استودیو آنباند با ساخت بازی تخم مرغ نشان داده است که با یک تیم کوچک هم می‌توان اثری سرگرم کننده و با کیفیت را خلق کرد. با بررسی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

مدتی است که بعضی از بازیسازان ایرانی به‌سمت بازی‌های موبایل رفته‌اند و سعی دارند از فضای هاردکور و پلتفرم پی سی خارج شوند. این اتفاق می‌تواند تا حدی به این صنعت کمک کند و تیم‌های کوچک و تازه تاسیس، به‌جای تلاش برای ساخت یک بازی بزرگ و ناکامی در پروژه‌شان، به‌سمت بازی‌های کوچک‌تر و موبایل می‌روند. از این رو بهتر و مفیدتر می‌توانند از ایده‌ها و نوآوری‌هایی که در ذهن‌شان وجود دارد، استفاده کنند. در سال‌های گذشته این اتفاق مورد توجه قرار نمی‌گرفت، زیرا پلتفرم موبایل آن‌چنان مخاطبی نداشت، اما حال موبایل هم به یکی از پلتفرم‌های مهم بازیسازان مخصوصا در ایران تبدیل شده است. سال به سال بازی‌های موبایل خوبی را روی پلتفرم موبایل از سمت بازیسازان ایرانی می‌بینیم که توانسته‌اند موفقیت خوبی را کسب کنند و همچنان از آن‌ها پشتیبانی می‌شود. بازی اندروید تخم مرغ، یکی از همین بازی‌های خوش‌ساختی است که روانه بازار شده است. بازی تخم مرغ با اینکه مشکلات مخصوص به‌خودش را دارد، اما از نظر گیم‌پلی با الهام از بازی‌های مشابه و خوش‌نام این سبک توانسته‌ است تجربه‌ی خوبی را در دسترس کاربران قرار بدهد.

بازی تخم مرغ

چالش‌های بازی به‌نحوی طراحی شده‌اند که بازیکن باید حسابی روی حرکات خود تمرکز داشته باشد و قبل از انجام کاری به‌سرعت محیط را بررسی کند

بازی موبایل تخم مرغ فاقد داستان خاصی است. در واقع بازیکنان در نقش تخم مرغی قرار می‌گیرند که باید از دست روباه‌هایی که می‌خواهند مادر او را از بین ببرند، فرار کند. حال در این راه و هفت مرحله مختلف، او باید مادر خود را نجات دهد. استودیو آنباند، سازنده بازی تخم مرغ، اصلا قصد ندارد داستانی عمیق و درگیر کننده را روایت کند. در واقع روی پلتفرم موبایل اکثر سازنده‌ها به همین سمت پیش می‌روند. از طرفی سعی می‌کنند با ارائه‌ی یک گیم‌پلی هیجان‌انگیز و چالشی، مخاطب را حسابی سرگرم کنند تا خلاء نبود یک داستان درست و حسابی پر شود. سوال اصلی اینجا است که آیا استودیو آنباند توانسته است مخاطب را از طریق گیم‌پلی سرگرم کند؟

ساختمان گیم‌پلی بازی تخم مرغ بدین شکل است که بازیکنان با استفاده از دو دکمه مجازی روی صفحه نمایش هدایت تخم مرغ داستان را به‌دست می‌گیرند و از طریق دکمه‌ی سمت راست، می‌پرند. در اوایل مرحله‌ی اول استودیو آنباند از طریق یک سری تصاویر بازی کردن را به‌شما یاد می‌دهد و سپس وارد جهان بازی می‌شوید. در بازی‌های پلتفرمر برای اینکه بازیکن از تمامی مراحل بازی لذت ببرد و بتواند تجربه‌ی خوبی را کسب کند، باید به‌چالش کشیده شود. از این رو مهم‌ترین مورد در این دسته از بازی‌ها طراحی مراحل و چالش‌های بازی است تا بتواند تاثیر مثبتی روی گیم‌پلی بگذارد. اگر سازنده درجه سختی را درست طراحی نکند، امکان دارد گیمر از سختی ببیش از حد بازی زده شود یا اینکه مراحل آنقدر برایش ساده باشند که میل و رغبتی برای ادامه دادن نداشته باشد. دو مرحله‌ی اول بازی تخم مرغ بیشتر جنبه‌ی تمرینی دارند تا بازیکن به‌خوبی با فضای بازی و نحوه‌ی انجام سکو بازی‌ها آشنا شود، اما از مرحله‌ی سوم به بعد، شاهد چالش‌هایی هستیم که مهارت بازیکنان را محک می‌زند.

بازی تخم مرغ

در واقع مورد مهم و حائز اهمیت در طول مراحل، تمرکز و دقت بازیکن است و استودیو آنباند با ساخت بازی تخم مرغ دقت و تمرکز بازیکنان را مورد آزمایش قرار می‌دهد. اگر در انجام مراحل نتوانید دقت لازم را به‌خرج دهید، مطمئن باشید که با شکست روبه‌رو می‌شوید. هر اشتباه شما با مرگ و شکستن تخم مرغ برابری می‌کند. برای مثال در محیطی قرار می‌گیرید که پر از تیغه‌های برنده است و اکثر نقاط محیط را پر کرده‌اند. از طرفی از بالای سر شما هم یک پلتفرم دیگر در حال حرکت است تا شما را از بین ببرد. حال باید تخم مرغ را سالم و سلامت به نقطه‌ی امن مرحله برسانید. البته گفتن این حرف ساده است، اما زمانی که در موقعیت ذکر شده قرار می‌گیرید، اضطراب و دلهره خاصی را حس خواهید کرد که مانع از تمرکز شما می‌شود.

ویدیوهای تبلیغاتی می‌توانستند بهتر و کارآمد ظاهر شوند، اما در اینجا تا حدی بازیکن را دلسرد می‌کنند

نکته‌ی دیگر بازی موبایل تخم مرغ که شما را هیجان‌زده می‌کند، این است که بارها و بارها طعم مرگ را خواهید چشید و هیچ‌وقت از بازی کردن منصرف نمی‌شوید. مدام دکمه‌ی تلاش مجدد را فشار خواهید داد تا بالاخره مرحله‌ای را که در آن هستید، پشت سر بگذارید. البته در این میان یک مشکل وجود دارد که ای کاش تیم سازنده از آن در بخش‌های دیگری استفاده می‌کرد. پس از چند بار مردن، بازی از شما می‌خواهد که از سکه‌هایی که در طول مراحل جمع‌آوری کرده‌اید، برای زنده شدن مجدد و بازگشتن به چک‌پوینت مورد نظر استفاده کنید. البته این نقطه منفی به‌حساب نمی‌آید، اما ویدیوهای تبلیغاتی موردی است که شما را آزار می‌دهند. معمولا ویدیوهای تبلیغاتی در بازی‌های موبایل به‌نحوی طراحی می‌شوند که بازیکنان با عدم استفاده از آن‌ها، خللی را در تجربه‌شان حس نکنند. از طرفی با استفاده از آن‌ها، یک مزیت را دریافت کنند؛ برای مثال کسب سکه‌های دو برابر در پایان هر مرحله. این در حالی است که در بازی تخم مرغ اگر قصد ندارید از سکه‌های خود استفاده کنید، باید ویدیوهای تبلیغاتی را مشاهده کنید. ای کاش سازنده، بازی را به‌نحوی طراحی می‌کرد که با مشاهده‌ی این ویدیوها، فرصت‌های بیشتری در اختیار بازیکن قرار داده می‌شد. این در حالی است که تنها یک بار می‌توانید از فرصتی که به شما داده شده است، استفاده کنید. از طرفی استویدو آنباند می‌توانست این ویدیوهای تبلیغاتی را برای دو برابر شدن تعداد سکه‌های بازیکنان استفاده کند تا بتوانند راحت‌تر از ویژگی زنده شدن از طریق سکه استفاده کنند، زیرا استفاده از سکه‌ها حالتی تصاعدی دارند و به‌سرعت تمام می‌شوند.

بازی تخم مرغ

با این تفاسیر اگر می‌خواهید سکه‌ی خود را خرج نکنید یا ویدیوهای تبلیغاتی را هم مشاهده نکنید، باید به ابتدای مرحله‌ی مورد نظر برگردید و مجددا پیشروی‌های خود را انجام بدهید، اما این با دقت و تمرکز بالاتر تا دفعات ناکامی‌تان کمتر شود. بازیکنان از سکه‌هایی که جمع می‌کنند، می توانند در فروشگاه بازی استفاده کنند. از این رو می‌توانید ظاهر تخم مرغ خود را تغییر دهید تا یک تنوع هم در طول مراحل برای شما به‌وجود آید. در این میان به این مورد اشاره کنم که در طول هر مرحله سکه‌های متعددی قرار داده شده است تا بتوانید بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشید، اما بعضی از آن‌ها امکان دارد باعث شکسته شدن تخم مرغ داستان هم شود. جدا از بحث گیم‌پلی، استودیو آنباند در زمینه گرافیک و طراحی هم کار خود را انجام شده است. بازی تخم مرغ حال و هوای کارتونی دارد. همچنین طراحی متفاوت مراحل و موانع بازی باعث شده است بازیکن در هر مرحله با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو شود.

تمامی این اضطراب‌ها و طراحی‌های خوب مراحل را با یک موسیقی هیجان‌انگیز ترکیب کنید تا متوجه شوید مراحل بازی تخم مرغ تا چه اندازه سرگرم کننده طراحی شده‌اند. موسیقی‌های بازی در هر مرحله متفاوت است و باعث افزایش هیجان شما می‌شوند. با تمام این تفاسیر بازی موبایل تخم مرغ، یک بازی هیجان‌انگیز، سرگرم کننده و عمیقا چالش برانگیز است که توانایی‌های مخاطب را به‌خوبی محک می‌زند. اگر فکر می‌کنید که به‌راحتی می‌توانید بازی‌های پلتفرمر را تمام کنید، بازی اندروید تخم مرغ بهترین گزینه است تا خود را مورد آزمایش قرار بدهید.  

دانلود بازی تخم مرغ 2

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی

بازی تخم مرغ

بازی موبایل تخم مرغ، ساخته استودیو آنباند، یک بازی پلتفرمر است که با ارائه موانع مختلف و طراحی مراحل منحصربه‌فرد، بازیکنان را به‌چالش می‌کشد. بازیکنان در مراحل بازی با موانع و سکو بازی‌هایی مواجه می‌شوند که باید در انجام‌شان تمرکز داشته باشند. استودیو آنباند با اعضای کم خود نشان داد که با وجود یک سری محدودیت هم می‌توان اثری با کیفیت را خلق کرد.
محمد صادق تواضعی

8.5

نقاط قوت

  • + طراحی متنوع مراحل
  • + موانع و سکو بازی‌های چالش‌برانگیز
  • + موسیقی گوش‌نواز
  • + گرافیک بصری و کارتونی که با فضای بازی به‌خوبی هم‌خوانی دارد

نقاط ضعف

  • - ویدیوهای تبلیغاتی اجباری
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده