بازی موبایل کلماتیک یک بازی با گیم پلی ساده و بسیار مفرح و سرگرم کننده در سبک بازی‌های حدس کلمه است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. در ادامه با زومجی و نقد این بازی همراه باشید.

بازی‌های حدس کلمه یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم‌های موبایلی هستند که باتوجه‌به گیم پلی ساده‌ای که دارند، می‌توانند ساعت‌ها بازیکن را سرگرم کند و حتی این باز‌ی‌ها می‌توانند به یک بازی اعتیاد آور نیز تبدیل شوند. این دسته از بازی‌ها مکانزیم پیچیده‌ای ندارند و بر همین اساس هر شخص با هر سنی می‌تواند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند و ضمن سرگرم شدن با آن، از انجام بازی نیز لذت کافی را ببرد. بازی موبایل کلماتیک که محصول اردیبهشت استودیو است، یک بازی در سبک بازی‌های حدس کلمه است که توسط توسط تولیدکنندگان ایرانی تولید شده و مدتی می‌شود به‌صورت رایگان و F2P برای سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید منتشر شده و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شده است. بازی بازی اندروید و آیفون کلماتیک با اینکه طراحی ساده‌ای دارد، اما با طراحی سوالات متفاوت و جالب و با سختی معقول و مناسب می‌تواند هر شخصی را به خود جذب کند. طراحی بازی و مراحل آن به نحوی است که می‌تواند شما را به‌راحتی در دنیای خود غرق کند و برای مدت طولانی سرگرم رد کردن مراحل مختلف آن شوید. در ادامه با نقد بازی موبایل کلماتیک همراه باشید.

کلماتیک

بازی موبایل کلماتیک گزینه مناسبی برای طرفداران بازی حدس کلمه است

بازی کلماتیک مانند بسیاری از بازی‌های هم سبک خود طراحی و رابط کاربری ساده و قابل درکی دارد که هر شخص با هر گروه سنی به‌راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. بازی با اینکه طراحی ساده‌ای دارد، اما می‌تواند هر شخصی را به چالش بکشد. به‌طور کلی بازی با طراحی مراحل ساده آغاز می‌شود و رفته رفته مراحل آن سخت‌تر و چالش بر انگیز‌ تر می‌شود که البته سختی بازی نیز منطقی است. مراحل بازی بسیار متنوع است و در ابتدا بیشتر جواب‌ها و کلمه‌ها بین ۲ تا ۴ حرف دارد که باید از بین ۳ تا ۴ حرف داده شده، این کلمه‌ها را پیدا کنید که در هر مسابقه بین ۴ تا ۱۲ کلمه مخفی شده که برای اتمام هر مرحله باید آن‌ها را حدس بزنید و پیدا کند. بااین‌حال، با پیشرفت بازی تعداد حروفی که باید از بین آن کلمه‌های مدنظر یافت شود، به ۵ افزایش پیدا می‌کند که تعداد حرف‌های هر کلمه نیز تا ۵ حرف افزایش پیدا خواهد کرد که این موضوع باعث چالش بیشتر برای شما در طول بازی خواهد شد. در هر مرحله برای یافتن یک کلمه الگوی خاصی وجود دارد که با پیدا کردن این الگو، می‌توان دیگر کلمه‌های آن را پیدا کنید که این موضوع ممکن است کمی زمانبر باشد. در طول هر مرحله کلمات بیشتری نیز وجود دارند که در صورت یافتن هر ۱۰ کلمه، به شما مقداری سکه داده می‌شود.

کلماتیک

با اینکه بازی کلماتیک دارای گیم پلی ساده‌ای است، اما با پیشروی در مراحل مختلف بازی شاهد افزایش چالش برای بازیکن هستیم

همچنین براساس امتیاز و زمانی‌که هر مرحله را تمام خواهید کرد، به شما سکه داده خواهد شد که این سکه‌ها می‌تواند به شما در حدس زدن کلمات هر مرحله کم زیادی کند. حدس کلمات اضافه و تلاش برای سریع‌تر به اتمام رساندن هر مرحله باعث افزایش ارزش تکرار هر مرحله می‌شود که ممکن است باعث شود شما برای یافتن کلمه‌های بیشتر یا عملکرد بهتر برای کسب امتیاز یک مرحله را دوباره تکرار و بازی کنید. کسب سکه می‌تواند نقش مثبتی در روند یافتن حروف و کلمه‌‌های هر مرحله برای شما ایفا کند که راه‌های مناسبی برای به دست آوردن سکه‌های بیشتر وجود دارد که یکی از این راه‌ها عملکرد خوب در هر مرحله و راه‌حل دیگر یافتن کلمه‌های اضافه که نقشی در رد کردن مرحله ندارد، است. بااین‌حال، شما می‌توانید به‌صورت روزانه مقداری سکه دریافت کنید و همچنین تماشای تبلیغات نیز مقدار خوبی سکه به شما خواهد داد. بااین‌حال، مصرف سکه در طول بازی نیاز به مدیریت نیز دارد و در صورت استفاده مداوم از آن ممکن است در طول بازی دچار مشکل شوید که در این صورت خرید درون برنامه‌ای می‌تواند به کمک شما بیاید که البته چالش بازی را نیز خواهد کاست. در مجموع پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی نمی‌تواند نکته منفی خیلی بزرگی باشد، اما می‌تواند به ساده کردن بیش از حد بازی و کاهش چالش آن بسیار کمک کند. علاوه‌بر این، شما می‌توانید از دوستان خود برای یافتن کلمات نیز استفاده کنید یا حتی با دعوت آن‌ها صاحب ۲۰۰ سکه شوید. علاوه‌بر مراحل اصلی بازی، بازی کلماتیک دارای چالش‌های روزانه نیز است که مانند مراحل اصلی بازی به‌صورت روزانه این چالش‌ها سخت‌تر می‌شود.

کلماتیک

بازی کلماتیک دارای چالش‌های روزانه نیز است که برخلاف بازی اصلی دارای محدودیت زمانی هست

در چالش‌های روزانه باید کلمه‌هایی با ۳ تا ۵ حرف را پیدا کنید که به‌طور کلی با شرکت در آن صاحب مقداری سکه خواهید شد، اما چالش روزانه سه ستاره دارد که با پیدا کردن هر تعداد کلمه می‌توانید یک ستاره را دریافت و جایزه بهتری را دریافت کنید. برخلاف بازی اصلی، چالش روزانه دارای زمان است که باعث ایجاد هیجان و استرس بیشتر برای بازی می‌شود به‌خصوص اینکه شما نمی‌توانید یک چالش روزانه را دوباره بازی کنید. محیط‌‌های بازی ساده و نسبتا جذاب است که از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند، اما باعث نمی‌شود که تاثیری روی حدس کلمات در طول بازی بگذارد. درکنار رنگ‌آمیزی‌های دلنشین هر محیط، نام‌گذاری هر یک از آن‌ها بامزه و خلاقانه است. با اینکه محیط بازی می‌توانست از نظر گرافیکی و انیمیشن جذاب‌تر باشد، اما در طول بازی در حال حاضر شاهد ۱۲ محیط مختلف هستیم که بیشتر تفاوت آن از نظر رنگ و چند تصویر متفاوت است که این المان در هر محیط متفاوت است. هر محیط دارای ۲ تا ۴ سطح مختلف است که چالش در هر سطح افزایش خواهد یافت. با اینکه در هر مرحله شاهد افزایش چالش در بازی هستیم، اما شاید یک مشکل بازی تکراری شدن برخی از کلمه‌هایی باشد که باید در بازی حدس بزنید. با اینکه نمی‌توان انتظار داشت در هر مرحله تنها از کلمه‌های کاملا جدید برای حدس زدن استفاده شود، اما برخی از کلمات به‌صورت مکرر تکرار شده‌اند.

کلماتیک

بازی کلماتیک دارای بیش از ۷۵۰ مرحله مختلف است که به پایان رساندن آن نیاز به به وقت گذاشتن مناسب در طول روز و هفته و حتی ماه است. کلماتیک یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های موبایل با تمرکز روی حدس کلمات است که توسط استودیوی بازی‌سازی ایرانی اردیبهشت تولید و منتشر شده است که این بازی موبایل روی سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای طرفداران بازی‌های حدس کلمه باشد. بازی با اینکه طراحی ساده و قابل درک برای هر گروه سنی دارد، اما دارای مراحل مختلف است که به مرور و در سطح‌های بالاتر شاهد افزایش چالش برای بازیکن هستیم. همچنین بازی دارای چالش‌های روزانه نیز است که این چالش دارای محدودیت زمانی برای حدس کلمات است که باعث افزایش جذابیت و تنوع برای بازیکن شده است. بازی موبایل کلماتیک می‌تواند برای یک مدت طولانی بازیکن را در خود غرق و سرگرم کند تا با استفاده از هوش خود یا با کمک دوستان کلمات هر مرحله را حدس بزنید و وارد مرحله بعدی شوید یا حتی با دوستان خود نیز به رقابت بپردازید.

بازی موبایل کلماتیک روی سیستم‌عامل IOS بررسی شده است.


منبع زومجی

کلماتیک

بازی موبایل کلماتیک یک بازی حدس کلمه است که با اینکه طراحی ساده‌ای دارد، اما می‌تواند برای ساعت‌ها یک نفر را سرگرم کند. با وجود طراحی ساده و جذاب، با پیشروی در مراحل مختلف بازی شاهد افزایش چالش در یافتن کلمات مورد نظر مناسب هستیم که این کلمات در هر مرحله بین ۴ تا ۱۲ کلمه هستند که هر کلمه بین ۳ تا ۵ حرف دارد. بازی دارای چالش‌های روزانه نیز است که برخلاف بازی اصلی، دارای محدودیت زمانی است و بازیکن در روز تنها می‌تواند یکبار به انجام آن بپردازد. همچنین در هر مرحله شاهد کلمه‌های مخفی بسیاری نیز هستیم که ارزش تکرار بازی را افزایش می‌دهد. بازی کلماتیک یک گزینه بسیار مناسب برای طرفداران سبک حدس کلمه روی سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید است.
مسیح کریمی

8

نقاط قوت

  • + طراحی ساده با رابطه کاربری قوی برای هر گروه سنی
  • + افزایش چالش منطقی در هر مرحله
  • + چالش‌های روزانه متفاوت و جذاب

نقاط ضعف

  • - تکرار مکرر برخی از کلمات در طول مراحل مختلف
  • - راحت شدن بیش از حد بازی با استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده