نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۰

فروش پلی‌استیشن 4 به حدود ۳۶ میلیون دستگاه رسید

فروش عالی کنسول پلی‌استیشن 4 کماکان ادامه دارد! سونی اعلام کرده که این کنسول با فروش عالی که در ایام تطعیلات سال نو میلادی داشته، توانسته مجموع فروش خود را در سراسر جهان به حدود ۳۶ میلیون دستگاه برساند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

مایکروسافت همین چند روز پیش بود که اعلام کرد ماه پایانی سال ۲۰۱۵، یک ماه فوق‌العاده برای آن‌ها بود و بازی انحصاری زمانی Rise of the Tomb Raider هم از مرز فروش یک میلیون نسخه گذشته است. حال سونی نیز اعلام کرده که کنسول پلی‌استیشن 4، در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۵ شرایط بسیار ایده‌آلی را از لحاظ فروش تجربه کرده و میزان کلی فروش خود را به ۳۵.۹ میلیون کنسول رسانده است.

طبق اعلام رسمی سونی، پلی‌استیشن 4 در ایام تعطیلات سال نو میلادی، ۵.۷ میلیون دستگاه فروش داشته و این رقم میزان کلی فروش کنسول را به ۳۵.۹ میلیون دستگاه رسانده است. این کمپانی منظور خود از ایام تعطیلات را از تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵ (۱ آذر) تا ۲ ژانویه ۲۰۱۶ (۱۲ دی ۹۴) اعلام کرده است. البته سونی در گزارش فروش خود اشاره‌ای به میزان فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن ویتا نداشته و همچنین پرفروش‌ترین بازی کنسول پلی‌استیشن 4 را هم در بازه زمانی مذکور مشخص نکرده است. با این حال افزایش ۶۰ درصدی کاربران سرویس پلی‌استیشن پلاس نسبت به سال گذشته، یکی دیگر از نکاتی است که این کمپانی ژاپنی به آن اشاره کرده است.

اندرو هاوس، مدیر بخش سرگرمی سونی، به مناسبت فروش تقریبا ۳۶ میلیونی این کنسول متنی را منتشر کرده که به شرح زیر است:

ما واقعا خوشحال هستیم که کاربران زیادی کنسول پلی‌استیشن 4 را برای خرید در ایام تعطیلات سال نو میلادی انتخاب کرده‌اند. خوش‌بختانه جامعه کاربری دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 روز به روز افزایش می‌یابد و ما قصد داریم تا این روند را در سال ۲۰۱۶ هم ادامه دهیم. همچنین در سال جدید بازی‌های انحصاری و مولتی‌پلتفرم متنوعی برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهند شد که این کنسول را به وسیله هیجان‌انگیزتری تبدیل می‌کنند.

نظر شما در مورد میزان فروش کنسول پلی‌استیشن 4 چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده