بازی موبایل Superbrothers: Sword & Sworcery ماجراجویی عجیب و جذابی است که توانسته است تجربه‌ای مهیج را به ارمغان بیاورد. با بررسی این بازی همراه باشید.

پلتفرم موبایل میزبان بازی‌های ماجراجویانه و مهیجی بوده است که باعث شده است این سبک در بین بازیکنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد. این سبک از بازی، بازیکنان را وارد ماجراها و داستان‌های مختلفی می‌کند که آن‌ها در زندگی واقعی خود هیچ‌گاه تجربه نکرده‌اند. وجود شخصیت‌های گوناگون و محیط‌های منحصر بفرد موجب شده است لذت تجربه این بازی‌ها بین بازیکنان دوچندان شود. حال، استودیو Superbrothers با همکاری شرکت Noodlecake بازی موبایل ماجراجویانه‌ای خلق کرده‌اند که تجربه‌ای لذتبخش است. بازی موبایل Superbrothers: Sword & Sworcery اثری در سبک ماجراجویی است که بازیکنان در این بازی به گشت‌ و گذار در جهانی خاص و جذاب می‌پردازند. این سبک از بازی‌ها به‌دلیل داشتن فضایی خاص و ويژه موجب شده است که باب سلیقه بعضی از بازیکنان قرار نگیرد، اما زمانی‌که بازیکن بتواند با این مدل بازی‌ها ارتباط برقرار کند و شیفته جو حاکم بر بازی شود، به سختی می‌تواند از انجام آن دست بکشد. همچنین، نوع روایت اتفاقات بازی موجب می‌شود بازیکن حتما بازی را تجربه کند تا بتواند آن را به خوبی درک کند و تجربه‌ بی‌نظیری را کسب کند. با این اوصاف، در این مطلب قصد داریم این بازی اندروید و آیفون را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا پایان همراه زومجی باشید.

Superbrothers: Sword & Sworcery

پازل‌های بازی دارای تنوع بالایی است که بعضی از آن‌ها معماهای صوتی هستند

داستان بازی اندروید و آیفون Superbrothers: Sword & Sworcery درباره دختری از قوم ساکا است که در رشته کوه‌های قفقاز یا Caucasus گشت‌و‌گذار می‌کند و به جستجوی سه جعبه مرموز موسوم به Trigons می‌پردازد. در طول داستان او نشانه‌هایی از این سه جعبه معمایی پیدا می‌کند و با کمک سگ خود با نام Dogfella و راهنمایی‌های چوب‌بری در جنگل با نام Logfella یکی پس از دیگری این جعبه‌ها را پیدا می‌کند. داستان بازی در ابتدا با سرعت کم و مبهم شروع می‌شود و بازیکن کمی در شروع بازی گیج است که چه اتفاقاتی در بازی در حال رخ دادن است. اما به مرور روند داستانی از اواسط بخش دوم جذاب و مهیج می‌شود و با جای‌گذاری مناسب پازل‌ها، بازیکن رغبت بالایی برای گشت‌و‌گذار در محیط کوهستانی و جنگلی بازی آیفون و اندروید Superbrothers: Sword & Sworcery پیدا می‌کند. روند بازی حالتی شبیه به آثار اشاره و کلیک دارد، اما نمی‌توان گفت که این بازی در این دسته قرار می‌گیرد. بازیکن با نگهداشتن انگشت صفحه‌نمایش، دختر ماجراجوی داستان را کنترل می‌کند و با کلیک بر آیتم‌های مختلف به حل کردن پازل‌ها می‌پردازد. یکی از نکات جالب بازی، این است که بازیکن باید با گشتن در محیط پازل‌ها و مأموریت‌های مختلف را خودش پیدا کند و آن‌ها را حل کند. با وجود اینکه پازل‌ها به‌سادگی حل می‌شوند، اما ترکیب صداها و تصاویر در بازی باعث می‌شود که از حل کردن آن‌ها لذت ببریم. به‌عنوان مثال، در پازل صداهای گوسفندان که هرکدام داری صدای خاصی هستند؛ حضور در فضای جنگلی زیبای بازی و شکل گرفتن صداهای گوسفندان تصویری زیبا و دلنشین را به وجود آورده است که پس از حل پازل، بازیکن حال خوبی دارد و علاقه دارد بازی را با اشتیاق بالا ادامه بدهد. شاید در ابتدای بازی این روند کمی اذیت‌کننده باشد، اما به مرور روند مرموز و معمایی بازی باعث می‌شود بازیکن کنجکاوانه به‌دنبال آیتم‌ها بگردد. پیدا کردن موجودات Sprites یکی از جذاب‌ترین معماهای بازی محسوب می‌شود؛ به‌خصوص زمانی پیدا کردن آن‌ها با صداهایی ترکیب می‌شود که اوج کار سازندگان را در طراحی معماها به نمایش می‌گذارد. در مجموع توصیه می‌شود بازیکنان برای تجربه بازی با صبر و حوصله به انجام بازی Superbrothers: Sword & Sworcery بپردازند و خیلی زود بازی را رها نکنند، چون بازی جزئیات جذاب و مهیجی دارد که باید خود بازیکن شخصا آن را تجربه کند و از آن لذت ببرد.

Superbrothers: Sword & Sworcery

گرافیک بازی بسیار چشم‌نواز و زیبا طراحی شده است

استودیو Superbrothers پیش از انتشار بازی موبایل Sword & Sworcery روی بازی Sound Shapes کار کرده بود. این بازی که برای کنسول‌های خانگی شرکت سونی منتشر شده بود، از نظر فنی مورد تحسین بسیاری از منتقدین سرشناس قرار گرفته بود. بازی Sound Shapes اثری پلتفرمر و دوبعدی است که روی موسیقی تمرکز داشت. حال این استودیو با آوردن نکات قوت بازی Sound Shapes به بازی موبایل Sword & Sworcery توانسته تجربه جذابی را برای بازیکن به وجود بیاورد. بازی موبایل Superbrothers: Sword & Sworcery دارای گرافیکی پیکسلی و دوبعدی است. محیط‌های کوهستانی و جنگلی بسیار زیبا و چشم‌نواز طراحی شده‌اند و سازندگان این اجازه را به بازیکن داده‌اند تا بخش‌های مختلف بازی را با زوم کردن تماشا کنند و از آن لذت ببرند. طراحی شخصیت‌ها و دیگر موجودات بسیار خوب طراحی شده‌اند و استودیو Superbrothers در بخش بصری بازی سنگ تمام گذاشته‌ است. یکی از بخش‌های منحصر بفرد این بازی اندروید، بخش موسیقی و صداگذاری بی‌نظیر آن است. همان‌طور که اشاره شد، استودیو Superbrothers با ایجاد المان‌هایی بدیع و جذاب در بازی Sound Shapes توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. آن‌ها در بازی Sword & Sworcery نیز با ایجاد صداهای جالب توجه و قطعات موسیقی گوش‌نواز، نبوغ و خلاقیت بالای خود را دوباره به رخ کشیدند. موسیقی بازی دارای قطعات زیبا و شنیدنی است و صداگذاری بازی نیز که بخشی از گیم‌پلی بازی نیز محسوب می‌شود، بی‌نقص طراحی شده است. توصیه می‌شود بازیکنان این اثر را با استفاده از هدفون تجربه کنند و از آن لذت ببرند. سازندگان در بخش فنی نمره قبولی را دریافت می‌کنند و باید از نگاه خلاقانه آن‌ها نسبت به این بخش، از این استودیوی خلاق تقدیر کرد.

Superbrothers: Sword & Sworcery

بازی موبایل Superbrothers: Sword & Sworcery تجربه عجیب و جذابی است که توانسته است لحظات نابی را برای بازیکن به وجود بیاورد. استودیو Superbrothers با انتشار این بازی ثابت کرد چقدر روی کیفیت آثار خود وسواس و دقت بالایی دارد. آن‌ها به خوبی نشان داده‌اند که علاقه دارند موارد جدیدی را در بازی‌سازی تجربه کنند و با ارائه اثری هیجان‌انگیز مخاطبان خود را شگفت‌زده کنند. ماجراها و اتفاقات داخل بازی توانسته است که بازیکن رغبت زیادی برای به اتمام رساندن بازی داشته باشد و از آن لذت ببرد. امید است این استودیوی کانادایی در آثار آینده خود با این روند رو به جلو حرکت کند و از بازی‌های آینده آن‌ها لذت ببریم.

این بازی روی سیستم‌عامل اندروید بررسی شده است.


منبع زومجی

Superbrothers: Sword & Sworcery

بازی موبایل Superbrothers: Sword & Sworcery اثری عجیب و جذاب است که بازیکن را وارد ماجراهای مرموزی در رشته کوه‌های قفقاز می‌کند. تجربه صوتی بی‌نظیر و گرافیک بصری زیبای بازی موجب شده است که بازیکن از این اثر لذت ببرد. با وجود اینکه داستان بازی در ابتدا کمی مبهم است، اما به مرور اتفاقات بازی موجب می‌شود که از ماجراها و پازل‌های متنوع بازی هیجان‌زده شویم و بازی را با انگیزه بالا تجربه کنیم. تجربه این بازی با استفاده از هدفون به همه بازیکنان توصیه می‌شود.
سجاد پاک آیین

8

نقاط قوت

  • + ماجراجویی و اکتشاف در رشته کوه‌های قفقاز
  • + پازل‌های گوناگون و جذاب
  • + گرافیک بصری چشم‌نواز
  • + موسیقی زیبا
  • + تجربه صوتی بی‌نظیر

نقاط ضعف

  • - شروع مبهم و گیج‌کننده بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده