نویسنده: حامد افرومند
// دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

بررسی ویدیویی بازی Unravel

بازی Unravel جدیدترین و مهم‌ترین بازی ساخته شده توسط استودیوی سوئدی کولدوود اینتراکتیو به شمار می‌رود که با همکاری الکترونیک آرتز ساخته شده و یک پازل-پلتفرمر دوست داشتنی است. با زومجی و بررسی ویدیویی Unravel‌ همراه باشید.

مقاله‌ی مرتبط

در سال‌های اخیر و با وجود تکنولوژی ساخت و استقبال مخاطبین از بازی‌های سه بعدی، کمتر پیش آمده تا شاهد ساخت و انتشار بازی‌های دو بعدی بزرگی باشیم. اما اندک بازی‌های منتشر شده با این حال و هوا، با وجود سادگی و کوتاه بودن، بازی‌های خوبی از آب در‌آمده‌اند. بارزترین مثال بازی Limbo بود که به موفقیت‌های زیادی هم دست پیدا کرد. اما Unravel با وجود این‌که شبیه به بازی‌های دوبعدی طراحی شده، بسیار پرزرق‌وبرق به نظر می‌رسد. شاید گرافیک بسیار خوب بازی باعث شده تا نام بزرگی چون الکترونیک‌آرتز را در کنار آن ببینیم. درواقع استودیوی کوچک کولدوود اینتراکتیو دست به کار بزرگی زده و یکی از بهترین بازی‌های مستقل سال را برای علاقه‌مندان تدارک دیده است.

Unravel یک بازی پازل‌-پلتفرمر است که شما را در نقش یک عروسک کاموایی قرمز رنگ به نام یارنی (Yarni) قرار می‌دهد. یارنی به مناطق مختلفی سفر می‌کند و در طول مسیر برای ادامه‌ی پیشروی نیازمند نخ بیشتر است. نخی که یارنی از آن تشکیل شده و در انجام پازل‌ها نیز عامل کلیدی محسوب می‌شود. پازل‌هایی که بزرگترین چالش گیم‌پلی آنرول به شمار می‌روند. بازی از لحاظ بصری یک شاهکار زیبا و رنگارنگ است و در تمام مدت بازی چشمان بازیکن را به خود خیره خواهد کرد. از یک باغچه‌ی کوچک گرفته تا ساحل دریا و مناظر برفی، همه و همه از روی نمونه‌ی واقعی طراحی شده و در بسیاری از موارد تشخیص آن‌ها از روی نمونه‌ی واقعی کاری دشوار است. در تمام طول بازی شنیدن به موسیقی‌های آرام بازی نیز حس و حال بسیار خوبی به بازیکن می‌دهد. اما بازی نقص‌های کوچکی نیز دارد که از تبدیل شدن آن به یک شاهکار جلوگیری کرده است. در ادامه با زومجی و تماشای بررسی ویدیویی بازی Unravel‌ همراه باشید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن 720p | دانلود ویدیو با رزولوشن 720p شاتل

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده