بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom اثری است که با به‌کارگیری المان‌های بازی‌های مشابه، سعی کرده تجربیات جدید و باارزشی را ارائه دهد. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

داستان‌ها و افسانه‌های ژاپنی در دو شاخه قرار می‌گیرند؛ داستان‌ها و افسانه‌هایی که حال و هوای جدی و خشن دارند نظیر دنیای سامورایی‌ها یا داستان‌ها و افسانه‌های شاد که اغلب دارای طراحی‌های رنگی و فانتزی هستند که برای نمونه می‌توان سری Zelda را مثال زد. یکی از همین دسته بازی‌ها که دنیای شاد و مفرحی را ارائه می‌دهد، مجموعه Ni no Kuni است که اولین نسخه آن در سال ۲۰۱۰ برای پلتفرم پلی استیشن 2 روانه بازار شد. حال سومین نسخه از سری Ni no Kuni روانه بازار شده و پس از هفت سال دوری، به خانه مخاطبان خود بازگشته است. بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom جدیدترین ساخته استودیو Level-5 است که تغییرات بسیاری نسبت به نسخه پیشین داشته و سعی کرده است حال و هوای متفاوت‌تری داشته باشد. بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom دقیقا همان اثری است که در میان بازی‌های خشن، نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی چقدر می‌توانند زیبا و دوست داشتنی باشند.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

داستان بازی Ni no Kuni II آن چنان مثل آثار بزرگ صنعت گیم جدی نیست ولی مخاطب را به خوبی هرچه تمام‌تر به خود جذب می‌کند

داستان بازی صدها سال پس از نسخه دوم روایت می‌شود. داستان بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom، روایت‌گر پستی و بلندی‌های زندگی یک شاهزاده است که هیچ اطلاعاتی از نحوه هدایت یک سرزمین ندارد و رفته رفته، با پشت سر گذاشتن سختی‌های زندگی تبدیل به شخصیتی پخته و لایق پادشاهی می‌شود. قضیه از جایی شروع می‌شود که اوان، شخصیت اصلی داستان، متوجه می شود که پادشاه Musinger قصد تصرف سرزمین Ding Dong Dell را دارد و می‌خواهد با کشتن اوان که تنها وارث پادشاه است، خود را پادشاه برحق این سرزمین بنامد. در این میان همه چیز مطابق میل Musinger پیش نمی‌رود و به لطف رولند، دوست اوان، وی موفق به فرار از سرزمین Ding Dong Dell می‌شود. حال وظیفه‌ای بزرگ‌تر بر دوش اوان قرار دارد و آن هم چیزی نیست جزء راه اندازی یک پادشاهی جدید، متحد ساختن تمامی سرزمین‌های اطراف و شکست دادن Musinger. قضیه از جایی جالب می‌شود که اوان در می‌یابد Musinger مشکل اصلی وی نیست و مشکلات دیگری هم سر راهش قرار دارند. نویسنده بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom داستان را در مسیری مستقیم و خطی قرار داده است و از طرفی با افزودن شاخ و برگ‌های متفاوت، یک داستان چند وجهی را روایت می‌کند. برای اینکه یک بازی در این بخش موفق شود، باید شخصیت‌های خود را به خوبی معرفی کند و شاهد شخصیت پردازی‌های خوبی برای شخصیت‌های بازی باشیم.

بررسی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

رولند را می‌توان بهترین شخصیت از نظر شخصیت پردازی و کارآیی در طول بازی دانست

بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom داستان‌سرایی و جمع‌بندی فوق العاده‌ای دارد اما مشکل اینجا است که نتوانسته بعضی از شخصیت‌های بازی را به خوبی معرفی کند. روند داستان این است که شما وارد سرزمین‌های متفاوت می‌شوید و با جلب کردن نظرشان، آن‌ها را متحد خود می‌کنید. پادشاهان سرزمین‌های دیگر نقش مهمی در روند بازی شما دارند اما هیچ پیش زمینه داستانی از بعضی از این شخصیت‌ها یا حکومت‌شان در دسترس قرار نمی‌گیرد. حتی این مشکل برای تعداد اندکی از همراهان شما در طول بازی هم وجود دارد. البته شخصیت‌هایی نظیر رولند یا خود اوان از شخصیت پردازی عالی برخوردار هستند و نویسنده بازی با روایتی ناب برای رولند، شما را تا آخرین لحظه شگفت‌زده می‌کند. بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom جزو آن دسته از بازی‌هایی است که روند داستان و پیش رفتن آن به گیم‌پلی و نحوه بازی کردن شما مربوط می‌شود. بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom اثری نقش آفرینی است که از چندین سبک مختلف الهام گرفته است تا بتواند محصولی پرمحتوا را ارائه دهد. در ابتدا و وارد شدن به دنیای بازی، یک بازی نقش آفرینی همانند بازی‌های نقش آفرینی غربی را مشاهده خواهید کرد که با علامت گذاری دشمنان در میدان مبارزه می‌توانید کار خود را برای جنگیدن ساده کنید. زمانی که پا به جهان بازی و خارج از سرزمین‌ها می‌گذارید، یک بازی نقش آفرینی شرقی را مشاهده می‌کنید که شخصیت‌ها در یک نقشه بزرگ‌تر، باید به محیط‌های مختلف بروند و در این میان با مشاهده دشمنان، وارد میدان مبارزه می‌شوید. به‌عبارتی بازی و حال و هوای آن برگرفته از دو سبک نقش‌ آفرینی شرقی و مبارزات نوبتی و نقش آفرینی مدرن است که در طول مبارزات می‌توانید میان هم‌تیمی‌های خود سوییچ کنید.

بررسی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

فارم کردن یکی از ویژگی‌های مهم Ni no Kuni II است

از آن‌جایی که بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom یک اثر نقش آفرینی با حال و هوای شرقی است، مبارزات و نحوه مبارزه کردن از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی است که می‌تواند مخاطبان غربی را به خود جذب کند. در جریان مبارزات بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom مخاطب در یک گروه سه نفره می‌تواند کنترل هرکدام از شخصیت‌ها را در دست گرفته یا در طول بازی میان آن‌ها سوییچ کند. حال هر شخصیت شیوه مبارزه و اسلحه‌های مختص به خود را دارد. برای مثال اوان جدای از شمشیر، یک چوب جادو هم برای استفاده از جادوهای بازی دارد. این در حالی است که رولند در کنار شمشیر، از تفنگ برای ضربات دوربرد استفاده می‌کند و این تفاوت برای سایر شخصیت‌ها هم صدق می‌کند. در حالت کلی‌تر، سازنده به مخاطب اجازه می‌دهد تا خود انتخاب کند که چگونه قصد جنگیدن دارد و چه شخصیت‌هایی برای گروهش مناسب هستند. در بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom مبارزات زمانی معنای واقعی خود را پیدا می‌کنند که پای سیستم شخصی سازی و ساخت و ساز بازی به وسط می‌آید. زمانی که شخصیت شما با دریافت XP لول‌آپ می‌شود، به میزان آسیب رسانی کلی و سیستم تدافعی‌اش افزوده می‌شود با این حال، این شخصی سازی است که قوی بودن یا ضعیف بودن شما در مبارزات را تعیین می‌کند. برای هر شخصیت می‌توانید از فروشگاه بازی لباس جنگی و اسلحه‌های قوی‌تری را خریداری کنید و به واسطه آیتم‌های دیگری نظیر Charmها، شخصیت خود را تقویت کنید. برای اینکه بتوانید در مبارزات دوام بیاورید، بهترین کار این است که به‌فارم کردن در بازی مشغول شوید و مدام اسلحه و آیتم‌های جدیدی بسازید یا بخرید.

 
شهروندان، مهم‌ترین عامل رونق یک امپراطوری هستند و در Ni no Kuni II این مورد به خوبی نشان داده شده است

این نقطه دقیقا جایی است که پای مراحل و نحوه تاثیر آن‌ها روی بازی به‌وسط می‌آید. خیلی از بازی‌ها بوده‌اند که از سیستم فارم کردن بهره می‌برند ولی متاسفانه به‌خاطر مراحلی که داشته‌اند، نتوانسته‌اند مخاطب را آنطور که باید و شاید، به خود جذب کنند. پاداش در بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom موردی است که شما را به انجام این کار وابسته می‌کند. جدای از ۹ چپتر بخش داستانی که هر چپتر دارای زیرمجموعه‌هایی است، بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom تقریبا دارای ۱۵۰ مرحله فرعی است که اکثر آن‌ها به جمع آوری آیتم‌های خاص یا رساندن بسته‌های مختلف به مشتریان و موارد این چنینی ختم می‌شوند اما پاداش‌هایی که به شما داده می‌شوند، بسیار ارزشمند هستند و بعضی از آن‌ها کلید حل کردن ماموریت فرعی دیگری است. یکی از نکات جالب دیگر Ni no Kuni II Revenant Kingdom این است که تمامی بخش‌های گیم‌پلی همانند یک زنجیر به‌یکدیگر متصل هستند. از آن‌جایی که در داستان گفته شد پسرکی را می‌بینیم که می‌خواهد امپراطوری خود را برپا کند، باید انتظار برپایی یک امپراطوری را داشته باشیم و این کار به‌طور مستقیم توسط بازیکن انجام می‌شود. Ni no Kuni II Revenant Kingdom همانند یک اثر استراتژی دارای بخشی به نام Kingdom است که در جریان آن شما اول قصر خود را بنا می‌کنید و در ادامه باید بخش‌های مختلف را بسازید. دقیقا همانند یک بازی استراتژی، بخش ساخت سلاح، بخش ساخت لباس و جادو و سایر موارد را باید بسازید و از همه مهم‌تر شهروندان را وارد سرزمین خود کنید تا در این بخش‌ها شروع به کار کردن کنند. بعضی از پاداش‌های مراحل فرعی، این است که شهروندانی که از شما تقاضای کمک کرده‌اند، وارد سرزمین‌تان شده و مشغول به کار و زندگی می‌شوند و همین مورد است که ارزش پاداش‌ها را بالاتر می‌برد.

Ni no Kuni II آن‌قدر محتوا و جزئیات دارد که توضیحات آن‌ها خود مقاله‌ای جدا می‌خواهد

شبیه سازی ساخت Kingdom واقعا خوب کار شده است و شهروندها دارای یک ضریب IQ هستند و هر ساختمانی که می‌سازید، باید نیروهای مختص به همان بخش را استخدام کنید و با توجه به IQهایی که دارند، می‌توانید تحقیقات مختلفی را انجام دهید. برای مثال در بخش سلاح یا یادگیری جادو روی ساخت سلاح‌های سطح سه یا روی یادگیری جادوهای جدیدتر  کار کنید. همچنین هرچقدر وسعت امپراطوری شما بزرگ‌تر باشد، خزانه شما سریع‌تر پر می‌شود. در مجموع ارتقای بخش‌های مختلف Kingdom، از مهم‌ترین ویژگی‌های Ni no Kuni II Revenant Kingdom است. محتویات بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom تنها به این موارد ختم نمی‌شود و بازیکنان می‌توانند به سراغ سیاه‌چاله‌ها هم بروند و با پاکسازی آن‌ها آیتم‌های ارزشمندی کسب کنند. جدای از این مورد حالت دیگری در طول مبارزات و روند بازی به نام Skirmish به شما معرفی می‌شود که فضای جالبی دارد و شدیدا هیجان انگیز است. در جریان حالت Skirmish شما وارد یک میدان مبارزه مخصوص خواهید شد و باید به واسطه فرمانده‌های خود لشکریان دشمن را از بین ببرید.

بررسی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

اگر قصد پاکسازی کامل Ni no Kuni II را دارید، باید این کار را قبل از باس فایت انتهایی انجام دهید

تمامی این گفته‌ها بدین معنا نیست که گیم‌پلی بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom مشکل خاصی ندارد. دربخش ماموریت‌های فرعی مشکلی وجود دارد و آن هم این است که درجه سختی مراحل به درستی انتخاب نشده است. برای مثال مرحله‌ای را می‌بینیم که سطح مورد نیاز آن ۴۵ است اما کاری که باید انجام دهید، رساندن چند بسته به شهروندان شهری است که داخل آن قرار دارید و مرحله مورد نظر، حتی یک مبارزه هم ندارد. این در حالی است که یکی دیگر از مراحل سطح‌اش ۳۰ است ولی باید با دشمنان متعددی بجنگید که سطح‌شان ۳۵ الی ۴۰ است. البته این تمام مشکلات گیم‌پلی نیست و بازی از دو مشکل دیگر هم رنج می‌برد. در کل طراحی هوش مصنوعی یاران شما در طول مبارزات خوب است و این کاراکتر‌های به‌خوبی به شما کمک می‌کنند ولی هر از گاهی هم می‌شود که خنگ‌ترین آدم‌های روی زمین می‌شوند و به هیچ‌وجه کمک حال شما نخواهند بود و خودتان هستید و مینی باس فایت‌های اعصاب خوردکن بازی که باید آن‌ها را از بین ببرید. دومین مشکل که شاید برای بعضی‌ها مشکلی نباشد، این است که بازی پس از تمام شدن، دیگر ادامه پیدا نمی‌کند. دنیای بازی به شکلی است که شاهد مراحل متعددی هستیم و بازیکن شاید نتواند در جریان پروسه داستانی همه‌ی آن‌ها را تمام کند و بخواهد پس از اتمام داستان پا به دنیای Ni no Kuni II Revenant Kingdom بگذارد که باید بگویم که بازی فاقد این ویژگی است و پس از انجام باس فایت پایانی، بازی به کل تمام خواهد شد و در مجموع، Ni no Kuni II Revenant Kingdom تجربه‌ای بین ۶۰ الی ۷۰ ساعته در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

بررسی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

از گیم‌پلی که بگذریم، گرافیک بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom با تمام آثاری که تا به حال تجربه کرده‌اید، متفاوت است. درست است که شاهد طراحی‌های انیمه‌ای هستیم اما سبک و سیاق این طراحی‌ها کاملا متفاوت است و چیزی میان آثار نقاشی مصور و آثار گرافیکی را شاهد هستیم. با این‌حال تیم سازنده سعی کرده حس و حال بامزه‌ای هم به بازی تزریق کند. از این رو زمانی که وارد جهان بازی می‌شوید یا در حالت Skirimish قرار می‌گیرید، شاهد طراحی‌های چیبی شکل برای شخصیت های بازی هستیم که حس و حال جالب و جدیدی به بازی بخشیده‌اند. همه‌ی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا اثری رنگارنگ و شدیدا شاداب را مشاهده کنیم؛ اثری که جای آن شدیدا در میان بازی‌های پر زرق و برق و خشن امروزی خالی بود و تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت، در طراحی میان‌پرده‌های بازی است. میان پرده‌های بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom در دو قالب طراحی شده‌اند. قالب اول استفاده از میان‌پرده‌های مرسوم و رد و بدل شدن صحبت میان شخصیت‌های بازی است. اما میان پرده دیگر Ni no Kuni II Revenant Kingdom، صرفا برقراری ارتباط میان شخصیت‌ها از طریق نوشته است و استودیو Level-5 بیش از حد از این سیستم استفاده کرده است و در بعضی از قسمت‌ها واقعا حوصله مخاطب از خواندن دیالوگ‌های متعدد سر می‌رود. از نظر موسیقی و صداگذاری، بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom دارای آهنگ‌های دلنشین و گوش نواز مخصوصا در باس فایت‌ها است و صداگذاری و دوبله انگلیسی بازی هم از نکات قوتی است که سازنده به خوبی آن را رعایت کرده است. اغلب بازی‌های ژاپنی فاقد صداگذاری خوب انگلیسی هستند اما Ni no Kuni II Revenant Kingdom این کار را به خوبی هرچه تمام‌تر انجام داده است.

درانتها بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom با تمام ضعف‌هایی که دارد، داستانی بسیار زیبا و درگیر کننده را روایت می‌کند و گیم‌پلی و محتویات غنی بازی، سبب می‌شود ساعت‌ها وقت خود را پای شخصی سازی و برپایی امپراطوری خود سپری کنید. اگر به‌دنبال اثری متفاوت نسبت به بازی‌های امروزی یا حتی سایر بازی‌های شرقی می‌گردید، بازی Ni no Kuni II Revenant Kingdom می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

این بازی روی پلتفرم پلی‌استیشن 4 بررسی شده است. 

 


منبع زومجی

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

بازی Ni no Kuni II: Revenant Kingdom، سومین نسخه از مجموعه Ni no Kuni است که به خوبی راه این مجموعه در خلق اثری با ارزش را ادامه داده است و درکنار مشکلاتی که دارد، می تواند مخاطب خود را نزدیک به ۷۰ ساعت سرگرم کند. Ni no Kuni II: Revenant Kingdom اثری است که نشان می دهد به واسطه بازی های ویدویی می‌توان زیبایی و نشاط را به تصویر کشید.
محمد صادق تواضعی

8.5

نقاط قوت

  • - داستان سرایی غنی و شخصیت‌پردازی مناسب کاراکتر رولند
  • - محتوای غنی و ارزشمند
  • - شبیه‌سازی عالی بخش Kingdom
  • - گرافیک هنری فوق العاده زیبا
  • - صداگذاری انگلیسی مناسب بازی
  • - موسیقی‌های عالی و مناسب با اتمسفر بازی

نقاط ضعف

  • - شخصیت پردازی نامناسب بعضی از شخصیت‌ها
  • - نامتعادل بودن درجه سختی مراحل فرعی
  • - عملکرد نامناسب هوش مصنوعی هم تیمی‌ها در بعضی از مینی باس‌ها
  • - استفاده بیش از حد از نوع ارتباط نوشتاری
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده