نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۰

سونی ماهانه ۵۴ میلیون دلار درآمد از پلی‌استیشن پلاس دارد

سرویس پلی استیشن پلاس که برای اولین‌بار در نسل هفتم کنسول‌های خانگی معرفی شد، توانست به محبوبیت بالایی دست یابد و روی سایر کنسول‌های سونی هم حضور داشته باشد.

این سرویس که علاوه‌بر بازی‌های چند نفره، مزایای دیگری هم دارد، بیشتر از ۵۰ میلیون دلار در ماه برای سونی درآمدزایی دارد. با ادامه خبر همراه زومجی باشید.

سونی تا به الان روزهای موفقی را با عرضه کنسول محبوب و پرفروش پلی استیشن 4 گذرانده است. اگرچه با عرضه پلیاستیشن 4، سونی محدودیت‌هایی را برای کاربران عادی اعمال کرد که مهم‌ترین آن را می‌توان اجباری بودن داشتن اشتراک پلی استیشن‌ پلاس برای انجام بازی‌های چند نفره دانست. اما این محدودیت هم جلودار محبوبیت این سرویس نزد کاربران شبکه پلی استیشن نبوده است. با تمام شدن کریسمس و فصل تعطیلات، سونی اعلام کرد که تا به حال ۱۸.۵ میلیون پلی استیشن 4 فروخته است و درکنار این آمار به این موضوع هم اشاره کرد تا به حال ۱۰.۹ میلیون نفر مشترک سرویس پلی استیشن پلاس هستند.

با یک حساب سرانگشتی و چند عمل ساده ریاضی می‌توان متوجه شد هر ماه اشتراک این سرویس ۵ دلار هزینه دارد (شایان ذکر است که بسته به منطقه این قیمت بیشتر هم می‌شود) که برای کل مشترکان این سرویس ۵۴.۵ میلیون می‌شود یعنی این سرویس سالانه بیشتر از نیم میلیارد دلار برای شرکت سرگرمی‌های سونی درآمد دارد، سرویسی که ارزش افزوده بیشتری را نیز نسبت به رقیبان به کاربران خود اعطا می‌کند. در طول زمان نیز شاهد رشد بیشتر این سرویس به موازات چرخه حیات پلی استیشن 4 خواهیم بود. این نکته را هم نباید فراموش کرد که مخاطبان بعد از ۲ یا ۳ سال بهترین بازی‌های کنسول را تجربه می‌کنند و همین نکته هم می‌تواند مزید بر علت شود تا به مشترکان این سرویس افزوده شود. آیا شما هم مشترک سرویس پلی استیشن پلاس هستید؟ نظر شما راجع به این سرویس و کیفیت آن چیست؟‌ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. منبع: Playstationing


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده