نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

با تغییرات عظیم کلاینت جدید بازی League of Legends آشنا شوید

رایوت گیمز، سازنده بازی محبوب League of Legend، جزییات بروزرسانی کلاینت جدید بازی را اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶ اعمال خواهند شد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
کلایِنت بازی League of Legends به مناسبت سال نوی میلادی دستخوش تغییراتی خواهد شد که توضیحات رسمی رایوت گیمز در مورد آن، به شرح زیر است:
تغییراتی که در بازی اعمال خواهیم کرد، هر مسابقه را به تجربه‌ای منحصر به فرد تبدیل می‌کنند. آیتم‌ها و توانایی‌های قهرمانانتان، در کنار انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، نقشی اساسی در عملکرد کلی شما خواهند داشت.
در ادامه بررسی مختصری از موارد اضافه شده به بازی خواهیم داشت: League of Legends Key and Chest از این پس گیمر‌ها در حین آماده شدن برای ورود به مسابقه، کلید‌هایی دریافت خواهند کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانند جعبه‌های شانس را باز کنند. محتویات این جعبه‌ها، شامل مواردی مثل شخصیت‌های جدید رایگان، لباس‌های مختلف و امکان استفاده محدود و ۷ روزه از شخصیت‌ها است. لازم به ذکر است که پس از انجام هر مسابقه و بر‌اساس عملکرد گیمر‌، قسمت‌هایی از کلید‌های مذکور نیز به وی تعلق می‌گیرد که با ترکیب تعداد مشخصی از آن‌ها، یک کلید کامل برای باز کردن جعبه‌ها ساخته خواهد شد.

1915_league_of_legends_graves

قهرمانان دورزن معمولا در بازی‌های MMO شانس چندانی در نبرد‌های شلوغ ندارند و مجبور می‌شوند تا همواره فاصله خود را از هدف حفظ کنند. این مساله در LOL نمود بیش‌تری نیز دارد و برای بازی با قهرمانان این دسته مثل Miss Fortune نیاز به تمرین بسیار زیاد برای حرفه‌ای شدن است. حال رایوت گیمز قصد دارد تا با اضافه کردن یک خصوصیت منحصر به فرد به قهرمانان دورزن، تعادل آن‌ها را بهبود ببخشد تا کاربران بیشتری را به استفاده از آن‌ها ترغیب کند. البته فعلا جزییات دقیق‌تری از این ویژگی منحصر به فرد منتشر نشده است و باید منتظر اخبار آتی در این مورد باشیم.
Classic_Ward خداحافظ Stealth Ward!
مورد اضافه شده دیگر مربوط به جنگل بازی است. یک Creep جدید با نام «The Rift Herald» به بازی اضافه خواهد شد که در ۱۵ دقیقه اول بازی ظاهر می‌شود و شکست دادن آن، ویژگی‌های منحصر به فردی در اختیار قهرمان قرار خواهد داد و همچنین باعث تعادل بیش‌تر ماموریت‌های ابتدایی بازی می‌شود. در بازی League of Legends، آیتم Ward به منظور از بین بردن مه جنگ (Fog of War) برای مدت محدود استفاده می‌شود که البته این آیتم تا امروز هیچ نشانی از خود باقی نمی‌گذاشت. ولی پس از بروزرسانی جدید، وارد مخفی (Stealth Ward) به طور کلی از فروشگاه حذف می‌شود و فقط امکان استفاده از وارد‌های صورتی و آبی وجود دارد که یکی پس از دریافت ۵ ضربه نابود می‌شود و دیگری نیز فقظ فضای کوچکی از نقشه را برای مدت زمان محدود قابل رویت می‌کند. ولی رایوت گیمز به منظور بر هم نخوردن تعادل بازی، قابلیت جدید به نام «Ward Debris» به بازی اضافه خواهد کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا نشانه‌های وارد از بین رفته به مدت چند دقیقه باقی بماند که امکان شناسایی وارد کننده را توسط تیم حریف فراهم می‌کند. League of Legends Potions تغییر دیگر مربوط به آیتم‌های آغازین بازی است که از این پس خبری از آیتم‌های جامع سابق نخواهد بود و آیتم‌هایی مثل Hunter's Talisman، Cull، The Dark و Trackers Knife جایگزین آن‌ها می‌شود که هر یک برای کلاس خاصی از قهرمانان بهینه‌سازی شده است.سیستم شربت‌های بازی نیز کاملا دگرگون می‌شود و شربت مانا به کلی از بازی حذف خواهد شدو شربت سلامتی نیز ۵۰ سکه گران‌تر از قبل خواهد بود. البته قهرمانان مبتنی بر مانا در استفاده از این مولفه، متعادل‌تر از قبل خواهند شد تا حذف این ویژگی، آسیبی به بازی نرساند. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، ۳ شربت کاملا جدید نیز به بازی اضافه خواهند شد:
  • Refillable Potion: همانند شربت سلامتی عمل می‌کند، با این تغییر که پس از کشتن نیروهای Creep جنگل شارژ می‌شود.
  • Corrupting Potion: باعث می‌شود تا ضربات معمولی گیمر تا مدت ۳ ثانیه آسیب جادویی به دشمن وارد کنند.
  • Hunter's Potion: با هر بار استفاده از شارژ، مقداری از سلامتی و مانا قهرمان به مدت ۸ ثانیه بازیابی می‌شوند. امکان نگه‌داری ۴ شارژ همزمان را دارد که با هربار کشتن قهرمان و یا از طریق فروشگاه بازیابی می‌شوند.
League of Legends Champ Select یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بروزرسانی جدید کلاینت، New Champ Select است. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران از بازی کردن در پست‌های شانسی خلاص شوند و از این پس، پیش از آغاز بازی قادر خواهید بود تا دو پست دلخواه خودتان را از میان پنج پست ممکن انتخاب کنید و فقط در مسابقاتی حاضر خواهید شد که امکان بازی در موقعیت‌های دلخواه‌تان فراهم باشد. علاوه بر تغییرات ذکر شده که بیش‌تر مربوط به خود بازی است، ظاهر رابط کاربری کلاینت نیز دست‌خوش تغییراتی خواهد شد که طراحی محیط آن‌را کاملا دگرگون می‌کند. در مجموع به نظر می‌رسد رایوت گیمز سعی دارد تا کاربران را به استفاده بیش‌تر از قهرمانان مختلف و شرکت در تیم‌هایی ترغیب کند که از بازیکنان متخصص در پست‌های مختلف تشکیل شده است و مهم‌ترین ویژگی این بروزرسانی نیز همین امکان بازی در پست دلخواه است. محبوبیت بازی League of Legends دایما رو به افزایش است و حتی چندی پیش کالج میزوری اعلام کرد به کاربران حرفه‌ای این بازی بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند! نظرات خود را در مورد جزییات بروزرسانی جدید League of Legends با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده