نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

شرکت اینترنتی چینی «تِنسِنت»، خالق بازی League of Legends را خریداری کرد

کمپانی اینترنتی چینی تنسنت که پیش از این مالک درصد زیادی از سهام رایوت گیمز، سازنده بازی League of Legends، بود، بالاخره تمام سهام این استودیو را خریداری کرد تا به عنوان مالک کامل آن شناخته شود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

کمپانی تنسنت درصد بالایی از سهام رایوت گیمز را در ماه فوریه ۲۰۱۱ خریداری کرد و امروز هم با خرید باقی سهام این استودیو،‌ مالک کامل آن شد. با استناد به اعلام رایوت گیمز در سایت رسمی خود، این اتفاق تاثیر زیادی بر نحوه سود‌دهی این استودیو به کارفرمایانش خواهد گذاشت. به این شکل که از این پس کارفرمایان به طور مستقیم از در‌آمد این استودیو بهره خواهند برد و علاوه بر حقوق ثابت، از این روش نیز کسب در‌آمد خواهند کرد.

البته فعالیت کمپانی تنسنت در صنعت بازی‌سازی فقط محدود به مالکیت رایوت گیمز نیست. این غول اقتصادی چینی، مالک ۴۰ درصد از سهام اپیک گیمز، خالق سری Gears of War، نیز هست و یکی از سرمایه‌گذاران اصلی کمپانی اکتیویژن-بلیزارد هم به حساب می‌آید. این شرکت یکی از سه شرکت اصلی کشور چین در زمینه فعالیت‌های مرتبط با اینترنت است و ارائه دهنده سرویس‌های WeChat و QQ.com به حساب می‌آید.

همچنین بازی League of Legends هم امروزه به عنوان یکی از پر‌سود‌ترین بازی‌های آنلاین سبک MOBA شناخته می‌شود که سال گذشته ۱ میلیارد دلار در‌آمد کسب کرده بود. حال باید منتظر ماند و دید که اتفاقات رقم‌خورده در مالکیت رایوت گیمز چه تاثیری بر این بازی خواهند داشت.

نظرات خود را در مورد این خبر با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده