Skylanders: Ring of Heroes سعی می‌کند تجربه‌ی سرگرم‌کننده‌ی مبارزات نوبتی بازی Persona 5 را به گوشی‌های هوشمند بیاورد و درکنار ایرادات ریز و درشتش، در این امر موفق می‌شود. با بررسی زومجی همراه باشید.

بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی با چاشنی مبارزات نوبتی، پیوندی جدانشدنی با صنعت بازی‌های رایانه‌ای داشته و دارند. از سری بازی‌های فاینال فانتزی گرفته تا پرسونا و نام‌های بزرگ دیگر، با تکیه به این سبک، بازیکنان زیادی را از سراسر جهان به خود مشغول و سرگرم کردند؛ سبکی خاص و منحصر‌به‌فرد که مثل بازی‌های خاص ژاپنی، طرفداران سرسخت و صد البته، منتقدان به خصوصش را دارد؛ شاید به همین دلیل است که این روزها، بازی‌های کمتری با سبک مبارزات نوبتی توسط استودیوهای مختلف (بعضا ژاپنی) ساخته می‌شود و این اواخر حتی بازی‌هایی مثل سری Final Fantasy که سبک مذکور را در صنعت گیم نهادینه کردند، در مسیر بازی‌های نقش‌آفرینی غربی گام برداشتند و توانستند در ارائه‌ی تجربه‌ای جدید و سرگرم‌کننده، موفق شوند. با این وجود، سبک نقش‌آفرینی ژاپنی با المان‌های مبارزات نوبتی هنوز فراموش نشده و مثلا همین اواخر شاهد انتشار بازی Persona 5 بودیم که توانست به بهترین شکل ممکن، ژانر مذکور را با فضای مدرن صنعت بازی ادغام کند و حقیقتا بهترین نقش‌آفرینی ژاپنی دو نسل اخیر (با بهره‌گیری از مبارزات نوبتی) را به بازار عرضه کند. بازی Skylanders: Ring of Heroes نیز مسیر پرسونا 5 را دنبال می‌کند و می‌توان گفت بهترین اثر JRPG با مبارزات نوبتی را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.

جدیدترین قسمت از سری بازی‌های Skylanders که ارتباطی مستقیم با مجموعه بازی‌ Spyro دارد را، استودیو Com2uS برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده و شرکت اکتیویژن آن را منتشر کرده است. بازی Skylanders: Ring of Heroes یکی از اسپین‌آف‌های سری اسپایرو است و بازیکنان را باری دیگر به سرزمین‌های معلق Skyland می‌برد و آن‌ها را در اعماق آسمان غرق می‌کند. در این قسمت، دوباره به سرزمین‌های آسمانی اسکایلند بازمی‌گردیم و یک ماجراجویی جذاب را دنبال می‌کنیم. داستان هم ساده است و بهانه‌ای خوب است تا بازیکن، گوشی‌‌اش را در دست بگیرد و دل به دنیای بازی بسپارد. ماجرای Ring of Heroes از این قرار است که یک جادوگر پلید با نام Koas، تصمیم می‌گیرد با بهره‌گیری از دانشی که از جهان‌های موازی دارد، چندین دروازه‌ی مختلف از جهان‌های گوناگون را به روی سرزمین‌های اسکایلند باز کند و تصاحبش بکند. داستان بازی پیچیدگی خاصی ندارد، خیلی خوب پیش‌ می‌رد، مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند و اگر از طرفداران و دنبال‌کنندگان بازی‌های نقش‌آفرینی باشید، در همان لحظات اول با پیرنگ داستانی بازی ارتباط برقرار خواهید کرد.

Skylanders: Ring of Heroes

سیستم مبارزات بازی از سرعت بالاتری نسبت به دیگر آثار سبک مبارزات نوبتی برخوردار است و پیروزی در نبردهای بازی که رفته رفته سخت می‌شوند، تمرکز بالایی می‌خواهد

اگر از طرفداران بازی‌های جهان «اسپایرو» باشید، تجربه‌ی این بازی برای‌تان لذت‌ زیادی دارد چرا که باز شدن پورتال‌های مختلف از جهان‌های اسکایلند، موجب گردهم‌ آمدن قهرمانان مختلف این مجموعه می‌شود و بدون شک برای هوادارانش، جذاب خواهد بود. در این بازی با طراحی کاراکتر خود، وارد یک ماجرای جذاب و هیجان‌انگیز می‌شوید و با شکست دادن متحدان Koas، او را درنهایت پیدا می‌کنید و وارد نبرد نهایی با او می‌شوید.

بازی درکنار داستان ساده‌ی خود، گیم‌پلی و روندی چالشی و عمیق را به کاربرش ارائه می‌کند و تا مدت‌ها برای مخاطب سرگرم‌کننده خواهد بود. برای ورود به بازی و تجربه‌ی آن، اتصال دائمی به اینترنت ضروری است. در حال حاضر، سرورهای بازی برای کاربرانی ایرانی در دسترس نیستند و اتصال به آن‌ها نیازمند تغییر IP گوشی است. پس از اتصال به سرورها، وارد هاب بازی می‌شوید؛ در کل، روند بازی را می‌‌توان به دو قسمت مبارزات و گشت‌و‌گذار در هاب مرکزی تقسیم کرد.

پس از طراحی کاراکتر خود، وارد هاب بازی می‌شوید. مثل دیگر بازی‌های JRPG، قبل از شروع هر مرحله، طرح‌ها و نقشه‌های خود را ابتدا باید در هاب، بررسی و مرور کنید؛ درکنار این موارد، هاب مرکزی بازی محل ارتقاء نیروهای تحت‌ فرمان‌تان نیز هست و می‌توانید قدرت‌های آن‌ها را بهبود ببخشید. خارج از دسترس بودن بازی برای کاربران ایرانی، یکی از مشکلاتی است که بازیکنان داخل کشورمان را اذیت خواهد کرد و نیاز به اتصال دائمی به اینترنت درحالی که روند داستانی بازی از هیچ رقابت آنلاین بازیکن دربرابر بازیکن یا مورادی از این دست بهره نمی‌برد، لزومی ندارد و در دسترس نبودن سرورهای بازی در ایران همراه‌با موضوعی که پیش‌تر به آن اشاره شد، بازیکن را اذیت خواهد کرد

Skylanders: Ring of Heroes

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، در هاب بازی کارهای زیادی را می‌توانید انجام بدهید. در قسمت «چالش‌ها» می‌توانید کوئست‌ها و چالش‌های روزانه را دریافت بکنید، در بخش «کاراکترها» می‌توانید نیروهای تحت فرمان‌تان را تقویت بکنید، در بخش Guilds می‌توانید با دیگر بازیکنان Skylanders: Ring of Heroes آشنا شوید و آیتم‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و موارد بیشتر که بازی برای مخاطب خود درنظر گرفته است. شما همچنین می‌توانید موارد موجود در هاب بازی را ارتقاء بدهید و آیتم‌های جدیدتر و بهتری را به‌دست بیاورید. خرج کردن منابعی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، از راه‌های بهبود وضعیت هاب بازی است که پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، یکی از راه‌های کسب درآمد و بهبود هاب است. پس از بررسی تمامی این موارد و اطمینان از آمادگی خود و نیروهای‌تان، وارد مراحل مختلف و مبارزات بازی می‌شوید

Skylanders: Ring of Heroes

 ۱۱ منطقه یا جهان مختلف پیش‌روی بازیکنان قرار دارد تا در آن‌ها مبارزات و مراحل مختلف بازی را پشت‌ سر بگذارند. قبل از شروع هر مرحله، باید از میان نیروهایی که در اختیار دارید، بسته به سبک مبارزات خود، سه نفر را انتخاب کنید و به میدان نبرد ببرید. کامل کردن مراحل هریک از جهان‌های بازی، نیازمند طی کردن هر ۷ مرحله‌ است که در آن‌ها وجود دارد. مراحلی که کامل کردنشان حدودا ۲ یا ۳ دقیقه وقت می‌برد و روندی جذاب و پرهیجان را طی می‌کند. در پایان مراحل هر یک از جهان‌های بازی، یک باس‌فایت چالش‌برانگیز انتظار شما را می‌کشد و شکست دادنش، شما را یک قدم به پایان سفرتان در دنیای اسکایلندرز نزدیک‌تر می‌کند. تنوع بالای محیط دنیاهای مختلف بازی هم از نکات جالب توجه و قابل قبولش است.

بازی Skylanders: Ring of Heroes اثری رایگان است و درکنار پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، محتویاتی غنی برای عرضه دارد و بازیکنش را تا مدت‌ها سرگرم می‌کند.

اما قسمت مبارزات؛ بازی از سیستمی جالب در مکانیک‌های مبارزات نوبتی خود بهره می‌برد. نبردهای بازی از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و برخلاف بازی‌هایی همچون «پرسونا 5» فرصت زیادی را برای بررسی و تصمیم‌گیری در اختیارتان قرار نمی‌دهد. هر کدام از نیروهای شما، باتوجه‌به مهارتی که دارند، از دو قدرت ویژه برخوردار هستند و بسته به شرایط موجود، می‌توانید دستور حمله با یکی از این قدرت‌ها را برای‌شان صادر کنید. هر یک از مراحل بازی، از ۳ راند مختلف تشکیل شده است که رفته رفته سخت‌تر می‌شود و بازیکنان را به چالش می‌کشد.

Skylanders: Ring of Heroes

در طول بازی، نیروهای جدیدتری را می‌توانید احضار کنید و با ارتقاء دادن‌شان تسلط بیشتری روی میدان مبارزه داشته باشید. دشمنان هم البته از هوش مصنوعی بالایی برخوردار هستند و شما را حسابی به زحمت خواهند انداخت. در کل، می‌توان گفت گیم‌پلی بازی Skylanders: Ring of Heroes کاملا سرگرم‌کننده و مفرح است و درکنار ایرادات بخش آموزشی طولانی و پیچیده‌اش و البته مشکلات احتمالی در اتصال به سرورها، بازیکنانش را تا مدت‌ها سرگرم و راضی خواهد کرد.

جلوه‌های صوتی/بصری بازی هم مثل روند گیم‌پلی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و نمره‌ی قبولی را دریافت می‌کنند. محیط‌های بازی به بهترین شکل ممکن روی گوشی‌های قدیمی و جدید بارگزاری می‌شود چرا که بازی، خیلی خوب روی سخت‌افزارهای مختلف بهینه‌سازی شده است.  افکت‌های رنگی و جذاب محیط‌ها و طراحی عالی و پرجزئیات کاراکترها، چشمان بازیکنان را نوازش می‌دهد و بازی تا آخرین لحظات خود، چه از نظر گیم‌پلی، چه موسیقی و چه گرافیکی و داستانی، به هیچ وجه کم نمی‌آورد و با قدرت تمام جذابیتش را حفظ می‌کند.

Skylanders: Ring of Heroes

صداگذاری کاراکترها نیز به شکلی خوب و مورد قبول انجام شده است. مراحل مختلفی که در جهان‌های گوناگون بازی طی می‌شوند از موزیک‌های جذابی بهره می‌برند و مانع رخنه کردن حس تکرار در بازی و مخاطبش می‌شوند. جلوه‌های صوتی مناسب و گیرا که در مبارزات بازی به گوش می‌رسد، به بهترین شکل ممکن حس و حال ضربه وارد کردن یاران‌تان به دشمنان را به شما منتقل و حس رضایت را در شما ایجاد می‌کنند.

در پایان و برای نتیجه‌گیری، باید گفت بازی اندروید و آیفون Skylanders: Ring of Heroes برای کسانی که می‌خواهند یک اثر نقش‌آفرینی نوبتی باکیفیت را روی گوشی‌های خود داشته‌ باشند، انتخابی مناسب و جذاب است. اثری رایگان که با ویژگی‌های خوب و بدش، مخاطب را برای ساعت‌ها با خود همراه و تا آخرین لحظاتش، سرگرم خواهد کرد.


منبع زومجی

بررسی بازی موبایل Skylanders: Ring of Heroes

بازی Skylanders: Ring of Heroes یک اسپین‌آف برای سری Spyro است و با دنبال کردن مسیر بازی‌هایی مثل Persona 5 در ارائه‌ی یک تجربه‌ی مبارزه‌ای نوبتی با المان‌های مدرن و جذاب، بازیکنانش را برای مدت‌ها سرگرم و مشغول می‌کند. تجربه‌ی این بازی را به کسانی که دوست دارند یک بازی نقش‌آفرینی جذاب با مبارزات نوبتی را روی گوشی خود تجربه کنند، توصیه می‌کنیم.
علی گودرزی

8.5

نقاط قوت

  • + تنوع بالای محیط‌ها
  • + هوش مصنوعی خوب دشمنان
  • + کیفیت بالای جلوه‌های صوتی و بصری
  • + گیم‌پلی سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز با ارزش تکرار بالا

نقاط ضعف

  • - بخش آموزشی طولانی و نه چندان جذاب
  • - نیاز به اتصال دائمی و بسته بودن سرورهای بازی به روی کاربران ایرانی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده