استودیو Annapurna Interactive با ساخت Sayonara Wild Hearts، محصولی را ارائه کرده که می‌تواند کاربران سبک‌های مختلف از بازی‌های ویدیویی را به‌خوبی سرگرم کند.

زمانی‌که قرار است یک سرویس اشتراکی جدید در دسترس گیمرها قرار داده شود، باید محتویات به‌گونه‌ای انتخاب شود که کاربر را برای هزینه کردن متقاعد کند. برای مثال کاربران کامپیوتر با پرداخت ماهیانه پنج دلار برای Xbox Game Pass می‌توانند به فهرستی بیش از ۱۰۰ بازی مختلف دسترسی داشته باشند که قطعا ارزش محتویات قرار داده شده، به‌تنهایی بالاتر از پنج دلار در ماه است. شرکت اپل از این ایده استفاده کرد و در سال ۲۰۱۹ سرویس اپل آرکید را راه‌اندازی کرد. اپل آرکید یک سرویس اشتراکی است که به کاربران اپل، آیپد، مک و تلویزیون اپل اجازه می‌دهد به فهرستی دسترسی داشته باشند که بیش از ۱۰۰ بازی موبایل مختلف را در خود جای داده است. Sayonara Wild Hearts، یکی از بازی‌های فهرست اپل آرکید است که با کم‌ترین تبلیغات در دسترس قرار گرفت. بازی آیفون Sayonara Wild Hearts درظاهر یک بازی کامل ساده است و شاید ارزش هزینه سرویس اپل آرکید را هم نداشته باشد، اما واقعیت این است که Sayonara Wild Hearts را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۹ دانست که با کم‌ترین محتوا، مخاطب را حسابی سرگرم می‌کند.

Sayonara Wild Hearts

شخصیت‌های منفی، درواقع چهره‌ای متفاوت از غم و اندوه و تاریکی هستند که بیانگر تاریکی قلب شما است

داستان بازی موبایل Sayonara Wild Hearts، روایت‌گر زن جوانی است که پس از رخ دادن یک واقعه، غم و اندوه قلب او را پر می‌کند. این اندوه و افسردگی کاراکتر بازی به‌قدری دردناک است که حتی ساکنان جهان خیالی و رویا هم متوجه این مورد می‌شوند. ازاین‌رو یک شب که زن جوان خواب است، رویایی می‌بیند که در آن پروانه‌ای او را به سرزمینی خیالی می‌برد. در این سرزمین، قهرمان داستان متوجه شخصیتی می‌شود که یک ماسک به‌صورت دارد و درواقع، بیانگر خود شما است و کاراکترهایی را می‌بینید که به‌واسطه‌ی ماسک‌های مختلف، چهره‌های واقعی خود را پوشانده‌اند. داستان Sayonara Wild Hearts با یک نوشته آغاز می‌شود و از همان ابتدا بازیکن را وارد گیم‌پلی و جهانی سورئال می‌کند، اما ساختار مراحل و اسم‌ هر مرحله به‌گونه‌ای طراحی شده که با داستان پیوند خورده است.

در ابتدا سؤال‌های زیادی در ذهن مخاطب به‌وجود می‌آید و استودیو Annapurna Interactive، در انتهای داستان به‌خوبی به‌تمامی سؤال‌های مخاطب جواب می‌دهد. در حال کلی، داستان Sayonara Wild Hearts با ایده ساده‌ی خواب دیدن یک انسان، سعی دارد جهانی را در دسترس قرار دهد که قهرمان داستان با دلایل تاریکی قلب و ناراحتی خود روبه‌رو می‌شود. ازاین‌رو در جریان ۲۳ مرحله مختلف، باید ناراحتی‌های خود را از بین ببرد تا در انتها به یک انسان شاداب تبدیل شود. داستان Sayonara Wild Hearts ایده بسیار ساده‌ای دارد، اما به‌خوبی از این ایده استفاده شده است. شخصیت‌های منفی، درواقع چهره‌ای متفاوت از غم و اندوه و تاریکی هستند که بیانگر تاریکی قلب شما است.

Sayonara Wild Hearts

۲۳ مرحله شاید در نگاه اول برای بازی آیفون Sayonara Wild Hearts تعداد کمی به‌حساب آید، اما هرکدام از آن‌ها تجربه‌ای کاملا متفاوت و هیحان‌انگیز را ارائه می‌دهد. هسته و شالوده‌ی اصلی گیم‌پلی Sayonara Wild Hearts، بازی‌های رانینگ است. به‌عبارتی شما هدایت کاراکتر خود را برعهده ندارید و ازطریق انجام کارهای مختلف، باید موانع بازی را پشت سر بگذارید. ازطرفی سازنده‌های موبایل معمولا سعی می‌کنند تمرکز خود را تنها روی یک یا دو سبک بگذارند و با ترکیب آن‌ها تجربه‌ی قابل قبولی را ارائه دهند. این در حالی است که استودیو Annapurna Interactive فراتر از حد و مرز بازی‌سازی روی موبایل رفته است. ازاین‌رو شاهد ترکیب سبک‌هایی نظیر رانینگ، پلتفرمر، اکشن، ثبت رکورد و حتی Shoot ‘em Up و ریسینگ با یکدیگر هستیم.

استودیو Annapurna Interactive فراتر از حد و مرز بازی‌سازی روی موبایل رفته است و شاهد ترکیب سبک‌هایی نظیر رانینگ، پلتفرمر، اکشن، ثبت رکورد و حتی Shoot ‘em Up و ریسینگ با یکدیگر هستیم

برای مثال، در بعضی از مراحل با یک موتور باید قلب‌های داخل محیط راجمع‌آوری کنید و مراقب موانع داخل بازی هم باشید. در انتها می‌توانید مدال برنز، نقره یا طلایی را کسب کنید. این در حالی است که در بعضی دیگر از مراحل باید به نبرد تن‌به‌تن ازطریق شمشیر بپردازید! همچنین بعضی از مراحل دیگر هم ساختار پلتفرمر به‌خود می‌گیرند. موردی که گیم‌پلی بازی را متفاوت نشان می‌دهد، وجود دکمه‌زنی است. بخش‌های اکشن و نبردهای  Sayonara Wild Hearts به‌واسطه‌ی دکمه‌زنی‌های متفاوتی انجام می‌شوند. همچنین از دکمه‌زنی‌ها در بخش پلتفرمر بازی هم استفاده شده است. به‌عبارتی، ۲۳ مرحله بازی بدین شکل طراحی نشده است که در هر مرحله، یکی از سبک‌های ذکر شده را مشاهده کنید، بلکه استودیو Annapurna Interactive از ترکیب این سبک‌ها با یکدیگر، مراحل بازی را به‌وجود آورده است.

Sayonara Wild Hearts

موانع بازی و طراحی‌ آن‌ها به هیچ‌وجه برای شما تکراری نخواهند شد و همیشه مواردی برای غافل‌گیر کردن شما وجود دارد

ازاین‌رو هر ۲۳ مرحله، تجربه‌ای جدید و جذاب است که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. دراین‌میان پنج باس فایت متفاوت هم برای شما درنظر گرفته شده است که هرکدام از آن‌ها ساختار مخصوص‌به خود را دارند. از نظر درجه سختی، مراحل بازی Sayonara Wild Hearts آن‌چنان چالش برانگیز نیستند و تیم سازنده سعی کرده یک تجربه راحت و لذت بخش را ارائه دهد. البته بعضی از مراحل هم پتانسیل این را دارند که شما را حسابی به‌چالش بکشند. بااین‌حال اگر می‌خواهید چالش بیشتری را کسب کنید، می‌توانید به‌سراغ تکرار مجدد هر مرحله رفته و با دریافت تمامی قلب‌های داخل مرحله مورد نظر، مدال طلایی را کسب کنید. بازی آیفون Sayonara Wild Hearts جزو آن دسته از بازی‌هایی است که تمامی چرخ‌دنده‌های آن به‌خوبی درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. جدا از گیم‌‌پلی، گرافیک بازی هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

البته منظور این نیست که Sayonara Wild Hearts دارای جلوه‌های بصری واقع‌گرایانه و چشم‌نواز امروزی است، بلکه جهانی سورئال و فانتزی را به‌نمایش می‌گذارد که به‌خوبی با داستان و گیم‌پلی بازی هم‌خوانی دارد. طراحی مراحل بسیار خوب بازی سبب شده تا هر مرحله از Sayonara Wild Hearts متفاوت و هیجان‌انگیز باشد. همچنین موانع بازی و طراحی‌ آن‌ها هم به هیچ‌وجه برای شما تکراری نخواهند شد و همیشه مواردی برای غافل‌گیر کردن شما وجود دارد. کمی بالاتر اشاره کردم که بخش‌های مختلف Sayonara Wild Hearts همانند چرخ‌دهنده‌هایی هستند که به‌صورت منظم کار می‌‌کنند. آخرین چرخ‌دنده از این محصول زیبا، موسیقی است. خیلی از انسان‌ها زمانی‌که افسرده یا ناراحت هستند، به‌سراغ موسیقی می‌روند. موسیقی‌ که بتواند حال آن‌ها را عوض کند و به آن‌ها انرژی دهد.

Sayonara Wild Hearts

تیم آهنگسازی Sayonara Wild Hearts دقیقا همین کار را انجام داده است. در طول ۲۳ مرحله بازی شاهد آهنگ‌هایی هستیم که همانند یک مخزن انرژی عمل می‌کنند. همچنین نوع ضرب آهنگ‌ و ریتم موسیقی‌های بازی هم به‌گونه‌ای است که با گیم‌پلی ترکیب شده است. درواقع Sayonara Wild Hearts محصولی است که نمی‌توان گفت که موسیقی آن بهتر از گیم‌پلی یا برعکس است؛ زیرا تمامی بخش‌ها نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند تا Sayonara Wild Hearts به یکی از بهترین تجربه‌های چند سال اخیر روی پلتفرم موبایل تبدیل شود. اگر از کاربران اپل هستید، باید بگویم که به‌هیچ‌وجه بازی Sayonara Wild Hearts را از دست ندهید. این بازی به‌تنهایی ارزش خرید اشتراک پنج دلاری اپل آرکید را دارد و می‌تواند برای تقریبا دو ساعت، یک تجربه‌ی فراموش نشدنی و لذت بخش را ارائه دهد. این در حالی است که بالا بودن ارزش تکرار بازی، سبب می‌شود تا برای کسب رتبه‌های بهتر باز هم به‌سراغ بازی بروید و آن را تجربه کنید.

بررسی بازی روی گوشی آیفون و از طریق سرویس اپل آرکید انجام شده است


منبع زومجی

Sayonara Wild Hearts

Sayonara Wild Hearts را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های عرضه شده در چند سال اخیر دانست که تجربه‌ای ناب و فراموش نشدنی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. به‌ جرئت می‌توان گفت که Sayonara Wild Hearts نکته منفی ندارد. بااینکه ۲۳ مرحله طراحی شده در مدت زمان یک الی دو ساعت کامل می‌شوند و نمی‌توان منکر آن شد، اما به‌واسطه‌ی گیم‌پلی هیجان‌انگیز و طراحی مراحل خارق‌العاده، ارزش تکرار بالایی دارند.
محمد صادق تواضعی

9.5

نقاط قوت

  • + داستانی جذاب و سرگرم کننده
  • + تصویرسازی جدید از غم و اندوه و نابودی آن
  • + استفاده از سبک‌های متفاوت برای سرگرم کردن مخاطب
  • + دکمه‌زنی‌های جذاب و هیجان‌انگیز
  • + طراحی بسیار خوب مراحل، باس‌ها و موانع
  • + موسیقی‌های گوش‌نواز
  • + ارزش تکرار بسیار بالا

نقاط ضعف

  • - کوتاه بودن مدت زمان و مراحل بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده