این اولین پازل بازی محسوب می‌شود و تا زمانی‌که میسفرچون به غار برسد،‌ هیچ پازل دیگری دیده نمی‌شود. کمبود پازل‌ها باعث شده است که بازیکن فقط به راه رفتن و گوش کردن به صحبت‌های میسفرچون و مستر وویس توجه کند. ناگفته نماند،‌ گفتگوی این دو شخصیت به‌صورت انتخابی است که کمی از روند خسته‌کننده بازی کم می‌کند. با این اوصاف، در طول بازی پازل‌های خوبی در بازی گنجانده شده است و می‌توانست پازل‌های بیشتری در بازی قرار بگیرد. اگر بازی موبایل Professor Layton and The Diabolical Box را تجربه کرده باشید، به یاد می‌آورید که این اثر به‌عنوان یکی از بازی‌هایی شناخته می‌شود که دارای پازل‌های فراوان و متنوعی است. حال، بازی موبایل Little Misfortune در نقطه مقابل این بازی قرار می‌گیرد و جزو کم پاز‌ل‌ترین آثار در پلتفرم‌های موبایل قرار می‌گیرد. در کل، گیم‌پلی بازی عملکردی قابل قبول دارد و می‌تواند بازیکن را سرگرم کند.

Little Misfortune

صداپیشه‌های شخصیت‌ها به خوبی توانسته‌اند از پس اجرای نقش خود بربیایند

بازی Little Misfortune دارای گرافیکی دوبعدی و انیمیشنی است. تمام محیط‌ها و شخصیت‌ها به‌صورت دستی طراحی شده‌اند و محیط بازی از تنوع بالایی برخوردار است. محیط بازی بسیار زیبا و جذاب طراحی شده و رنگ‌بندی فضاها به خوبی روی کل بازی نشسته است. شخصیت‌های بازی از جزئیات قابل قبولی بهره می‌برند و انیمیشن آن‌ها با وجود اینکه در برخی مواقع فریز می‌شوند، به خوبی اجرا می‌شوند. یکی از نقاط قوت بازی، صداپیشگی شخصیت‌های میسفرچون و مستر وویس است که به خوبی هرچه تمام‌تر توانسته‌اند از پس ایفای نقش خود بربیایند. موسیقی متن بازی نیز متناسب با محیط‌های طراحی شده اجرا می‌شوند و از تنوع خوبی برخوردار هستند و فضای رمزآلود و غم‌انگیز بازی را به خوبی به بازیکن انتقال می‌دهد. در قسمت صداگذاری،‌ در بخش‌هایی از بازی شاهد قطع یا لرزش صداهای مختلف در بازی هستیم و این مورد را می‌توان با یک به‌روزرسانی ساده از طرف سازندگان برطرف کرد. با این اوصاف، بخش فنی بازی جای کار بیشتری برای رفع ایرادات بیان شده، نیاز دارد. اما این موارد به هیچ عنوان باعث نمی‌شود به کلیت بازی صدمه وارد کند.

بازی موبایل Little Misfortune اثری دوست‌داشتنی و قابل احترام است که استودیو Killmonday Games سعی کرده است دنیای کودکانه میسفرچون را برای بازیکنان روایت کند. با وجود کم و کاستی‌های کوچکی که در بازی وجود دارد،‌ در مجموع این اثر توانسته است یک بازی خوش‌ساخت تلقی شود و بازیکن از تجربه آن لذت ببرد. امیدواریم این استودیوی سوئدی بازی‌هایی جذاب با پازل‌های بیشتر توسعه دهد تا بازیکنان بتوانند تجربه جدید و تازه‌ای را از انجام بازی‌های این استودیو داشته باشند.

بازی موبایل Little Misfortune روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است.

برای اطلاع از مشخصات فنی، قیمت گوشی و دیگر موارد لازم برای خرید موبایل می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید و به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت آیفون را در این بخش مشاهده کنید؛ همچنین علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس است.


منبع زومجی

Little Misfortune

بازی موبایل Little Misfortune اثری در سبک ماجراجویی است که بازیکن را با میسفرچون در سفری عجیب و جذاب همراه می‌کند. این بازی توانسته است با روایت داستانی خوب خود بازیکنان را از انجام آن راضی نگهدارد و از تماشای محیط‌های متنوع و زیبای آن لذت ببرد. با وجود ایراداتی چون افت داستان در بخشی از بازی و کمبود پازل متناسب با مدت زمان این اثر، می‌توان تجربه ماجراهای میسفرچون کوچک را به بازیکنان علاقه‌مند به سبک ماجراجوی پیشنهاد کرد.
سجاد پاک آیین

7

نقاط قوت

  • روایت داستانی قابل قبول
  • شخصیت‌پردازی خوب کاراکترها
  • محیط‌های متنوع
  • گرافیک بصری چشم‌نواز
  • موسیقی متن زیبا
  • صداپیشگی بی‌نقص شخصیت‌ها

نقاط ضعف

  • افت داستان در میانه راه
  • ایرادات فنی جزئی
  • کمبود پازل در طول بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده