// یکشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۱

فیل اسپنسر به شایعه خاموش شدن سرورهای ایکس‌باکس 360 پاسخ می‌دهد

تاکنون شایعات زیادی پیرامون مایکروسافت و پلتفرم‌های این کمپانی در فضای مجازی پخش شده‌اند. از جمله این شایعات می‌توان به شایعه خاموش شدن سرورهای ایکس‌باکس 360 در ماه نوامبر اشاره کرد. با زومجی همراه باشید.

اخیرا شایعه‌ای مبنی بر خاموش شدن سرورهای ایکس‌باکس 360 تا ده ماه دیگر در سطح اینترنت پخش شده که پاسخ فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس را نیز در پی داشته است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ سرویس ایکس‌باکس لایو 1.0 برای کنسول ایکس‌باکس اوریجینال و بازی‌های این کنسول به همراه بازی‌های قابل اجرا بر روی ایکس‌باکس 360 را متوقف کرد. این کنسول در نوامبر سال ۲۰۰۱ معرفی شده بود، بنابراین این سرویس در حدود یک دهه فعال داشته است. کنسول ایکس‌باکس 360 که چهار سال بعد از اولین کنسول مایکروسافت عرضه شد مدتی قبل ده‌سالگی خود را جشن گرفت.

یوسف مهدی، مدیر بازاریابی مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که این کمپانی حداقل تا سه سال به پشتیبانی از کنسول «فوق‌العاده سود‌آور» ایکس‌باکس 360 ادامه خواهد داد. با استناد به گفته ایشان پشتیبانی از این کنسول در سال ۲۰۱۶ به پایان می‌رسد، و این موضوع مزید بر علت پخش شایعات و پست‌های مرتبط در توییتر است. فیل اسپنسر در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که از او در مورد شایعه خاموش شدن سرورهای ایکس‌باکس 360 در ماه نوامبر چنین می‌گوید:

این شایعه حقیقت ندارد.

در سال ۲۰۱۳ ایشان علاوه بر اعلام پشتیبانی مایکروسافت از کنسول ایکس‌باکس 360 تا سه سال آینده، اذعان کرد که تا سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۰۰ بازی برای این کنسول عرضه می‌شود. با این‌حال ممکن است منظور وی از پشتیبانی، عرضه بازی‌های جدید برای کنسول ایکس‌باکس 360 بوده و نه روشن نگه داشته شدن سرورها بنابراین احتمال خاموش نشدن سرورها در سال ۲۰۱۶ وجود دارد، اما روزی فرا می‌رسد که این اتفاق نهایتا رخ می‌دهد، زیرا که با عرضه کنسول جدید پشتیبانی از کنسول قبلی به پایان می‌رسد و مایکروسافت هم از این قاعده مستثنی نیست.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده