نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

تاریخ انتشار تمام بازی‌هایی که در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند

هر طور نگاه کنید، ۲۰۱۶ یکی از بهترین‌ سال‌ها برای نسل جدید است. سونی و مایکروسافت با دست پر ظاهر شده‌اند و انحصاری‌های بزرگ خود را به رخ یکدیگر می‌کشند و بازی‌های چندپلتفرمی زیادی هم منتشر خواهد شد. برای اطلاع از تاریخ انتشار این بازی‌ها، همراه زومجی باشید.

آمار بازی‌هایی که در سال جدید میلادی منتشر می‌شوند همچنان رو به گسترش است و حتی با در نظر گرفتن تأخیرهای احتمالی، ۲۰۱۶ از همین حالا سالی بسیار قوی به نظر می‌رسد. بازی‌هایی مهمی هم هستند که برای سال گذشته در نظر گرفته شده بودند و به امسال تأخیر خوردند و البته خود آن‌هایی هم که در سال جاری عرضه می‌شوند، بسیار هیجان‌انگیز و موردانتظار هستند.

برای داشتن یک لیست جامع، ما تمام تاریخ‌های انتشار تأیید شده برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، Wii U و پی‌سی را به ترتیب تاریخ انتشار لیست کرده‌ایم. معمولاً تاریخ‌های عرضه‌ی بازی‌ها در آمریکای شمالی و اروپا چند روزی تفاوت دارد بنابراین ما در لیست خود نزدیک‌ترین تاریخ انتشار را آورده‌ایم.

طبیعی است که نمی‌توانیم تک تک بازی‌هایی را که برای تمام پلتفرم‌های موجود در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند در لیست زیر داشته باشیم، اما این لیست با توجه به اعلام‌ها و اخبار جدید از سوی سازندگان به صورت مداوم بروزرسانی خواهد شد و می‌تواند منبع خوبی باشد برای کسانی که می‌خواهند تاریخ عرضه‌ بازی‌های مورد علاقه‌شان را یکجا داشته باشند.

 
The Witness

ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن)

ژانویه معمولاً ماه خلوت و بی‌ سر و صدایی بود اما یکی دو سالی است که در این ماه هم بازی‌های بسیار خوبی عرضه می‌شود. سال گذشته بازی‌هایی مثل Dying Light ،Saints Row 4 ،Life is Strange ،Resident Evil HD Remastered و Assassin’s Creed Unity در این ماه عرضه شدند. اولین ماه سال ۲۰۱۶ به اندازه‌ی پارسال قوی نیست اما به لطف مستقل‌ها، ماه سرگرم‌کننده‌ای است.

 Far Cry Primal

 

فوریه (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند)

در دومین ماه سال میلادی موتور عرضه‌ی بازی‌های بزرگ کم‌کم روشن می‌شود. بازی‌های جذابی در این ماه عرضه می‌شود و این روند تا ماه مارس هم ادامه خواهد داشت. همچنین در فوریه ترکیب خوبی از سبک‌های متفاوت و بازی‌های AAA و مستقل خواهیم داشت. از بازی مستقلی مثل Unravel و Firewatch که نمایش‌های امیدوارکننده‌ای داشتند تا محصولات پرخرجی مثل Far Cry Primal و XCOM 2 در این ماه عرضه می‌شوند.

 

The Division

مارس (۱۱ اسفند تا ۱۲ فروردین)

اگر Uncharted 4 تأخیر نمی‌خورد، می‌توانستیم سال نو خودمان را با نیتن دریک جشن بگیریم. اما به هر حال وجود نام‌هایی مانند  The Division و Hitman و بازی مورد انتظار طرفداران Wii U یعنی The Legend of Zelda مارس را به یکی از ماه‌های قوی امسال تبدیل می‌کند.

 

quantum break

آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت)

در این ماه شاهد جدال نفس‌گیر بزرگ‌ترین انحصاری‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس ویندوز هستیم؛ Quantum Break در برابر Uncharted 4. یکی دیگر از موردانتظارترین بازی‌های ۲۰۱۶ هم در این ماه عرضه می‌شود تا سه‌گانه‌ی Dark Souls را کامل کند.

Mirror's Edge Catalyst

می (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد)

بالاخره بعد از انتشار این همه بازی بزرگ، هم خودمان به کمی استراحت نیاز داریم هم کیف پولمان. قطار انتشار بازی‌ها در ماه می سرعتش کمتر می‌شود تا خودمان را برای E3 2016 در ماه بعدی آماده کنیم. سال گذشته هم این ماه وضعیت تقریباً مشابهی داشت: Wolfenstein: The Old Blood ،Final Fantasy 10/10-2 HD Remaster و صد البته The Withcher 3.

بازی‌هایی زیادی برای عرضه در این ماه معرفی نشده‌اند اما با گذشت زمان این شرایط قطعاً تغییر خواهد کرد.

خب،‌ شرایط تغییر کرد و بازی مورد انتظار DOOM برای عرضه در تاریخ ۱۳ می تأیید شد. بازی مورد انتظار بلیزارد، Overwatch هم برای عرضه در روز انتشار Mirror's Edge Catalyst تأیید شد.

ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر)

به ماه E3 خوش‌آمدید، ماهی که تقریباً هیچ بازی‌ای در آن عرضه نمی‌شود. در واقع، تا الآن تاریخ انتشار دقیقی برای هیچ بازی‌ای در این ماه در نظر نگرفته شده‌است. تاریخ انتشار بازی No Man's Sky اعلام شد و روز اول تابستان می‌توانیم آن را تجربه کنیم. سه یک انحصاری مایکروسافت هم جایی در این سه ماه منتشر می‌شود. دو انحصاری دیگر در ماه مارس منتشر می‌شوند.

جولای و آگوست (۱۱ تیر تا ۱۰ شهریور)

وارد نیمه‌ی دوم سال می‌شویم، جایی که به طور بالقوه می‌تواند میزبان بازی‌های بسیار مهمی باشد. انتظار می‌رود جولای و آگوست ماه‌های کم رمقی باشند (که متأسفانه تابستان هم دقیقاً در این ماه‌ها قرار می‌گیرد!) اما بازی بسیار مورد انتظار No Man’s Sky و انحصاری مایکروسافت یعنی ReCore در این ماه‌ها عرضه می‌شوند. در این دو ماه همچنین می‌توان نسخه‌ی بازسازی شده‌ی سری Arkham و نسخه‌ی کنسولی XCOM 2 را نیز تجربه کنیم.

فیفا 17

سپتامبر (۱۱ شهریور تا ۹ مهر)

با انیکه بازی‌های کمی در ماه آخر تابستان و اوایل پاییز منتشر می‌شود، اما هر کدام از آن‌ها طرفدارهای بسیاری دارند. FIFA 17 برای اولین‌بار از موتور بازیسازی فراست‌بایت استفاده کرده و با اضافه شده بخش داستانی، قرار است یک فیفای کاملاً تازه باشد. نمایش‌های نسخه‌ی سوم Forza Horizon و Final Fantasy 15 هم با استقبال خوبی در E3 2016 همراه شدند.

battlefield-1

اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان)

اکتبر شاید مهم‌ترین ماه‌‌های امسال باشد. نسخه‌ی جدید بتلفیلد و جنگ جهانی اول، نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Skyrim، عرضه‌ی The Last Guardian بعد از سال‌ها و البته Gears of War 4 به اضافه‌ی چند بازی بزرگ دیگر این ماه را به یکی از جذاب‌ترین ماه‌های ۲۰۱۶ تبدیل کرده‌اند.

معرفی بازی Watch Dogs 2

نوامبر و دسامبر (۱۱ آبان تا ۱۱ دی)

در دو ماه آخر سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی جدید Call of Duty خواهیم بود که جنجال زیادی به پا کرده و باید ببینیم چه عملکردی خواهد داشت. شبیه‌ساز رانندگی Gran Turismo Sport هم انحصاراً برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود و یوبیسافت هم دو بازی در این دو ماه برای عرضه خواهد داشت.

بازی‌های تأیید شده برای ۲۰۱۶ بدون تاریخ عرضه‌ی مشخص

طبیعی است که این لیست طولانی‌تر از لیست‌های قبلی باشد. هنوز اول سال هستیم و وضعیت انتشار بسیار از بازی‌ها مشخص نشده و البته بعضی ناشران و سازندگانی هم که قرار بود بازی‌هایشان سال گذشته عرضه شود، زمان انتشار  آن‌ها را تا ۲۰۱۶ به عقب انداخته‌اند. انتظار این را هم داشته باشید که بعضی از بازی‌های این لیست تا سال ۲۰۱۷ تأخیر بخورند.

خب، اولین قربانی تأخیر مشخص شد و Mass Effect: Andromeda به سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ تأخیر خورد. انحصاری پلی‌استیشن 4، Horizon Zero Dawn هم به سال آینده و تاریخ ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) موکول شد.

 

Detroit Become Human

 

بازی Sea of Thieves

آخرین بروزرسانی: ۵ مرداد


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده