تحلیلگران: انتظار طولانی باعث کاهش فروش Rise of the Tomb Raider برروی پلیاستیشن 4 میشود
مایکل پَچر، از شرکت وِببوش و دِیوید کول، مدیر عامل شرکت تحقیقاتی دیافسی اینتِلِجِنث اعتقاد دارند که معامله انحصار زمانی عرضه Rise of the Tomb Raider روی ایکسباکس وان باعث ضربه خوردن به فروش این بازی برروی پلیاستیشن 4 خواهد شد. این دو نظرات خود را در قالب مقالهای در وبسایت گِماسُترا به اشتراک گذاشتهاند.
پچر پیشبینی کرده است که انتظار طولانی بازیکنان پلیاستیشن 4 باعث کاهش ۴۰ درصدی فروش بازی نسبت به بازهی زمانی عرضه Rise of the Tomb Raider در تعطیلات ۲۰۱۵ (اگر عرضه میشد) میشود.
از سوی دیگر دیوید کول فکر میکند که اسکوئر انیکس در کنار مایکروسافت پول بسیار زیادی را برای عرضه Tomb Raider جدید از دست داده است. زیرا اکنون در بازار نسل هشتم کنسولها برتری فروش با پلیاستیشن 4 بوده و در نتیجه مبلغ بدست آمده از هر فروش بازی به بازیکنان پلیاستیشن 4 میتوانست بیشتر از مقدار پولی باشد که توسط مایکروسافت برای انحصاری کردن بازی برروی ایکسباکس، در مدت زمان مشخصی پرداخت شده است.
کول البته ارزیابی بلندپروازانهای را ارائه کرده است. به اعتقاد او، در صورتی که Rise of the Tomb Raider در تعطیلات ۲۰۱۵ بروی پلیاستیشن 4 منتشر میشد این بازی میتوانست درآمدی حول و حوش ۱۵۰ میلیون دلار را برای اسکوئر انیکس به ارمغان بیاورد. کول و پچر هر دو اعتقاد دارند که مایکروسافت تنها ۲۰ میلیون دلار به اسکوئر انیکس برای انحصاری کردن بازی و بیش از ۲۰ میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کرده است.
Rise of the Tomb Raider در نهایت مدتی قبل به فروش بیش از یک میلیون نسخهای برروی ایکسباکس وان و ایکسباکس 360 دست پیدا کرد. احتمالا اگر این بازی همزمان برروی پلیاستیشن 4 عرضه میشد فروش بیشتری را نیز تجربه میکرد. اکنون دارندگان پلیاستیشن 4 سه راه از جمله انتظار تا پایان سال ۲۰۱۶ برای تجربه بازی روی کنسول خود، تجربه بازی برروی پیسی که تا پایان ماه جاری عرضه میشود یا خرید یکی از کنسولهای ایکسباکس وان یا ایکسباکس 360 را پیشروی خود دارند.
دیدگاه شما در رابطه با نظرات این دو تحلیلگر چیست؟
منبع: Attack on the Fanboy