نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بازی مرموز استیم و تلاش بی‌وقفه علاقه‌مندان برای کشف راز آن!

فروش زمستانه استیم چندی پیش به رسم هر سال آغاز شده است. ولی به نظر می‌رسد که کمپانی وَلو امسال چیز دیگری هم در دل این فروش نهفته است و شاهد یک بازی مرموز در فروشگاه استیم هستیم که افراد زیادی را در سراسر جهان به کشف راز خود تشویق می‌کند. با زومجی همراه باشید.

تعدادی از کاربران تیز‌بین فروشگاه استیم، یک بازی عجیب در سایت رسمی این فروشگاه پیدا کرده‌اند و به همین منظور در سایت ردیت صفحه‌ای با نام Steam Sale Detective باز کرده‌اند که پیشرفت‌های خود در این بازی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند تا شاید سرانجام این بازی پر رمز و راز را کشف کنند! ولی این بازی چیست و برای وارد شدن به دنیای عجیب آن چه کاری باید انجام دهید؟ با ما همراه باشید.

برای شروع کردن بازی مخفی در فروشگاه استیم، به سایت اصلی این فروشگاه بروید و در یکی از صفحه‌های مربوط به بازی‌ها یا نرم‌افزار‌ها عبارت Search را تایپ کنید. دقت کنید که این عبارت را باید در خود صفحه و نه در قسمت وارد کردن آدرس یا قسمت جستجو تایپ کنید. اگر این کار را درست انجام دهید، با صفحه‌ای مثل تصویر زیر روبرو خواهید شد:

Screen_Shot_2015-12-31_at_12.38.26_PM.0

همان‌طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، کادری در قسمت بالای صفحه باز می‌شود که می‌توان داخل آن عبارت‌های مختلفی را تایپ کرد. داستان بازی پر راز و رمز استیم دقیقا از این‌جا و عبارت‌هایی آغاز می‌شود که می‌توان در این کادر وارد کرد.

اولین راهنما برای عبارت‌هایی که می‌توان در این کادر وارد کرد، به کامیکی با نام Gignerbread Jake مربوط می‌شود که از سری Northpole Noir است و در ابتدای فروش زمستانه استیم، فروش آن هم آغاز شد. در نسخه‌های اولیه این کامیک و در صفحه اول، یک بارکد به شکل «94050999014715» دیده می‌شد که به نظر می‌رسد مرتبط با سری بازی‌های هیتمن و بارکدی باشد که بر روی سر مامور ۴۷ هک شده بود. حال وارد کردن این کد در صفحه استیم بازی Hitman، یک کد URL به شکل زیر به شما می‌دهد:

Steam Mysterious 2

حال اگر این کد را با URL مربوط به کامیکی که در بالا ذکر کردیم ترکیب کنید، مرورگر شما شروع به دانلود یک فایل صوتی خواهد کرد که در آن یک فرد ناشناس صحبت‌های مرموز زیر را به زبان می‌آورد:

من در مسیر صحیحی قدم بر می‌دارم و می‌توانم این را با تمام وجود حس کنم. فردا مجددا جستجوی خود را از سر خواهم گرفت.

تیم کاراگاهان سایت رِدیت که برای پیدا کردن راز این بازی تلاش می‌کنند، فعلا نتوانستند ادامه این بخش را پیدا کنند و همه چیز فعلا به این فایل صوتی کوتاه ختم شده است.

ولی این پایان ماجرا نیست و کامیک مذکور راهنمایی‌های دیگری هم در اختیار افراد علاقه‌مند به کشف این راز قرار می‌دهد! در صفحه ششم کامیک، شخصیت اصلی از رمز «hot Toddies and maseratis» برای وارد شدن به یک ساختمان استفاده می‌کند که وارد کردن این کد شما را به صفحه مربوط به بازی Undertale هدایت خواهد کرد.

Steam Mysterious 3

البته به طرز عجیبی، کد مذکور فقط زمانی جواب می‌دهد که آن را در صفحه استیم بازی Grim Fandango Remastered وارد کنید. البته فعلا دلیل منطقی برای این کار پیدا نشده و یکی از کاربران طی آزمون و خطا به این نتیجه رسیده است. به هر حال با وارد کردن کد به صفحه مربوط به بازی نقش‌آفرینی Undertale هدایت خواهید شد. ولی هنوز هم این پایان کار نیست! اگر در نوار خالی ظاهر شده در صفحه بازی Undertale عبارت «Bullet Hell»‌ را وارد کنید، به صفحه مربوط به بازی Ikaruga هدایت خواهید شد! در ادامه می‌توانید دو تصویر از چگونگی رخ دادن این اتفاق را تماشا کنید:

Steam Mysterious 4

Steam Mysterious 5

فعلا دلیلی برای رخ دادن این اتفاقات مشخص نشده است و تیم جوینده در سایت ردیت تلاش می‌کنند تا از راز اصلی این بازی پرده بردارند. با این حال اخیرا یکی از کاربران، حساب کاربری یکی از مسئولین کمپانی وَلو را (با نام کاربری Fireslash) بررسی کرده است که آخرین بازی‌های وی Ikaruga، Undertale، Shell: Stand Alone Complex و Fire Assault Online هستند. دو بازی‌ اول نقش مهمی در این بازی پر رمز و راز دارند و احتمال می‌رود که دوتای بعدی هم به نوعی با این قضیه ارتباط داشته باشند. اگر علاقه‌مندان بتوانند راز این دو بازی را هم پیدا کنند، احتمالا کل این ماجرا به همین مسئول کمپانی وَلو مرتبط خواهد شد.

به‌علاوه لازم به ذکر است که کامیک مذکور هم به شکل روزانه به‌روزرسانی می‌شود و ممکن است راهنمایی‌های بیشتری برای حل کردن این بازی در اختیار افراد علاقه‌مند قرار دهد. به هر حال فروشگاه استیم که اخیرا از مشکلات بسیاری در ایام تعطیلات سال نو میلادی هم می‌برد، یک بازی سرگرم‌کننده در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است که حتی اگر پایان خاصی هم نداشته باشد، ولی به دلیل حس ماجراجویی شیرین‌اش ارزش تجربه کردن را دارد.

نظر شما در مورد این بازی چیست؟ آیا شما هم تمایل دارید به گروه عظیم افرادی ملحق شوید که در سایت ردیت در حال پیدا کردن راز این بازی هستند؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده