نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵

توضیحات سازنده بازی Vampyr در مورد داستان و فضاسازی تاریک بازی

سازندگان بازی Vampyr در استودیو دونت‌ناد اینترتینمت توضیحاتی در مورد داستان و فضاسازی این اثر ارائه کرده‌اند که بر‌اساس آن‌ها شاهد یک بازی تاریک و مرموز در سال‌های پس از اتمام جنگ‌جهانی اول خواهیم بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.
Vampyr محصول بعدی استودیو دونت‌ناد است که ساخت بازی‌هایی مثل Life is Strange و Remember Me را در کارنامه دارد. این بازی برای عرضه در سال ۲۰۱۷ و بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی برنامه‌ریزی شده است. در حالی که هنوز تریلری از چگونگی روند این بازی نقش‌آفرینی منتشر نشده، اخیرا سازندگان بازی مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اسپات انجام دادند که محتوای آن بیش‌تر در مورد فضای داستانی و چگونگی طراحی‌های هنری این بازی است. Vampyr 2 داستان بازی در منطقه بریتانیا و در سال ۱۹۱۸ روایت خواهد شد. به دلیل شیوع آنفلونزای اسپانیایی (یک بیماری اپیدمی مرگبار که بین سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ افراد زیادی را در منطقه بریتانیا به کام مرگ کشاند) و همچنین اتمام جنگ‌جهانی اول، جامعه انسانی اوضاع وخیمی را تجربه می‌کند. در این بین جاناتان رِید، یک سرباز تازه از جنگ برگشته است که به دنبال برخی اتفاقات مرموز، به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. استفان بوورگِر، نویسنده داستان بازی، در مورد دلایل انتخاب این بازی زمانی از تاریخ گفت:
هدف ما روایت یک داستان گاتیک از زندگی خون‌آشام‌ها بود و عوامل زیادی دست به دست هم دادند تا ما به این بازه تاریخی برسیم. در این برهه از تاریخ، پایان جنگ جهانی اول، شیوع آنفلونزای اسپانیایی، انقلاب‌های مهم صنعتی و سیاسی و همچنین اکتشافات بزرگ علمی باعث می‌شوند تا بتوانیم فضایی که قصد خلق آن را داریم، به راحتی در محیط بازی پیاده کنیم. شخصیت اصلی بازی هم جاناتان رِید است که به عنوان یک دکتر در جنگ‌جهانی اول فعالیت می‌کرد. وی در ابتدای بازی مورد حمله یک شخص ناشناس قرار می‌گیرد و همین عامل سبب می‌شود تا جان به یک خون‌آشام تبدیل شود. بازیکنان در این بازی انتخاب‌های سختی پیش‌روی خودشان خواهند دید و باید برای دست‌یابی به خون، انسان‌های بی‌گناه را به قتل برسانند. در مجموع این بازه تاریخی و همچنین چنین روایت داستانی دقیقا چیزی بودند که ما از ابتدای ساخت بازی در نظر داشتیم.
بدون شک برای تکمیل شدن یک داستان این‌چنینی، بازی Vampyr نیاز به فضاسازی منحصر به فرد دارد تا بتواند حس یک محیط تاریک و مخوف را به خوبی منتقل کند. گِرِگوری زوکس، طراحی هنری بازی در این مورد صحبت‌هایی انجام داده که به شرح زیر هستند:
ما یک فضای تاریک و بی‌رحم برای این بازی خلق کرده‌ایم. در این بین نقاشی‌های گاتیک فیل هِیل به عنوان یک منبع الهام برای ما محسوب می‌شدند و حس و حال تاریک آن‌ها به خوبی به ما در طراحی محیط‌های بازی کمک کردند. یکی از موارد تاثیر‌گذار در طراحی بازی، نورپردازی‌های استفاده شده است که جلوه خاصی به Vampyr می‌دهد.
vampyr همچنین فیلیپ مورو، سازنده بازی نیز توضیحاتی در مورد فضای کلی بازی ارائه کرده که بر اساس آن‌ها، آثاری مثل Castlevania تاثیر زیادی در ساخت این بازی داشتند:
در دنیای دیجیتالی آثار زیادی در ارتباط با دنیای خون‌آشام‌ها دیده می‌شوند. ولی من شخصا اعتقاد دارم که هنوز هم زمینه‌هایی در این مورد وجود دارند که تا امروز کسی سراغ ساخت بازی یا فیلم از آن‌ها نرفته‌است. ما برای ساخت این بازی از شاهکار‌هایی مثل Vampire: The Masquerade و Castlevania رفتیم. چرا که این آثار بهترین نزدیکی را با دنیای مد‌نظر ما داشتند. همچنین ما قصد داریم تا در بازی Vampyr به ریشه‌ها و اعماق دنیای گاتیک خون‌آشام‌ها وارد شویم و اثری تقدیم گیمر‌ها کنیم که پیش از این تجربه نکرده‌اند.
Vampyr در مجموع بازی Vampyr اثری است که می‌توان در صورت عملی شده وعده‌های سازندگانش به آن امیدوار بود. به نظر می‌رسد که تیم سازنده بازی در استودیو دونت‌ناد توجه زیادی به فضاسازی بازی دارد و می‌توان انتظار یک اتمسفر عالی را از این بازی داشت. همچنین این بازی به عنوان یک اثر کامل در سال ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد و همانند Life is Strange شاهد یک بازی چند‌قسمتی نخواهیم بود. نظرات خود را در مورد توضیحات سازندگان بازی Vampyr با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده